TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vil jeg fÃ¥ feilkoder etter bytte av downpipe?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #211046  av Clinton

Har satt inn bilen for bytte av downpipe hos Toyota Stavanger, hvorpå de under byttingen spurte hvordan de skal gjøre det med utslippsensor og slikt, de trodde jeg eventuelt ville få feilkode pga høyere utslippsmåling.
Litt usikker på dette men tror og de var usikre på hvor sensorene skulle plasseres.

Vet veldig lite om dette, så jeg vender meg til dere. Er det noen som kjenner til problemstillingen?

#211047  av Andy_Celica

Det er jo et ferdig hull til lambdasonden i downpipen da. Hullet er på toppen ved innfestina til turboen.

#211051  av Larsen

Vil ikke bli noen feilkode ettersom det bare er en lambda sonda og den sitter før den orginale katalysatoren.

#211058  av CelicaTurbo

Det står JDM Turbo i signaturen, er det ikke så at japse MR2-turboene kom med en tempsensor til katalysatoren som ikke eksisterer på modellene for de andre verdensmarkedene.. er det mulig at det er denne sensoren de lurer på?

#211067  av Clinton

Stemmer det CelicaTurbo dette er en 92 japanimport 3sgte, men om den har tempsensor som de andre ikke har, vet jeg rett og slett ikke. Håper ikke det for å si det sånn........ (skal spørre straks de har åpnet)

Krysser fingrene for at det bare er å plassere slik som Larsen og Andy_Celica sier, da er det jo nesten bare plugandplay.

#211133  av Andy_Celica

CelicaTurbo skrev:Det står JDM Turbo i signaturen, er det ikke så at japse MR2-turboene kom med en tempsensor til katalysatoren som ikke eksisterer på modellene for de andre verdensmarkedene.. er det mulig at det er denne sensoren de lurer på?
Stemmer veldig bra kristian, jeg har selv den tempsensoren montert i dpen, ble barre borre hull og seinere gjenga opp for så og skru inn tempsensoren.

Skjønner egentlig ikke vitsen med denne sensoren, den begynner jo å lyse ved harde gasspådrag på veldig varme sommerdager.

#211207  av Clinton

Jeg videreformidlet beskjeden til Toyota om at ingen feilkoder ville komme som følge av DP bytte.
Det var ingen Tempsensor som CelicaTurbo var inne på (heldigvis).....så prosessen ble å bytte DP og koble til som Andy_Celica og Larsen nevnte.
Henta bilen i 11tida og alt er i skjønneste orden. (det er vel på sin plass å legge til at bilen ble en smule hissigere)

Ved service, reparasjoner og andre henvendelser har jeg alltid blitt møtt med positiv innstilling hos Toyota Stavanger. Selv om man har en litt uvanlig bil er de alltid innstilt på å hjelpe deg, noe som slettes ikke er vanlig på andre steder.
Jeg betaler lett de ekstra slantene for å få så god service.

Takk til Andy_Celica ,Larsen og CelicaTurbo for bidrag og tips!