TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sett med Kammer til 3S-gte. Noen synspunkter?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#211128  av Helmer

Magne skrev:Hvis det er tilfellet at 3sge kammer går på 3sgte innenfor samme rev. Så har jeg en 3sge motor som skal slenges på dynga eller gis bort til noen som har lyst på. Innmaten i blokka er vel strengt talt ikke noe å samle på tror jeg. Men kammene var fine etter hva jeg kan huske. ;)
Pris skal du ha for kammene?? :twisted:

#211129  av Larsen

Magne skrev:Hvis det er tilfellet at 3sge kammer går på 3sgte innenfor samme rev. Så har jeg en 3sge motor som skal slenges på dynga eller gis bort til noen som har lyst på. Innmaten i blokka er vel strengt talt ikke noe å samle på tror jeg. Men kammene var fine etter hva jeg kan huske. ;)
Er det andre eller tredje genereasjon 3sge? Er intresert.
Sist redigert av Larsen den 07 des 2006 12:34, redigert 1 gang totalt.

#211145  av sleeper

celica_st185 skrev:har nå 256grader kammer, hvor mye hk er disse holdbare til da?
litt vansklig og si egentlig.. er et sånnt "hvor lang er en tråd" spørsmål...men de holder nok helt sikkert til 99.9999% av alle 3sgte motorer...( over 550 ivertfall..)

#211241  av Helmer

celica_st185 skrev:har nå 256grader kammer, hvor mye hk er disse holdbare til da?
Skal du selge de, eller har du de montert i bilen din?

#211250  av jsun

TOYPARTS skrev:på 3sgte så er det mye annet.
TOYPARTS ... du har jo god greie på Div. maskiner ... mitt spørsmål er da hvilken effekt vil "Hvasse" kammer ha på min 1ZZ-FE?? ... Har lyst på en NA "Tune" på bilen min!!

#211296  av TOYPARTS

jsun skrev:
TOYPARTS skrev:på 3sgte så er det mye annet.
TOYPARTS ... du har jo god greie på Div. maskiner ... mitt spørsmål er da hvilken effekt vil "Hvasse" kammer ha på min 1ZZ-FE?? ... Har lyst på en NA "Tune" på bilen min!!
det kommer an på hvilken kammer du velger, jo mer durasjon og løft jo høyere og kvassere tomgang, men du kan nok hente alt fra 15-25hk på et sett kammer.

#211298  av TOYPARTS

hvor mye løft er det på de nye kammene? om deter hks så holder dee IKKE til 550 som sleeper sier. 256i durasjon er i utgangspunktet for lite for den effekten, skal du ha det i den så snakker man minimum 264 og helst 272 og over 10 i løft.

#211299  av celica_st185

Helmer skrev:
Skal du selge de, eller har du de montert i bilen din?
Er montert i bilen, men vurderer å kanskje selge dem til fordel for noen hvassere etter en samtale med en lokal motorguru som muligens skal porte toppen i vinter... Men kommer ann på om det trengs for den effekten jeg skal ha. Vil ikke miste hele kjørbarheten heller :roll:

#211370  av sleeper

TOYPARTS skrev:
hvor mye løft er det på de nye kammene? om deter hks så holder dee IKKE til 550 som sleeper sier. 256i durasjon er i utgangspunktet for lite for den effekten, skal du ha det i den så snakker man minimum 264 og helst 272 og over 10 i løft.
tja, nyman i svergie bremset 482hk (motorbrems) med org 2 gen 3sge kammer (244grader 8.5mm) (nå skal det legges til at de ble byttet etter det, og den ga en del mer hk da..) så da burde det være fullt mulig og få 70hk mer med 12 grader og 0.5mm mer i løft!?!

#211398  av TOYPARTS

sleeper skrev:
TOYPARTS skrev:
tja, nyman i svergie bremset 482hk (motorbrems) med org 2 gen 3sge kammer (244grader 8.5mm) (nå skal det legges til at de ble byttet etter det, og den ga en del mer hk da..) så da burde det være fullt mulig og få 70hk mer med 12 grader og 0.5mm mer i løft!?!
jo men de er ikke riktig til det bruket, det er det som er poenget.

#211442  av Magne

Helmer og Larsen.

Det er 2. gen GTi motor.
Kammene får en av dere gratis hvis du tar med deg hele motoren. Den ligger bare her og tar plass. ;)

Bare å sende PM.
Hvis det ikke er mulig å ta med seg hele motoren selger jeg kammene til høystbydene.

#211635  av celica_st185

TOYPARTS skrev:
Hvordan blir kjørbarheten og effekt på lave turtall med såpass lang durasjon som 272?

#211687  av TOYPARTS

celica_st185 skrev:
TOYPARTS skrev:
Hvordan blir kjørbarheten og effekt på lave turtall med såpass lang durasjon som 272?
det er ikke noe problem i sammen med kamdrev, skal du få problemer i lavfart så snakker vi kammer på mer enn 280 og mer en 10-10,5 i løft

#211699  av Larsen

Når får en problemer med tomgang og avgass da?