TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MYE vann i bagasjerommet

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #212245  av inzane2012

Da jeg henta bilen min for en måned siden fikk jeg beskjed om at det ville komme litt kondens på unddersiden av bagasjelokket, men det skulle ikke vere mer enn at jeg gikk ut og tørket litt innimellom når jeg hadde kjørt litt...

Men da jeg igår skulle legge middagen min nedi der opdaget jeg at alt var vått...

legger ved noen bilder her så dere kan se på saken...

blir eldig takknemmelig or alle tips og hint som kan hjelpe meg i å få bukt med dette prolemet...
har sjekka pakningen som ligger uner lokkeet og den ser fin ut...
Vedlegg
mye vann som renner av skjermene
mye vann som renner av skjermene
DSC00083.JPG (19.99 kiB) Vist 711 ganger
venstre skjrm
venstre skjrm
DSC00082.JPG (153.38 kiB) Vist 711 ganger
venstre side
venstre side
DSC00079.JPG (32.19 kiB) Vist 713 ganger
0g på høyre side
0g på høyre side
DSC00081.JPG (253.54 kiB) Vist 715 ganger
høyre side, under motoren til anntenna.
høyre side, under motoren til anntenna.
DSC00077.JPG (205 kiB) Vist 716 ganger

#212247  av b3ndr

wow, svømmebasseng jo. førstemann uti :D

#212253  av CelicaTurbo

jøss.. har ikke sett det der før, men, sjekk at dreneringsslangenf fra antennen er plassert korrekt og at den ikke er tett.. og sjekk at plaststykket som står rundt antennen i toppen ikke er skadet.. funger ikke det har jeg ikke andre forslag enn å tørke opp alt sammen, finne en lommelykt og krype inn i bagasjerommet mens en kompis spyler vann over hele området... og håpe at kompisen slipper deg ut igjen etterpå.. kanskje en smule trangt så har du tilgang på barn er det bra ;)

#212255  av inzane2012

takker for tipsene, og skal sjekke det når gamlingen kommer hjem fra butikken:)
må nok få noen andre til å ligge baki der isåfall, er selv 191 høg så jeg kommer nok ikke nedi der med d første:)

#212273  av Mr2Even

Det kan også være pakningen under spoileren eller visst noen engang i tiden har borret hull for montering av forsterker på veggen ved motorrommet.

#212275  av inzane2012

det er ikke umulig, for når jeg såg nedi di små oppbevarings boksene bak setene såg jeg en sånn der høgtalerkabel og en sikringsboks, så det skal sjekkes:)

har toyota sånne pakninger under spoleren? vist det er den som er gåen?

#212279  av Mr2Even

inzane2012 skrev:det er ikke umulig, for når jeg såg nedi di små oppbevarings boksene bak setene såg jeg en sånn der høgtalerkabel og en sikringsboks, så det skal sjekkes:)

Ja for der lå problemet på min, når jeg hadde samme problem. Jeg tettet igjen med silikon.

#212280  av inzane2012

Mr2Even skrev:
inzane2012 skrev:det er ikke umulig, for når jeg såg nedi di små oppbevarings boksene bak setene såg jeg en sånn der høgtalerkabel og en sikringsboks, så det skal sjekkes:)

Ja for der lå problemet på min, når jeg hadde samme problem. Jeg tettet igjen med silikon.
dette blir det første jeg skal sjekke imorgen, skal på nttskift nå straks så har ikke tid idag, berre håpe på at d blir litt opplett imorgen imotsetning til de siste 5 vekene med konstant regn:(

#212284  av Mr2Even

Du kan jo bare tette det midlertidig med noe..

#212350  av sindrejl

inzane2012 skrev:
Mr2Even skrev:

dette blir det første jeg skal sjekke imorgen, skal på nttskift nå straks så har ikke tid idag, berre håpe på at d blir litt opplett imorgen imotsetning til de siste 5 vekene med konstant regn:(
samme problem her, regner hver forbanna dag! og taket er lekk som bare fy :(

#212365  av Xlr8

jeg har/hadde problem med taket som lekte la inn noen "ekstra" gummi lister som midlertidigt så de vert fall holder tørt så får heller fikse de senere.. mn kan si en ting vann er noe dritt....

#212402  av Pitchyou

hmm holder på å skal bygge anlegg og så at jeg å hadde bittelit vann nedi der... blir ikke noe kos hvis det kommer vann på ampene :(

#212411  av maxgets

sindrejl skrev:
inzane2012 skrev:
Mr2Even skrev: Ja for der lå problemet på min, når jeg hadde samme problem. Jeg tettet igjen med silikon.
samme problem her, regner hver forbanna dag! og taket er lekk som bare fy :(
PÃ¥ nye supraen?!?

#212449  av Mr2Even

Er nok lurt å ta tykt på med silikon på listene og ved kjøtene visst du har targatak.

#212450  av Anders gullstein

I tillegg til nye pakninger på spoileren, så skal det være et lite hull på hver side av de to rommene for drenering. Etter masse kjøring og mye møkk så blir de tette. Gjør rent der så hullene blir åpne igjen, så vil jeg tro problemet er løst.