TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Aldri kjøp bil hos TS Service i Tr.heim!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #211174  av Akopley

Aldri kjøp bil hos TS Service i Tr.heim!

Kjøpte min Celica som de hadde importert fra Tyskland. Den hadde da frieksos, og de kunne fixe det for meg, eller jeg kunne få pris avslag, jeg valgte da at de skulle ordne.

Etter ha hatt bilen i 2-3 mnd hadde jeg den inne på NAF: olje lekkasje, girkasse olje lekkasje, drivstofftank lekkasje, hjullager slak venstre, styresnekke skade på gummimansjett, osv..

Jeg ringte (hadde garanti) og fortalte at jeg ville ha det fixet, tenkte jo at han ordnet "normalt" siden han også drev noe verksted. Han sa at vekstedet hadde klart å ødelegge ene abs føleren min, så jeg kunne få avslag på egenandelen, det var greit.

Etter å ha fått bilen tilbake følte jeg for å ta en til NAF test før garantien gikk ut. Testen viste; girkasse oljelekkasje, motor oljelekkasje, eksosanlegg lekkasje.

Jeg ringte han og fortalte det og sa at denne gangen ville jeg ha den på et verksted som faktisk klarer å fixe ting, ikke bare jalla arbeid. Det var jo han selvfølgelig litt imot (blir jo dyrt for han) og prøver å snakke seg bort.
Eksosanlegge kunne han fixe gratis hvis jeg tok en svepp tur innom Tr.heim. Men jeg er jo aldri en svepp tur innom Tr.heim, og hadde ikke tenkt å kjøre så langt med et fucka eksosanlegg.
(HÃ¥per bare at han fixet bensin tanken orntlig) :roll:

Så hadde jeg bilen inne på Toyota Nordvik på Mo for jeg orket ikke å snakke mer med forhandlern og bare få jalla arbeid på bilen.
Fikk blant annet ordnet ny potta til eksosen, simme ring i girkassen..

Når jeg henta bilen på Toyota lo de av jobben som hadde blitt gjort med eksosen tidligere på bilen. Forhandleren hadde vist fixet eksos anlegget med en halv sparyboks.

Etter å ha hatt bilen stille i 2 uker begynte eksosen framme å bråk. Hadde den på bukk for noen dager siden, og det var selvfølgelig der forhandleren hadde "fixet" på før.

Så anbefaler sterkt å ikke handle hos Ts Service hvis du vil ha jalla arbeid på bilen og mye snakk/krangling med forhandleren.

Kan foresten nevne at jeg fikk bomavgift regning i posten etter han hadde hentet bilen for å ta den med til Tr.heim for å fixe. Heldigvis, betalte forhandleren den tilslutt.

#211178  av Kilgallon

Hadde jo kanskje vært en fordel å sjekket bilen når den kom til landet da, føre du "helt" kjøpte den av forhandleren. For da regner jeg med at du sikkert hadde stryt unna.
Men uansett så er dette kjipe greier. Er nok av useriøse bilforhandlere i dette landet :x

#211204  av Akopley

oj, glemte å skrive at forhandleren hadde bilen inne til sjekk hos sitt verksted, som da selvfølgelig annmerket bare eksosen. Ettersom det var et verksted tenkte jeg at alt var ok. Så samtidig lærte jeg at man ikke skal stole på alle verksteder. :?

#211209  av Jarmund

Enkelte tar ting for useriøst. Såg feks. tv2 sin test av verksted.
De fleste fikk stryk.
Noen reparerte feil som ikke var der og noen oppdaget ikke opplagte feil.
Men at forhandleren i tr.heim ikke fikser feil som er påpekt er jo ikke noe bedre.
Stå på kravene.
Fikser ting selv og bruker ett ford (uff) verksted til eu o.l siden jeg min fetter jobber der og fattern har hatt god kjentskap med verkstedet i mangen år (har vært 3 forder med i min oppvekst= varige men :P ). De vet jeg at er til å stole på. kjenner en del som har kjøpt bruktbiler der også, og ikke vært noe kluss.

