TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• sound system til celica

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #21133  av larsst185

er vel ingen av dere som vet om dørtrekk til gt4 med plass til de originale 10"høyttalerne?har bare vanlig dørtrekk med lomme langs hele.

#21166  av tbergstad

Dørtrekk med plass til 10"???? wow.. Går det da? :shock:

#21168  av chris

Geez!! 10" i dør faktisk :shock: :shock:

Jeg har en 10" sub bak hvert sete, om jeg skulle hatt de i dørene hadde jeg måttet utvide litt tror jeg :mrgreen:

#21173  av larsst185

ja.mellom 8 og 10 ".Er det ingen her som har det?d finnes!det er ikke kødd :!: kommer originalt fra toyota.

#21177  av GT4 CS

Sitter 10" originalt i bilen min. Men jeg har desverre ikke mulighet til å selge det :wink:

#21179  av tbergstad

Dæggern!! Det skal jeg jaggu meg ha!... Har aldri hørt om noe slikt før.. Ingen som vet om plasser som selger dette nytt?

#21182  av larsst185

joda,du får nye sånne hos hvilken som helst toyota forhandler.Tror faktisk det bare er en erstatning for lommen som er der fra før. :roll:

#21185  av CelicaTurbo

Tror dere tuller litt nå, det står 'System 10" Speaker' eller noe slikt på en plate på dørtrekket men det betyr ikke at høytaleren er 10".. Aner ikke hvorfor dem har valgt et slikt navn men det kan jo ha noe med at det er 10 høytalere totalt i Celicaer med dette System10-greiene. Høytaleren i disse dørene er 8" og er ganske tynne og ikke særlig dype, drives av en forsterker som ligger under passasjersetet. Jeg hadde dette på min bil men rev det ut.

Etter min mening er det ikke så veldig aktuellt å bruke dette dørtrekket (og høytalerkasse) for det er rett og slett for stort høl, du må lage en plate som du kan montere en 6.5" høytaler i. Eventuellt kan du være meget heldig og finne noen som produserer en 8" høytaler som ikke er for dyp og som kan spille bra i en dør. Mulig Alpher kan hjelpe med det der :)

#21192  av larsst185

Målte på en kompis sin bil nå.di er 9 tommer :) menmen.poenget er iallefall at finishen på dette er mye bedre en om feks jeg skulle montere uoriginale høyttalere i dørene :D

#21240  av @lpher

Det er nok riktig som Kristian sier....'System 10' anlegget består av 10 stk. høytalere...slik som bilfabrikantene tenker...

2 x 0,75" diskanter i speilhuset....perfekt plassering!

2 x 4" mellomtone i dashen...samma som på 'vanlige' celica'er....her er det også portede (!) kasser... ;-)

2 x 8" nederst på døra....grei plassering...men det trengs en del modifisering for å få noe som helst til å spille bra her...ser pent og originalt ut da...om ikke annet ;-)

2 x 6,5" i sidene bak...glimrende plassering...her er det kasser til høytalerne også! (Enhver høytaler, uansett type, trives best i kasse!)

2 x 0,75" diskanter på hver side av hattehylla...tro det eller ei...plasseringa er ikke så helt gærn den... ;-)

Forsterkeren til annlegget var vel under pass.setet?

Uansett....jeg vurderte lenge selv å få tak i bare de 8" høytalergrillene til fordørene....men du får ikke kjøpt de nye uten høytalere i = expensive!
;-) ...og ikke kommer det til å spille ordentlig bra heller...uten masse dempearbeid + en del trixing/mixing med treverk...

@lpher