TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK3, NSX frontlykt transplantasjon?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #211556  av <Supramannen>

hva skal til for å bygge om fra orginale MK3 reflektorer til NSX reflektorer? og hva må man ut med for sånne?
tojo du vet vel dette :)
 #211558  av TOYPARTS

<Supramannen> skrev:hva skal til for å bygge om fra orginale MK3 reflektorer til NSX reflektorer? og hva må man ut med for sånne?
tojo du vet vel dette :)
hørte snakk tidligere når jeg ville gjøre det at det ikke var spesielt vanskelig å få til, i tillegg så var det faktisk ikke så dyrt heller, skal se om jeg finner link.

#211562  av tojo

Lyktene til NSX er dyre!( 5000,- sek per lykt i sverige.) er endel arbeid for å få di tilpasset.(frem med vinkelsliperen :-)

For å oversette følgende link,bruk f.eks babelfish.
How to:
http://members.jcom.home.ne.jp/jza70-td ... ntou21.htm

Bilde

Andre løsninger "Prosjektlys":

Camaro 93-98 lykter:

Bilde
http://supras.nu/forum/showthread.php?s ... 1fa374a7ed

Eller MKIV front:
Bilde

HMMM! Du kan også lese mer om lykter til mkIII her :wink: : http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 44&start=0

#211632  av Andreazz

En kompis kom over noen kjørelys som står i fangeren på lastebiler, hvordan type vet jeg ikke. De ble montert på en 200SX:
Vedlegg
400SX.jpg
400SX.jpg (12.52 kiB) Vist 1480 ganger

#211633  av Shyggen

Er faktisk en god del jobb.. NSX lysa er dypere en Supran.. så må kuttes endel i bjelken som går over radiatorn.. så er it direkte bolt on som rykte sto for tidligere...

Noen har og nevnt at det er forsjell på NSX lyktene fra de tidligste modellene og at disse ikke skal bygge så mye i dybden.. men, det er vell bare rykter en så lenge.. lest litt om denne modden på det engelse supra forumet samt det svenske..

Fant noen andre lykter på Ebay til en billig penge.. dog er det samme størrelse som suprans orginal.. å det er vell det vindfanget man vil bort med? :)
Vedlegg
test3.jpg
test3.jpg (63.69 kiB) Vist 1477 ganger
test2.jpg
test2.jpg (60.5 kiB) Vist 1477 ganger
test1.jpg
test1.jpg (49.34 kiB) Vist 1477 ganger

#211737  av beerba

Her liggende lys på bilde"test 1" hvis noen er interesserte i å prøve.(400kr)

#211753  av <Supramannen>

Andreazz skrev:En kompis kom over noen kjørelys som står i fangeren på lastebiler, hvordan type vet jeg ikke. De ble montert på en 200SX:
hadde du kunnet funnet ut hva de lyktene er fra hadde jeg vært evig takknemelig! ;)
ps: hvordan er det med langlys på de lyktene?

#211755  av Mr2 Mk2

<Supramannen> skrev:hadde du kunnet funnet ut hva de lyktene er fra hadde jeg vært evig takknemelig! ;)
De som står på mangen busser om dagen er pene også,har sett det på mk1 og det ble skikkelig bra!Prøvde å finne bilder men fant ingen, kanksje kjelliken har da han kjenner karen godt :)

#211784  av beerba

Shyggen skrev:du har ikke testa selv? hvordan lysbilde ble? er de nye? jeg er intressert.. da mine orginal lykter er småslitte.. :S
Nei, har ikke testa da jeg ikke har hatt hverken motor eller batteri i bilen siden jeg mottok lyktene.

#211800  av Andreazz

<Supramannen> skrev:
Andreazz skrev:En kompis kom over noen kjørelys som står i fangeren på lastebiler, hvordan type vet jeg ikke. De ble montert på en 200SX:
hadde du kunnet funnet ut hva de lyktene er fra hadde jeg vært evig takknemelig! ;)
Det er både nærlys og langlys på de, men tviler på at de gir bedre lys enn de orginale.. Men det gjør jo ingenting! Skal få sjekket opp hvor de kommer fra.

#211813  av <Supramannen>

Andreazz skrev:
<Supramannen> skrev:
Det er både nærlys og langlys på de, men tviler på at de gir bedre lys enn de orginale.. Men det gjør jo ingenting! Skal få sjekket opp hvor de kommer fra.
topp:)

#212007  av Andreazz

<Supramannen> skrev:
topp:)
Lyktene kommer fra en nyere MAN, laget av Hella, så de finnes sikkert i en Hella katalog.
De har en krumming som passer perfekt på 200SX, så vet ikke helt om de blir bra på Supraen som har mer firkanta form..?

#214538  av tojo

Dette ser også ut som en grei løsning :D
Bilde
Bilde