Mulig eg tar feil men tror det er noe i den duren.
Kommer nok folk snart som vet mye mer enn meg om dette

tojo skrev:Supra har sluttet veivhus system,veivhusgassene tilbakeføres til innsugsluft.(resirkulering,for å holde nede utslipp)Vil bare for trådstarter sin skyld si at dette ikkje bare gjelder supra...
Økt effekt = økt veivhusgass.
Dette gjelder både mkIII og MKIV , dette medfører ved trimming at veivhusgassen får et alt for stort innhold av olje som suges inn i motoren å årsaker "tenningsbank"
Er man interisert i effekt og prøver å få motoren til å unngå "tenningsbank"bør man unngå dette!
Det enkleste er å sette på små filter å slippe gassene rett ut i det fri.
Men det beste er oljefelle(oil catch tank) da får man et lett undertrykk i veivhuset.
Løsningen er CATCH TANK
Skylar skrev:tojo skrev:Supra har sluttet veivhus system,veivhusgassene tilbakeføres til innsugsluft.(resirkulering,for å holde nede utslipp)Vil bare for trådstarter sin skyld si at dette ikkje bare gjelder supra...
Økt effekt = økt veivhusgass.
Dette gjelder både mkIII og MKIV , dette medfører ved trimming at veivhusgassen får et alt for stort innhold av olje som suges inn i motoren å årsaker "tenningsbank"
Er man interisert i effekt og prøver å få motoren til å unngå "tenningsbank"bør man unngå dette!
Det enkleste er å sette på små filter å slippe gassene rett ut i det fri.
Men det beste er oljefelle(oil catch tank) da får man et lett undertrykk i veivhuset.
Løsningen er CATCH TANK
Gjelder nok mange andre biler også