TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• nok et ombyggings spørsmÃ¥l gti -> turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#211582  av aneriks

jumbo skrev:Fra 2. gen til 3.gen var det egentlig rimelig plug and play for min del, eneste sideeffektene jeg ikke har giddet å gjøre noe med er økonomilampene og oljenivålampa.

Fra 1.gen til 3.gen er litt litt mekking på utlegget i sikringsboksen for å få det til å passe. Christian her på forumet (og sikkert flere andre) har gjort dette så finnes sikkert litt info på dette også.
antar du mener rev ikke gen? 1 gen finnes vel ikke i mr2 i det hele tatt

#211583  av jumbo

Ja

#211590  av Mr2 Mk2

jumbo skrev:PÃ¥ 2. rev bil var det egentlig rimelig plug and play for min del
Hva eksakt har du gjort da?

#211596  av jumbo

Ikke annet enn å flytte over ECU, coiler,trykksensor og slikt småtteri fra turboklippet... Sikringsboksen min er helt uendret.

#211606  av japse-gnmfr

Rear clip er det en kun bakparten med motor??

Mvh Kristoffer...

#211611  av Larsen

japse-gnmfr skrev:Rear clip er det en kun bakparten med motor??

Mvh Kristoffer...
ja. Tilsvarende på biler med motoren med foran blir front-cut/clip

#211613  av jumbo

japse-gnmfr skrev:Rear clip er det en kun bakparten med motor??

Mvh Kristoffer...
Ja, normalt sett en komplett halvpart av bilen, inkludert motor, eksos, drivverk, understell etc... Er jo selvsagt litt opp og ned hvor bra tilstand det er på alt av deler - det er jo stort sett snakk om biler som er blitt totalvraket.

#211663  av Mr2 Mk2

jumbo skrev:Ikke annet enn å flytte over ECU, coiler,trykksensor og slikt småtteri fra turboklippet... Sikringsboksen min er helt uendret.
Ikke byttet om på noen ledninger på ecu?

#211710  av jumbo

Nei

#211714  av Mr2 Mk2

Så dersom man bytter fra 3sge i Mr2 til 3.gen 3sgte er det bare å flytte over alt fra rear cut`et starte opp og smile?

#211719  av jumbo

Kommer an på hvilken revisjon bil du har... for revisjon 1 må du endre litt, for revisjon 2 (og jeg antar det samme gjelder rev 3) passer det rett over

#211721  av Mr2 Mk2

jumbo skrev:Kommer an på hvilken revisjon bil du har... for revisjon 1 må du endre litt, for revisjon 2 (og jeg antar det samme gjelder rev 3) passer det rett over
90 mod, vet du eksakt hva som må endres da?

#211722  av Christian

På en 90mod er det 5 ledninger som må flyttes. Er sorte 4mm. Husker ikke eksakt, men det er egentlig bare småting. Det Arne og jeg gjorde var å sammenligne sikringsboksen på gti kontra turbo. Tror vi brukte ca 20min på å finne ut av det. Hadde tegninger, men aner ikke hvor de er nå :roll:

Edit : trykkleif
Sist redigert av Christian den 11 des 2006 17:08, redigert 1 gang totalt.

#211766  av Dalan

Her er bilde av undersiden (der du må koble om) av en sikringsboks fra en turbo.
Det er vel rundt regnet de som må flyttes om, i tillegg må de blå ledningene i kontakten mellom bil- og motorledningsnett i bagasjerommet kobles sammen, for kontaktene passer ikke overens mellom rev 1 og rev 2 og oppover.
Vedlegg
DSC00088.JPG
DSC00088.JPG (225.79 kiB) Vist 170 ganger