TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Politiet tar kaka! (ang. gjennomsnittsmÃ¥ling med fotobokser)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #211877  av jumbo

For de av dere som er NAF medlem/leser "Motor" er det verdt å merke seg artikkelen på side 22 haha

Nå skal politiet plutselig har det til at det er deres EGEN vurdering at gjennomsnittsmålingene med fotobokser er en dårlig ide haha. Det faktum at de veldig nylig fikk avslag fra datatilsynet har selvsagt iiiingenting med saken å gjøre... at det går an

#211887  av arctic_celi

Driver å høster gode "PR-poeng" ja...

#211890  av Kilgallon

Politiet er faen meg dumme...

#211899  av aneriks

:roll:

#211976  av Zepticon

Kilgallon skrev:Politiet er faen meg dumme...
Nånå.. la oss nå ikke begynne å trekke de dumme inn i dette, dem har jo ikke noe med dette å gjøre og da synes jeg det er dårlig at du begynner å sammenligne dem med politiet!

8)

#211977  av sindrejl

Zepticon skrev:
Kilgallon skrev:Politiet er faen meg dumme...
Nånå.. la oss nå ikke begynne å trekke de dumme inn i dette, dem har jo ikke noe med dette å gjøre og da synes jeg det er dårlig at du begynner å sammenligne dem med politiet!

8)
:mrgreen:

#212314  av FireWalk

hehe.. ja jeg leste det der.. rista bare på hodet..

Først skal de absolutt få igjennomslag for gjennomsnittsmåling. Og når det ikke går så prøver de å ta æren for at det IKKE ble noe av, for at folk skal gi dem sympati. "Slapp av folk! Husk at politiet er på DERES side! Vi vil ikke ha gjennomsnittsmåling!"

Kiss my ass... makan til dobbeltmoral..

Min respekt og tiltro til politiet = null... den mistet jeg for lenge siden..

#212316  av celicagt4205nord

FireWalk skrev:hehe.. ja jeg leste det der.. rista bare på hodet..

Først skal de absolutt få igjennomslag for gjennomsnittsmåling. Og når det ikke går så prøver de å ta æren for at det IKKE ble noe av, for at folk skal gi dem sympati. "Slapp av folk! Husk at politiet er på DERES side! Vi vil ikke ha gjennomsnittsmåling!"

Kiss my ass... makan til dobbeltmoral..

Min respekt og tiltro til politiet = null... den mistet jeg for lenge siden..
firewalk: you`re my kind of man :)

#212351  av memo

nå vet jeg ingenting om artikkelen, men politiet er ikke bare en person.
flere personer = flere meninger.

noen av dem sikkert "gjennomsnitts-fotoboksene" er en dårlig idè, noen mener noe annet.

#212356  av Kilgallon

memo skrev:nå vet jeg ingenting om artikkelen, men politiet er ikke bare en person.

noen av dem sikkert "gjennomsnitts-fotoboksene" er en dårlig idè, noen mener noe annet.
Sant det gett...

#212391  av jumbo

memo skrev:nå vet jeg ingenting om artikkelen, men politiet er ikke bare en person.

Vel det bør man kanskje tenke litt nøyere på før man uttaler seg på vegne av en hel etat :wink:

#212423  av sindrejl

leste i "motor", bladet for naf idag også at "politiet sier nei til fartsmåling" fordi at "vi har bedre metoder på å ta værstingene enn gjennomsnittsmåling".

#212447  av jumbo

Jepp, det er den artikkelen jeg refererte til

En ganske utrolig konklusjon, sett i lys av deres egen iver etter å få gjennomsnittsmåling godkjent hos datatilsynet for ikke mer enn et til to år tilbake

#212478  av Magne

Lurer litt på om dem som ville ha gjennomsnittsmåling har vert helt gode i toppen når dem ville ha fram dette.
For et sant kaos det ville vert dersom det ble en realitet. Tenke seg situasjonen da, at man glemmer seg litt. Og kjører 5-10 over fartsgrensa et stykke. Så "våkner" man og skal korrigere dette for ikke å bli tatt, ved å kjøre 5-10 UNDER grensa resten av veien.
Ellers så ville jo mesteparten av synet vert planta på speedon for å ligge akkurat på grensa. Ikke for fort så du må slakke av før siste boks, men heller ikke for sakte så bilen bak må kjøre forbi, som igjen skaper en forsinkelse i slutten fordi han må bremse ned pga forbikjøringen.

EFF!!... Så jævla glad jeg er i Datatilsynet!

#212558  av sindrejl

jumbo skrev:Jepp, det er den artikkelen jeg refererte til

En ganske utrolig konklusjon, sett i lys av deres egen iver etter å få gjennomsnittsmåling godkjent hos datatilsynet for ikke mer enn et til to år tilbake
oh.. hadde glemt at det var motor du faktisk dro det ifra. Det morsomme med hele artikkelen var jo at det ikke var nevnt et eneste ord om at datatilsynet sa nei og politimestre var avbildet der dem var negative til fotobokser osv.. i heite heller om jeg tror en døtt på dem.