TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hyling fra vindu

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #211020  av Gt-4-Ever

Jeg har en enormt irriterende hylelyd fra vinduet på førersiden i bilen min. :( Har noen et tips for hva jeg kan gjøre med det? Kommer i hastigheter over 60 km/t (noe jeg nesten bestandig har :) ), kommer også når det er mye vind mot vinduet!

Svar ønskes asap!

Takker!

#211022  av csstian

Du kan prøve å ta av dørtrekket å justere vinduet slik at det går litt lenger opp.Er noen klosser som er skrudd fast i vinduet som stopper i to metallbøyler i døra.Metallbøylene der det avlange hull på så di går ann å flytte opp og ned.

#211057  av CelicaTurbo

Sikker på at lyden ikke kommer fra speilhuset, der hvor diskanten er montert?

#211099  av larsst185

jeg har en lyd fra vinduet ca dær speilet er.Om jeg stikker fingrene mellom vinduet og pakninga og presser hardt ut blir det borte.er kun på venstre side.

#211130  av Gt-4-Ever

Det kan nok stemme at det er ved speilet/diskanthuset lyden kommer fra ja. Finnes det noen enkle grep for å fjerne lyden?

#211171  av CelicaTurbo

Det er et vanlig problem at luft trenger inn fra speilhuset, fjern deksel og diskant og tett potensielle lekkasjer til speilet med silikon, sikaflex eller noe annet seig guffe som kan gjøre jobben..

#211262  av Gt-4-Ever

Takker! :)

#211375  av Gt-4-Ever

Stappet inn noe gummi bak dørlisten ved diskanthuset, slik at det presset bedre ut. Lyden ble borte nå, men jeg vet ikke om det er i orden enda....får kjøre noen dager til å se om lyden kommer tilbake. Håper den forblir borte! :)

#211514  av bjornix

Har akkurat samme problem, men på passasjersiden. Veldig høy, hylende lyd. Min kommer og går litt. Venter spent på om det du gjorde hjalp.

#211547  av Gt-4-Ever

Ble nok ikke borte nei :( Noen forslag?

#211586  av CelicaTurbo

prøvde du i det hele tatt i tette føringene fra døren inn til speilet, eller prøvde du kun gummi langs listen? (for det var ikke det som var mitt forslag, eller i nærheten av forslaget ;) )

#211612  av Gt-4-Ever

CelicaTurbo skrev:prøvde du i det hele tatt i tette føringene fra døren inn til speilet, eller prøvde du kun gummi langs listen? (for det var ikke det som var mitt forslag, eller i nærheten av forslaget ;) )
Har ikke prøvd d enda nei, men skal gjøre det så fort jeg får mulighet til det. :)

#211946  av Olz1

Den lyden la jeg også merke til her i går da det blåste noe sinnsykt ute mens jeg kjørte. Var irriterende ja. Får prøve noe av det dere har tipset om her. Ålreit om jeg kunne fått vekk lyden, men er jo ikke akkurat noe veldig problem. Er ikke SÅ høy, men som sagt, deilig om det hadde vært mulig å bli kvitt den. :)

#216148  av Gt-4-Ever

CelicaTurbo skrev:prøvde du i det hele tatt i tette føringene fra døren inn til speilet, eller prøvde du kun gummi langs listen? (for det var ikke det som var mitt forslag, eller i nærheten av forslaget ;) )
Har prøvd nå...får se om det blir bedre. Har så godt som fyllt hele diskanthuset og speildel med sikaflex. Håper det blir bedre nå. :)

#216149  av Gt-4-Ever

Var lyd der når jeg kjørte til jobb ca. 1 mil. Det var før jeg fyllte seig guffe der, påtur tilbake var lyden borte. :) Håper det forblir slik. :)