TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Løfte ut motor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #211315  av Daniel_hoy

Har tenkt å ta ut motoren min nå. Har ikke tilgang på løftebukk nå så blir vel å prøve å løfte den ut. Vet at det står sikkert en anna plass på forumet men har søkt endel nå og ikke funnet ut nokke spesielt.
Er det noen som har gjort det før? Hvor mye av fronten er det mulig å demontere for å få bedre plass?
Har også sett at noen snakker om å sette ned motoren og så løfte opp bilen. Hvordan kan det gjøres på en enkel måte? Har tilgang på en motorløfter.
 #211324  av Helmer

Daniel_hoy skrev:Har tenkt å ta ut motoren min nå. Har ikke tilgang på løftebukk nå så blir vel å prøve å løfte den ut. Vet at det står sikkert en anna plass på forumet men har søkt endel nå og ikke funnet ut nokke spesielt.
Er det noen som har gjort det før? Hvor mye av fronten er det mulig å demontere for å få bedre plass?
Har også sett at noen snakker om å sette ned motoren og så løfte opp bilen. Hvordan kan det gjøres på en enkel måte? Har tilgang på en motorløfter.
Har hatt motoren min ute to ganger, første gangen senka jeg motoren ned og løfta bilen opp med løftebukk.
Andre gangen brukte jeg elefant. Syns det var bedre da den var lettere å kontrollere enn løftebukken. Det blir jo litt justeringer og lirking for å få den ut, så elefanten er litt mer beregnelig.

Å ta den ut foran veit jeg ikke hvordan er, men ser for meg at det fort blir litt knot hvis en ikke har løftebukk.

#211325  av Daniel_hoy

Løftet du den ut med girkasse? Er det jeg lurer på å gjøre. Har tatt den ut nedover med løftebukk å syns det var ganske greit.
Vet du hva det koster for pakningsett til motoren. Tenker på tetninger her og der og toppdekselpakning osv..

Noen som har en slik blå vakumtank liggende? Den som er under innsuget. Er knekt eine nippelen på min. Hva gjør den forresten? :?

#211330  av Helmer

Løfta den ut med girkassa ja... Det lar seg ikke gjøre å ta av kassa uten å ha motoren ute trur jeg.

PÃ¥ Toyota koster pakningssett i overkant av 3000 mener jeg.
Men jeg bestilte fra Fensport, ca halvpris. Har ikke fått det enda, så veit ikke om det er likt det orginale.

Jeg har den tanken jeg, men aner ikke hva den er til...
Sikkert ikke no nyttig. :wink:

#211334  av Daniel_hoy

Er det det pakningssettet der det følger med toppakning også? Gi ei tilbakemelding når du får det da? Lenge siden du bestilte det?

#211337  av Helmer

Følger med toppakning ja, komplette pakninger til hele motoren.

Er snart 3 mnd sia jeg bestilte, så jeg anbefaler deg ikke å handle fra fensport om du har det travelt.
Jeg kommer ikke til å handle no mer derfra hvertfall.

#211365  av Xlr8

kan jo høre med sarpsborg motor eller hvordan de skrivest vett en på jobben min bestilte paknings sett til en mr2 der i fra..

#211367  av Andy_Celica

Helmer skrev:Løfta den ut med girkassa ja... Det lar seg ikke gjøre å ta av kassa uten å ha motoren ute trur jeg.

PÃ¥ Toyota koster pakningssett i overkant av 3000 mener jeg.
Men jeg bestilte fra Fensport, ca halvpris. Har ikke fått det enda, så veit ikke om det er likt det orginale.

Jeg har den tanken jeg, men aner ikke hva den er til...
Sikkert ikke no nyttig. :wink:
Det pakningsettet du fikk ifra fensport er org toyota.

#211489  av Andy_Celica

Daniel_hoy skrev:Hva tror dere om dette pakningssettet? Skal ikke bruke toppakningen som følger med.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/90-95-TO ... enameZWDVW
Det er sikkert helt greit det der, men ville heller kjøpt meg org toyota, lønner seg heller å investere litt mere nå, en seinere måtte bytte pakninger på diverse stedere seinere hvis det var dårlig kvalitet på de pakingene der.