TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• har mista lappen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#212375  av Larsen

Skylar skrev:
Kan noen her inne osm kjører sykkel også si sin mening så vi slipper å diskutere dette noe mer?
Jeg har kjørt r-sykkel i tre år.
Sist redigert av Larsen den 13 des 2006 23:43, redigert 1 gang totalt.

#212378  av Kilgallon

Kommer jo helt ann på veiene når man kjører sykkel da, om det er lett eller vanskelig og kjøre fra en bil.

#212384  av BrennaRacing

Jeg kan aldri tenke meg at en standard V70 (2,0T 180 hk) greier å være i nærheten av å dra fra en MC..

#212385  av Kilgallon

BrennaRacing skrev:Jeg kan aldri tenke meg at en standard V70 (2,0T 180 hk) greier å være i nærheten av å dra fra en MC..
Det tviler jeg også på. Så sant ikke det er MC-sjåførens første tur med ny sykkel og nettopp fått lappen så...

#212388  av Skylar

Kilgallon skrev:
BrennaRacing skrev:Jeg kan aldri tenke meg at en standard V70 (2,0T 180 hk) greier å være i nærheten av å dra fra en MC..
Det tviler jeg også på. Så sant ikke det er MC-sjåførens første tur med ny sykkel og nettopp fått lappen så...

Takk

#212389  av Skylar

Larsen skrev:
Skylar skrev:
Kan noen her inne osm kjører sykkel også si sin mening så vi slipper å diskutere dette noe mer?
Jeg har kjørt r-sykkel i tre år.
Høres bra ut :wink:

#212390  av Skylar

Kilgallon skrev:
Men no snakker vi om svingete veger eller rett frem?

#212392  av Skylar

BrennaRacing skrev:Er du verdensmester på sykkel eller no Skylar?? Du snakker som om du ikke har gjort annet hele livet :lol:
'
Hehe, nei langt ifra.
Men eg vet da litt om kjøring på mc selv om eg ikkje er noen verdensmester.
Vet nok mer teoretisk hvordan eg skal kjøre enn måten eg greier å få det til i svinger osv..

#212394  av jumbo

Hvis man kan kjøre mc skikkelig er jeg nok stort sett helt enig, med mulig unntak av veldig svingete vei hvor bil har bevist store fordeler i forhold til sykkel... nå har ikke jeg heller et dugg erfaring med sykkel så blir bare å forholde meg til kilder for min del, ei heller tror jeg personlig erfaring har mye relevans i denne diskusjonen for noen som helst av oss - jeg tillater meg å betvile at mange her har erfaring med mc racing mot biler i en relevant sammenheng. Litt uskyldig "testing" nå og da gir ikke akkurat noe grunnlag i forhold til denne problemstillingen.

Dessuten burde kanskje hele diskusjonen være litt meningsløs i seg selv, ønsker man å stikke av så gjør for all del det - hvorvidt det lykkes finner man jo fort nok ut.

#212395  av Skylar

Kilgallon skrev:
Skylar skrev:
dca skrev:på bane ja...er litt krappere svinger der enn veg...på vanlig riksvei i norge sakl du ha en rå bil for å følge en r sykkel...
Rett fram veg uten noen særlige svinger så skal du nok kunne klare å stikke ja.

Men eg sier fortsatt, hvis du er grønn f.eks så skal eg også like å se deg i 250 km\t på en mc.. tror du hadde mistet kontrollen ganske så fort..

Sier ikkje at det ikkje går an å stikke av men det eg sier er at du bør ha litt erfaring på sykkel på å kunne klare det.
Snakker du av erfaring eller :wink:
Nei, ikkje med purken men med kompiser som eg har kappkjørt med.

I begynnelsen trodde eg også at med mc så skulle eg kjøre fra alt og alle men den gang ei.
Eg oppdaget jo fort at å kjøre aktivt ikkje kunne sammenlignes med å cruise.

Men etter noen sesonger på sykkel no så begynner eg å få en viss kontroll på hva eg holder på med men eg var langt fra å bruke sykkelens potensiale vil eg mene å tro.
Så til sommeren så handler eg meg mest sannsynlig en R1 for å viderutvikle ferdighetene mine.
Satser på at det blir noe banekjøring også..

#212397  av dca

Skylar skrev:
dca skrev:på bane ja...er litt krappere svinger der enn veg...på vanlig riksvei i norge sakl du ha en rå bil for å følge en r sykkel...

Men eg sier fortsatt, hvis du er grønn f.eks så skal eg også like å se deg i 250 km\t på en mc.. tror du hadde mistet kontrollen ganske så fort..

Sier ikkje at det ikkje går an å stikke av men det eg sier er at du bør ha litt erfaring på sykkel på å kunne klare det.
tjash...erfaring og erfaring...bare man er kald og har litt güts er det nok ikke spes. vanskli... en mc går så jævli at du MÅ ha en helt rå bil for å følge på f.eks.E6....

#212398  av Skylar

Kilgallon skrev:
Skylar skrev:

Snakker du av erfaring eller :wink:
Nei, ikkje med purken men med kompiser som eg har kappkjørt med.

I begynnelsen trodde eg også at med mc så skulle eg kjøre fra alt og alle men den gang ei.
Eg oppdaget jo fort at å kjøre aktivt ikkje kunne sammenlignes med å cruise.

Men etter noen sesonger på sykkel no så begynner eg å få en viss kontroll på hva eg holder på med men eg var langt fra å bruke sykkelens potensiale vil eg mene å tro.
Så til sommeren så handler eg meg mest sannsynlig en R1 for å viderutvikle ferdighetene mine.
Satser på at det blir noe banekjøring også..

Altså det eneste eg vil frem til er at det er ikjke bare bare å hive seg på en tung mc som veier 180 kg og har gjerne 150 hk og tro de er rossi for å si det sånn!

Sier ikkje at folk ikkje kan klare å kjøre fra purk men du må ha litt ferdigheter, er no bare min mening, folk for mene det de vil.

#212399  av Skylar

jumbo skrev:
Hvis man kan kjøre mc skikkelig er jeg nok stort sett helt enig, med mulig unntak av veldig svingete vei hvor bil har bevist store fordeler i forhold til sykkel... nå har ikke jeg heller et dugg erfaring med sykkel så blir bare å forholde meg til kilder for min del, ei heller tror jeg personlig erfaring har mye relevans i denne diskusjonen for noen som helst av oss - jeg tillater meg å betvile at mange her har erfaring med mc racing mot biler i en relevant sammenheng. Litt uskyldig "testing" nå og da gir ikke akkurat noe grunnlag i forhold til denne problemstillingen.

Dessuten burde kanskje hele diskusjonen være litt meningsløs i seg selv, ønsker man å stikke av så gjør for all del det - hvorvidt det lykkes finner man jo fort nok ut.
Enig

#212401  av Skylar

dca skrev:
Skylar skrev:

tjash...erfaring og erfaring...bare man er kald og har litt güts er det nok ikke spes. vanskli... en mc går så jævli at du MÅ ha en helt rå bil for å følge på f.eks.E6....
Hehe, har du noen gang kjørt litt aktivt med tung sykkel?

#212476  av dca

ikke over laang tid nei...men kjørt hardt en stund ja... med lett sykkel har jeg kjørt hardt over lang tid...dvs 150-160 kmt da...men det dreier seg om svinger her da så da funker det også...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8