TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sett med Kammer til 3S-gte. Noen synspunkter?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #210874  av donk2k

http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=7585&img=1

Kjøper meg snart GT4CS av GT4CS :D

Lurer på om dette settet egentlig er noe å satse på med org turbo, innmat, osv.
Eller er det først sånnt som kommer når man har bytta innmat, turbo, bensin tilførsel/styring osv.

Så jo egentlig ikke ut som prisen var så ille heller. Eller?

#210878  av larsst185

Kammer er vertfall ikke det første du trenger tenke på ang trimming på gt4 :) ei heller det andre eller tredje!

#210880  av donk2k

ok, var nemlig en kar på jobben som har generell greie på motor som mente at 208hk ved 0.9 bar hørtes lite ut på en 2.0 liters motor.
Han trodde det kunne være pga. kammene eller noe sånt. Han reffererte til audi og opel som har mere krefter per: ladetrykk/motorvolum.

Har egentlig funnet ut at jeg burde spare opp ca 50.000 før jeg begynner å trimme noe mer. Alle de billige tingene er gjort av rune. Så Hvis jeg først skal gjøre noe, kan jeg likeså godt gjøre det ordentlig.

#210883  av Helmer

Jeg driver å bygger opp motoren min nå, og skal oppgradere alt bortsett fra kammer.
Så om orginale kammer følger med til 400hk + gjenstår å se da... :wink:

Angående prisen, så får du HKS kammer til 3sgte på eBay til $649, ca 4000kr.

#210935  av TOYPARTS

på 3sgte så er det mye annet man kan oppgradere før kammene, men på en annen side så hjelper det med nye kammer og drev uansett, de kammene du refererer til her er ikke etter min mening noe å satse på, men smaken er jo som baken, jeg har kun en ting å si som jeg alltid sier du får det du betaler for, 400 hk? nåja, de henger md men det er det.

Her er motor satt opp for 550+hk

http://www.toyparts.no/prosjekter/prosj ... ndebil.htm

selvfølgelig ikke med nok turbo, bensin mm, men motoren er satt opp for den effekten.

#210940  av Andy_Celica

TOYPARTS skrev:på 3sgte så er det mye annet man kan oppgradere før kammene, men på en annen side så hjelper det med nye kammer og drev uansett, de kammene du refererer til her er ikke etter min mening noe å satse på, men smaken er jo som baken, jeg har kun en ting å si som jeg alltid sier du får det du betaler for, 400 hk? nåja, de henger md men det er det.

selvfølgelig ikke med nok turbo, bensin mm, men motoren er satt opp for den effekten.
Kennethx sin?

#210942  av sleeper

Andy_Celica skrev:
TOYPARTS skrev:på 3sgte så er det mye annet man kan oppgradere før kammene, men på en annen side så hjelper det med nye kammer og drev uansett, de kammene du refererer til her er ikke etter min mening noe å satse på, men smaken er jo som baken, jeg har kun en ting å si som jeg alltid sier du får det du betaler for, 400 hk? nåja, de henger md men det er det.

Kennethx sin?
jepp, det er han sin..

#211013  av Helmer

TOYPARTS skrev:400 hk? nåja, de henger md men det er det.
Så du mener at en ikke bør gå høyere enn 400 hk med orginale kammer??

#211016  av sleeper

Helmer skrev:
det kan sikkert gå, men da må du jobbe hardere for og få det til.. ( mer trykk osv)

så hvis du har råd og skal over 400 så er det nok ikke feil og kjøpe noen...

#211018  av Speeder

Er det forskjell på kammene fra revisjon til revisjon? Isåfall hva?

#211019  av sleeper

Speeder skrev:Er det forskjell på kammene fra revisjon til revisjon? Isåfall hva?
ja, det er det.. ( 1gen passer ikke på 2 og 3 gen)
men det lå en link hvor all info var her en gang..mulig noen andre greier og grave frem den igjen...

#211068  av Helmer

sleeper skrev:
Helmer skrev:
det kan sikkert gå, men da må du jobbe hardere for og få det til.. ( mer trykk osv)

Hmm, hadde håpa jeg kunne tippe 400 med orginale kammer da, og budsjettet er egentlig brukt opp nå. :(
Får tru det duger til jeg får råd til andre kammer.

Men veit hvertfall hva neste oppgradering blir... :wink:

#211114  av sleeper

Helmer skrev:
sleeper skrev:
Helmer skrev: Så du mener at en ikke bør gå høyere enn 400 hk med orginale kammer??

Hmm, hadde håpa jeg kunne tippe 400 med orginale kammer da, og budsjettet er egentlig brukt opp nå. :(

kan vel strengt tatt kjøre med noen 3sge kammer da.. de er ivertfall grommere en org etter hva jeg har forstått... ( og koster sikkert ikke mange kr..)

#211116  av Helmer

sleeper skrev:
Helmer skrev:
sleeper skrev: det kan sikkert gå, men da må du jobbe hardere for og få det til.. ( mer trykk osv)

kan vel strengt tatt kjøre med noen 3sge kammer da.. de er ivertfall grommere en org etter hva jeg har forstått... ( og koster sikkert ikke mange kr..)
Hvor får jeg tak i det a tru? Er vel dyrt hos toyota sikkert?!

#211123  av Magne

Hvis det er tilfellet at 3sge kammer går på 3sgte innenfor samme rev. Så har jeg en 3sge motor som skal slenges på dynga eller gis bort til noen som har lyst på. Innmaten i blokka er vel strengt talt ikke noe å samle på tror jeg. Men kammene var fine etter hva jeg kan huske. ;)