celicagt4205nord skrev:jeg har sett på en HKS SSQV ventil som sto i en mr2 at den hadde strammeskru...men den løyste ut ganske tidlig alikevell synes nå vi...jeg kjøpte også SSQV til celicaen nå i høst men på min ventil er det ikke strammeskru..hva kommer det av?er det ikke justeringsmuligheter på den?eller er den kanskje flyttet?Det finnes to typer HKS SSQV dumpventiler. Det er den orginale HKS ventilen, og replica Ventilen.
Replica ventilen er noe billig dritt som ser likt ut, men som på ingen måte holder samme kvalitet. Den får du kjøpt for noen hundrelapper. en EKTE HKS ventil koster mange ganger mer..
Man får det man betaler for. Har hørt om mange som er missfornøyd med replica HKS ventilen. søker du på Ebay finner du mengder av den! STYR unna... Dvs, den funker jo greit nok, men justeringen er bare en vits..
Orginal HKS fungerer på mange måter som den orginale Toyota Boven, det gjør ikke replica ventilen, der er det et helt annet prinsipp som ikke er like bra..
PS:
Det finnes flere "revisjoner" av ventilen, mulig de eldste versjonene av den ikke hadde strammeskru.
- MR2 TURBO -