TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• NÃ¥ begynner ting Ã¥ skje med bilen

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#179734  av BrennaRacing

Hmmm....Mulig det...Han jeg kjøpte felgene av sa at det hadde vært en jente i MR2 innom å kjøpt de samme felgene for litt siden...Kanskje det er den da :D

#183410  av BrennaRacing

I dag har jeg vært å betalt for overhalinga av motoren å fikk en liste over hva de hadde gjort:

-Skiftet stempelringer
-Skiftet lagre på veiv
-Honet opp sylindervegger
-Skiftet oljedeflektorer
-Rengjort topp for sot
-Skiftet komplett motorpakningssett
-Skiftet vannpumpe
-Skiftet reg.reim og løpehjul
-Justert opp motor
-Skiftet dynamoreim
-Skiftet motorolje og frostvæske

Tok en avgasstest mens jeg var der...Å det viste seg at bilen hadde brukt 0,5 liter olje siden jeg fikk den igjen (kjørt ca 2000 km)
Så da må nok bilen sannsynligvis inn igjen :(

I morgen bestiller jeg men mest sannsynlig senkefjærer fra jacobs autosupply...Blir nok Supersport som senker 30mm.... :D

#187938  av BrennaRacing

Da har jeg akkurat vært å fylt på 1,5 liter olje på bilen :( Å for en uke siden fikk jeg tenningsbank...Så nå regner jeg med at den skal inn til overhaling om ikke så lenge...

Avbestilte senkefjærene jeg hadde bestilt fra Jacobs, å var hos Be-4-you å bestilte Tein fjærer i dag :)

Har kjøpt meg leilighet nå også, så etter senkesettet så stopper det nok litt opp :lol:

#205363  av BrennaRacing

Nå har jeg endelig fått på senkefjærene..Å 2 dager senere begynte det å snø, som betyr at jeg må på med 14 tommerne :(

Tok veldig lang tid før jeg fikk fjærene, å når jeg først fikk de så prøvde jeg å en kamerat å montere de selv...Å det gikk vel ikke akkurat bra :lol: Ødela no gummiforing-greie (fjærbeinslageret??!) Å når bilen skulle inn til Toyota for å justere tenninga etter en kraftig feiljustering så tok mekanikeren fjærene samtidig :D

Her er noen bilder..Ble hvertfall veldig fornøyd selv :)
Vedlegg
118_1801.JPG
118_1801.JPG (480.24 kiB) Vist 1084 ganger
117_1799.JPG
117_1799.JPG (525.46 kiB) Vist 1133 ganger
117_1798.JPG
117_1798.JPG (187.37 kiB) Vist 1085 ganger
117_1797.JPG
117_1797.JPG (406.21 kiB) Vist 1079 ganger

#205372  av lasse

Ble skikkelig bra det der, en liten spacer bak så er du i mål...

#205373  av FireWalk

hvordan blir det å kjøre med senka MR2 på vinteren da? jeg lar min stå.. delvis pga rust, delvis pga frykt for å knuse alt som er av front når jeg kjører på isklumper osv, og delvis pga at den er så stiv at det blir helt jævlig å kjøre nedi de traktor sporene som blir etter de har brøytet... :?

Ser ut til at jeg blir kjørende rundt i Opel Corsa til vinteren.. :lol:

Pen senking forresten! PERFEKT!!! ikke for mye,ikke for lite. Akkurat slik det skal være.. blir bare teit når hjulet forsvinner inn UNDER hjulbuen!

#205374  av sindrejl

nydelig, var ikke helt 100% et bak, men spacere gjør susen :) synd hersens vintern står for døra ja, men morsomt for oss med 4wd ;)

#205981  av BrennaRacing

Ser nok litt høyere ut bak enn den egentlig er på grunn av vinkelen på bildet...Men spacere bak kommer til våren..

Firewalk: Har ikke greid å fått på vinterdekk ennå så vet ikke hvordan den er på vinteren...Men tror nok jeg hadde latt den stått jeg å hvis jeg hadde hatt styling :)

#211469  av BrennaRacing

Da har det skjedd litt mer...Kjøpte et Apexi luftfilter av MR2 Mk2 å fikk montert det for ca en uke siden..

I morgen reiser jeg til Skien for å kjøpe effektanlegg fra Ferrita...Blir mest sannsynlig 2" rustfritt fra cat`en med 4" enderør på hver side bak...Så da er det bare å håpe på at lyden blir grom :D

Bilder kommer på Søndag

#211482  av celica4ever

BrennaRacing skrev:Da har det skjedd litt mer...Kjøpte et Apexi luftfilter av MR2 Mk2 å fikk montert det for ca en uke siden..

I morgen reiser jeg til Skien for å kjøpe effektanlegg fra Ferrita...Blir mest sannsynlig 2" rustfritt fra cat`en med 4" enderør på hver side bak...Så da er det bare å håpe på at lyden blir grom :D

Bilder kommer på Søndag
misunelig :P

#211484  av BrennaRacing

Du får bli med oppover å få litt lyd i bilen du å da :D

Han er hvertfall veldig billig i forhold til mange andre

#211731  av BrennaRacing

Da har jeg fått tatt noen bilder av bilen...Litt mørkt når jeg tok bildet pluss at bilen er rimelig møkkete...men men :)
Vedlegg
Luftfilter 1
Luftfilter 1
119_1929.JPG (281.54 kiB) Vist 1077 ganger
luftfilter
luftfilter
119_1928.JPG (368.12 kiB) Vist 1076 ganger
eksos 1
eksos 1
119_1926.JPG (442.67 kiB) Vist 1077 ganger
eksos
eksos
119_1924.JPG (398.07 kiB) Vist 1075 ganger

#218291  av BrennaRacing

FireWalk skrev:hvordan blir det å kjøre med senka MR2 på vinteren da? jeg lar min stå.. delvis pga rust, delvis pga frykt for å knuse alt som er av front når jeg kjører på isklumper osv, og delvis pga at den er så stiv at det blir helt jævlig å kjøre nedi de traktor sporene som blir etter de har brøytet... :?
Nå kan jeg svare litt på dette spørsmålet :D Har nå bestemt meg for å ikke kjøre bilen på vinteren mer...Subber nedi over alt..Kjørte til Lillehammer forrige helg, å da subba bilen nedi på den snøen som ligger mellom hjulspora på motorveien :) Så da er planen å kjøpe styling til våren (hvis man ikke kjører bilen på vinteren, så kan man like gjerne gjøre den enda lavere :lol: ) Har ikke helt bestemt meg for hvilken ennå, men er keen på full Greddy styling, eller Kaminari front og bak, og Greddy skjørt...Får se hva som skjer :)

Har forresten også fått speedoskiver fra Speedhut nå..Fikk feil turteller, så jeg venter på at de skal sende meg den riktige, men her er hvertfall et mørkt bilde: Bilde virket visst ikke ordentlig...Men det ligger her å: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... sc&start=0
Vedlegg
Speedhut.jpg
Speedhut.jpg (2.54 kiB) Vist 1458 ganger