TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Reg uS. supra.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #212167  av Zupra

Hvor får man tak i Papirer på aksellast og totalvekt på supran.?
Når de er fra us. så er ikke det og oppdrive. Fikk beskjed fra importøren at biler som slutter på W i modelkoden. De kan de utstede dokumentasjon til. Og vet ikke om det ble opgitt fra importøren i USA tillat totalvekt og aksellast.? vet totalvekten er 1960kg men vet ikke hva aksellasten er. BT er det største og verste gnagsåre jeg har vært med på. Har alt i orden ellers. alt jeg mangler er disse papirene. Og jeg kan ikkr bruke et vognkort fra en tidligere registrert heller. ! ! FAEN.. ¤#"&%¤#& :evil:

Det er dusør på 1000kr til den som kan hjelpe mæ... :x

#212363  av 95TT

Står ikke alt dette i user manualen som følger med bilen da. om den gjorde det.. der står hvertfall alle verdier om bilen oppført i min..
Dette er bruker manualen som fulgte med bilen som ny bare så det er sagt.
 #212366  av TOYPARTS

Zupra skrev:Hvor får man tak i Papirer på aksellast og totalvekt på supran.?
Når de er fra us. så er ikke det og oppdrive. Fikk beskjed fra importøren at biler som slutter på W i modelkoden. De kan de utstede dokumentasjon til. Og vet ikke om det ble opgitt fra importøren i USA tillat totalvekt og aksellast.? vet totalvekten er 1960kg men vet ikke hva aksellasten er. BT er det største og verste gnagsåre jeg har vært med på. Har alt i orden ellers. alt jeg mangler er disse papirene. Og jeg kan ikkr bruke et vognkort fra en tidligere registrert heller. ! ! FAEN.. ¤#"&%¤#& :evil:

om den tidligere har vært registrertt i usa så er ikke dette noe problem, ring til Magnus Nilsen på biltilsynet i Drammen så ordner han det.
 #212421  av Zupra

TOYPARTS skrev:

om den tidligere har vært registrertt i usa så er ikke dette noe problem, ring til Magnus Nilsen på biltilsynet i Drammen så ordner han det.
Ok skal prøve det tusen takk for hjelpa. :D
 #212424  av Zupra

TOYPARTS skrev:

Typisk my luck. Han hva jo seff slutta for 14 dager siden.
Men sitt i tlf. med en annen som skuklle se hva han kunne gjøre. men han kunne ikke gi meg det, fordi det var jeg som skulle fremskaffe det. blæhh..

#212433  av Tore

I forbindelse med regging av jdm spec's fikk TMTT her inne Toyota til å skrive attest på at jdm og euro har identiske akslinger/hjuloppheng, med delenummer på samtlige deler. Det skulle da tilsi at man kan hente tallene fra euro til jdm, men vi fikk aldri noe svar på det da andre ting skjærte seg først :evil: Vet ikke om dette er en mulighet, men det er bare et forslag :)

#212434  av WRC

Når jeg har vist biler via untaksregelen, dvs japaneske supra tatt inn fra UK, så har jeg brukt dokumentasjon hentet ned fra nettet. Dette var iorden hos BT i Trondheim. Om du regger etter den samme regelen, så kan vel du også hente info fra nettsider, så lenge BT kan dobbelskjekke dette etterpå.
Jeg har info på USA supra liggende en plass, tatt ned fra nettet. Gi meg beskjed om du kan bruke dette, så kan jeg lete det opp. Dette inneholdt vekter og max vekter på aksler++

#212441  av Zupra

WRC skrev:Når jeg har vist biler via untaksregelen, dvs japaneske supra tatt inn fra UK, så har jeg brukt dokumentasjon hentet ned fra nettet. Dette var iorden hos BT i Trondheim. Om du regger etter den samme regelen, så kan vel du også hente info fra nettsider, så lenge BT kan dobbelskjekke dette etterpå.
Jeg har info på USA supra liggende en plass, tatt ned fra nettet. Gi meg beskjed om du kan bruke dette, så kan jeg lete det opp. Dette inneholdt vekter og max vekter på aksler++
Oj det hadde vært perfekt det kan jeg nok bruke ja.
For min er jo USA regga ny. Og jeg har vogkort fra usa.
Så det holder vist jeg har et skriv som gjelder us biler og der det står disse spesifikasjonene? Hadde vært toppers.. :P
Hadde satt stor pris på det om du kunne sendt meg det pr.mail eller no.
Jeg skal sende deg en pm med email min.
'
Takk
Mvh vegard

#212673  av 95TT

jeg har den orginale brukermanualen som fulgte med min bil fra ny i 1995 den må jo holde som dokumentasjon siden alle specs er opplyst i den. I og med at den følger bilen fra ny.

#213165  av Zupra

95TT skrev:jeg har den orginale brukermanualen som fulgte med min bil fra ny i 1995 den må jo holde som dokumentasjon siden alle specs er opplyst i den. I og med at den følger bilen fra ny.
Må nok skuffe deg dær. Orginal brukermanal har jeg også. Det holder ikke som dokumentasjon. de sier at den kan du ha fått fra en annen plass. Eller hentet fra en annen bil. Det eneste som fungerer som dokumentasjon er. Et skriv fra Toyota der dette står. Eller vis man har en plate på bilen der dette står. ( Totalvekt og aksellaster. ) :?
Dette er hva SFOOR sa til meg. jobber med og skaffe dokumentasjon fra Toyota i USA. Er et par ansatte der borte. SÃ¥ det er ikke bare bare og finne rett man. :wink: