TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nytt MR2 vinterprosjekt for 2007

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #201531  av MR2WideBody

Da har dama bestemt seg for å kjøpe MR2 ho og, bilen er en 92 modell med abs. Knall rød, og helt klin original. Tilogmed originale aluhjul.
Bilen har nå stått inne i 3 år med motor som ikke er helt god, og derfor så får vi den utrolig billig, men det koster jo ikke stort å ordne det iogmed at jeg hadde en gti men bytta til turbo..

Skal prøve å få lagt ut noen bilder av den senere idag..

Styling er bestilt
Senkefjører driver vi å bestemmer oss for
Felger driver ho og prøver å finne ut av, etter at jeg har funnet en bunke med bilder, men mest sannsynlig blir det noen volk racing felger
Baklykter blir bestillt i løpet av kvelden.
Panser blir sannsynlig bestilt neste uke..

mer kommer.......

#201567  av Neemi

Dette gleder jeg meg til å følge med på :)

Får få henne inn på http://www.girlsgofast.com og dele prosjektet med gjengen der inne også ;)

#201577  av MR2WideBody

bilder tatt med mobilen
Vedlegg
DSC00020.JPG
DSC00020.JPG (216.39 kiB) Vist 1475 ganger
DSC00021.JPG
DSC00021.JPG (213.62 kiB) Vist 1477 ganger
DSC00018.JPG
DSC00018.JPG (216.33 kiB) Vist 1472 ganger
DSC00017.JPG
DSC00017.JPG (211.59 kiB) Vist 1476 ganger

#201583  av MR2WideBody

Da fikk jeg da hvertfall lagt ut noen bilder av gliset til madamen, ser ikke ut i helv.... akkurat nå, men jeg har da trua på at det kan bli skikkelig fin etterhvert..
Madamen vaska og styra med den innvendig i flere timer idag, og jeg kan ikke si annet enn at den er utrolig strøken innvendig.
Men utvendig så er den ikke akkurat kjempestrøken i lakken etter at den har stått parkert under noen trær som omtrent har sprutet kvae på den, men tror ikke det spiller noen rolle egentlig ettersom den skal styles og forandre farge i løpet av vinteren/året.

Neste helg blir det sannsynligvis bytte av motor så den kan gå for egen maskin igjen

#201586  av CelicaTurbo

Artig at dere begge har MR2 da, så har du noe å sette fingrene i denne vinteren også :D

#201588  av MR2WideBody

Aldri lite å finne på med to MR2er nei, det er sikkert å visst..
Ã…ssen gikk det forresten med bilen idag Kristian?

Må prøve å få byttet alt av pakninger på den gamle gti-motoren min i løpet av uka nå, så den er klar til helga.. Men det regner jeg med skal gå ganske greit. Har alt liggende og klart, og nå har jeg jo ikke mer enn 3 gti maskiner liggende, så reservedelstilgangen er jo ikke akkurat dårlig heller.

Det som nå er planen før helga er hvertfall:
Bytte pakninger på motoren
Bytte termostat
Rense innvendig i motor og gå over det meste og sjekke at alt er helt
Begynne å skru ut det rælet som sitter baki den lille røde.

Veit ikke om dette kommer til å gå, men vi får prøve
Mye på jobb begge to, så det sprekker nok trur jeg

#201592  av CelicaTurbo

MR2WideBody skrev:Må prøve å få byttet alt av pakninger på den gamle gti-motoren min i løpet av uka nå, så den er klar til helga.. Men det regner jeg med skal gå ganske greit. Har alt liggende og klart, og nå har jeg jo ikke mer enn 3 gti maskiner liggende, så reservedelstilgangen er jo ikke akkurat dårlig heller.

Det som nå er planen før helga er hvertfall:
Bytte pakninger på motoren
Bytte termostat
Rense innvendig i motor og gå over det meste og sjekke at alt er helt
Begynne å skru ut det rælet som sitter baki den lille røde.

Veit ikke om dette kommer til å gå, men vi får prøve
Mye på jobb begge to, så det sprekker nok trur jeg
Jeg tror nok det tidsestimatet sprekker litt ja :D
MR2WideBody skrev:Ã…ssen gikk det forresten med bilen idag Kristian?
Joda, bilen var i generelt ganske god stand så det var ingenting å nøle ved det.. har annonsert her men ingen bilder enda: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=18752

#201700  av Neemi

Er dette den samme bilen som har stått nede på verkstedet hos deg en stund?

#201755  av MR2WideBody

Stemmer veldig godt det.. Men den blir ikke å kjenne igjen når den er ferdig, det kan jeg hvertfall love deg

#211567  av mr2cato

Må jo være en 90/91 modell det?

Har jo 90/91 girkule,ratt og mangler 92 frontleppen!

Mange som har blitt plusset på et ekstra år når de er importerte for høyere pris. desverre

:?

#211587  av CelicaTurbo

mr2cato skrev:Må jo være en 90/91 modell det?

Har jo 90/91 girkule,ratt og mangler 92 frontleppen!

Mange som har blitt plusset på et ekstra år når de er importerte for høyere pris. desverre

:?
Hva som blir kaldt 92+ modellen ble produsert fra desember 1991 og senere og kom ikke ut på markedet før tidlig sommer 1992, dvs at det er ganske mange MR2'er som er solgt og førstegangsregistrert i 1992 og kan fint kalles 1992-modeller, uten å være av den nyere revisjonen.. Å si at en bil ikke er en 1992-modell basert på at den har den gamle frontleppen osv kan da lett være feil ;)