#211393  av chris

Hmm.. nå har jeg bodd i Trondheim og omegn de siste 18 årene eller noe sånt, men TS Service har jeg faktisk ikke hørt om.. enda jeg også har kjørt taxi i 2,5 år i byen også :P

#211406  av sindrejl

chris skrev:Hmm.. nå har jeg bodd i Trondheim og omegn de siste 18 årene eller noe sånt, men TS Service har jeg faktisk ikke hørt om.. enda jeg også har kjørt taxi i 2,5 år i byen også :P
faktisk aldri hørt om dem jeg heller..

#211415  av Zepticon

Det at dem skreiv hele anonsen med CapsLock og ufattelig mange !!!!!! og ???? gjorde at jeg med en gang så på dem som useriøse :?

#211419  av Akopley

Er ca 25 ! i celica annonsen min :P men ser på noen av annonsene deres at mange av bilene har feil og man kan få prisavslag hvis man fixer selv.. samme som min, angrer på at jeg valgte at han skulle fixe de for meg :(

#211448  av supratt

Jo da Christian og Sindre, jeg og eksen var innom han fyren der og kikka på en bil. nr.3 for 3 år siden og jeg oppdaga fort at han var en "slask".

Ble ikke noe bilhandel for å si det sånn, men jeg har handla endel biler og merker fort om ting ikke stemmer da :wink:

#211509  av sindrejl

supratt skrev:Jo da Christian og Sindre, jeg og eksen var innom han fyren der og kikka på en bil. nr.3 for 3 år siden og jeg oppdaga fort at han var en "slask".

Ble ikke noe bilhandel for å si det sånn, men jeg har handla endel biler og merker fort om ting ikke stemmer da :wink:
skjønner :)

#211661  av @lpher

Har endel kjennskap til denne bransjen (i midtnorge)...men det firmaet der kan jeg faktisk ikke si at jeg hart hørt om :D

#211668  av FireWalk

Heh... Den anonsen fikk meg til å sperre opp øynene litt må jeg si. Flatt dekk bake, sideblinkerene henger og dingler etter ledningen, motoren så helt for jævlig ut.. Burde iallefall tatt seg bryet med å shine den opp litt. Lakket opp igjen toppdekselet og innsugsrør. Hadde gjort utrolig mye. Bilen ser ikke klargjort ut i det hele tatt. Kan ikke fatte at en forhandler legger ut en slik anonse i det hele tatt?..

Og ang Arbeidet som har vært gjort på celicaen så hadde jeg villet latt en advokat ringe og skremme dem litt.. hadde forlangt delvis refusjon av prisen i tilleg til at de skulle betale verkstedregning hos Toyota.. Skulle hatt litt for tort og svie! Slikt skal en ikke finne seg i når en kjøper fra en forhandler. Hadde det vært et privat kjøp så hadde saken vært litt annen, da har en jo i langt større grad selv ansvar for å få bilen NAF testet før en kjøper. Men når en kjøper fra forhandler forventer en jo at bilen skal ha fått utført en teknisk kontroll og at den er i OK stand. Man har jo en garanti på bilen når en kjøper fra forhandler, så det er ulogisk å inbille seg at bilen skal være full av mangler når en kjøper den med tanke på at bilen har garanti fra forhandler...

Så i dette tilfellet er det rett og slett inkompetanse/slurv/likegyldighet som er årsaken.. Så vil nok støtte opp om anmodingen om å styre unna dette firmaet ja.. :roll:

#211681  av Akopley

@lpher skrev:Har endel kjennskap til denne bransjen (i midtnorge)...men det firmaet der kan jeg faktisk ikke si at jeg hart hørt om :D
Er kanskje like greit å ikke ha hørt om det :P useriøst firma..

#211682  av Akopley

FireWalk skrev:Og ang Arbeidet som har vært gjort på celicaen så hadde jeg villet latt en advokat ringe og skremme dem litt..
"Skremte" han litt engang med å si "Kanskje jeg skulle gå til naf advokaten, men får virkelig ønske du vil ungå det. Men er ditt valg, kan godt gå andre veier hvis det er det du vil"..
Da ble han litt stille.. Tror det var da han gikk med på å kunne fixe frieksosen gratis hvis jeg var innom tr.heim en tur.. men uansett, gidder ikke å snakke mer med han og hele saken, fixer selv og får bare betale selv..

Tenkte bare jeg skulle lage en tråd her for å "advare" folk mot å handle fra han, vet han solgte en del Toyota før vertfall.. :)