TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ujevn gange pÃ¥ MR2 mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #211885  av WLP

jeg har en 1986 mr2 som pendler på turtall og går ganske høyt i tillegg når den er kald - helt opp mot 2800 omdreininger. den faller av og går opp igjen med 2 - 300 omdreininger inntil den blir varm. Det er ikke alltid dette skjer, men det det gir seg uansett når motoren har blitt varm.
i tillegg synes jeg den er litt motorsvak - er importbil men kat. er fjernet. (den pendlet på turtall før jeg fjernet kat.) noen som har noen ideer ???

#211886  av Larsen

Lufte kjølevæske. Det står enten i bruker manualen til bilen eller så finner du det på forumet hvis du søker.

#211916  av ArildM

Høyt turtall når motoren er kald er helt vanlig på disse bilene/motorene. Tror de aller fleste Mk1 eiere har samme problemet. Min ligger på 2500-3000+ på vinterstid, bekymra meg først men har etter hvert bare godtatt at det er sånn :?

Ellers så må en vel huske på at det er snakk om 124hk orginalt fordelt på 1000kg, så en kan vel ikke forvente all verden? Selvom jeg synes det egentlig går ganske godt 8) Merka stor forskjell her om dagen når jeg rensa luftfilteret mitt, ellers kan det jo være greit å sjekke plugger å sånn.