TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• har mista lappen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#212481  av Andy_Celica

Denne topcien startet med at celicagt4st205ord begynte med at han mista lappen, er ikke vits i å dra duskusjonen langt vekk fra temate selv om det er en off topic tråd, så det holder med diskusjoner om hvem som er best på mc osv.

Greit? :twisted:

#212485  av celicagt4205nord

Andy_Celica skrev:Denne topcien startet med at celicagt4st205ord begynte med at han mista lappen, er ikke vits i å dra duskusjonen langt vekk fra temate selv om det er en off topic tråd, så det holder med diskusjoner om hvem som er best på mc osv.

he he..

#212487  av Zepticon

Andy_Celica skrev:Denne topcien startet med at celicagt4st205ord begynte med at han mista lappen, er ikke vits i å dra duskusjonen langt vekk fra temate selv om det er en off topic tråd, så det holder med diskusjoner om hvem som er best på mc osv.

Gledesdreper! :D MC vs Bil diskusjonene er jo morsomme og ender ofte i flamewars :twisted:

Uansett så sier enkel fysikk at Bilens 4 hjul kombinert med vekten gir mye større underlagsfriksjon enn en MC har. Ergo vil en bil fungere bedre på svingete vei. På en rett strekke vil sykkelens lave vekt kombinert med mye kraft og lite luftmotstand gi sykkelen fordelen?

Og til trådstarter. Du sier politiet har hatt deg i søkelyset lenge. Dvs at du kjører hardt/på kanten ofte? i såfall har jeg ingen sympati med at du nå er blitt fotgjenger og vil gratulere politiet med vell uført jobb. De har nemlig straffet noen som har fortjent det, og gjort veiene tryggere for andre.

#212490  av celicagt4205nord

Zepticon skrev:

Gledesdreper! :D MC vs Bil diskusjonene er jo morsomme og ender ofte i flamewars :twisted:

Uansett så sier enkel fysikk at Bilens 4 hjul kombinert med vekten gir mye større underlagsfriksjon enn en MC har. Ergo vil en bil fungere bedre på svingete vei. På en rett strekke vil sykkelens lave vekt kombinert med mye kraft og lite luftmotstand gi sykkelen fordelen?

Og til trådstarter. Du sier politiet har hatt deg i søkelyset lenge. Dvs at du kjører hardt/på kanten ofte? i såfall har jeg ingen sympati med at du nå er blitt fotgjenger og vil gratulere politiet med vell uført jobb. De har nemlig straffet noen som har fortjent det, og gjort veiene tryggere for andre.
æhh...kom deg tilbake til ditt eget forum :D

#212492  av Andy_Celica

Zepticon skrev:

:D
Skal ikke være helt gledesdreper men det er greit å stoppe mens leken fortsatt er god :D

Men synes det ble litt mye da de 3 siste sidene kun handler om hvem som er best på sykkel 8)

Tilbake til topic: har selv hatt mine stunder der det har vært like før jeg har blitt tatt, men hvis jeg hadde blitt tatt i f.eks å kjøre i 120 i 70 sone så er jeg enig med Zepticon at jeg hadde fortjent og mista lappan, det er den harde måten men da lærer man ihvertfal at det er dumt å kjøre for fort :D

#212512  av dca

er vel kun skylar som vil være best på sykkel her da men...hehe

#212528  av BrennaRacing

jumbo skrev:
BrennaRacing skrev:Jeg kan aldri tenke meg at en standard V70 (2,0T 180 hk) greier å være i nærheten av å dra fra en MC..
Hvis man kan kjøre mc skikkelig er jeg nok stort sett helt enig, med mulig unntak av veldig svingete vei hvor bil har bevist store fordeler i forhold til sykkel... nå har ikke jeg heller et dugg erfaring med sykkel så blir bare å forholde meg til kilder for min del, ei heller tror jeg personlig erfaring har mye relevans i denne diskusjonen for noen som helst av oss - jeg tillater meg å betvile at mange her har erfaring med mc racing mot biler i en relevant sammenheng. Litt uskyldig "testing" nå og da gir ikke akkurat noe grunnlag i forhold til denne problemstillingen.

Dessuten burde kanskje hele diskusjonen være litt meningsløs i seg selv, ønsker man å stikke av så gjør for all del det - hvorvidt det lykkes finner man jo fort nok ut.
MÃ¥ bare kommentere en ting som Jumbo sa (Sorry Andy_Celica :lol: )
Man må jo også ta høyde for at politiet i norge egentlig ikke har lov til å starte no seriøs biljakt (shoot me if im wrong) Så derfor tror jeg fortsatt at en MC hadde dratt fra snuten på svingete veier å, på grunn av at politiet ikke hadde turt/hatt lov til å kjørt like fort etter :)

#212556  av jumbo

BrennaRacing skrev:MÃ¥ bare kommentere en ting som Jumbo sa (Sorry Andy_Celica :lol: )
Man må jo også ta høyde for at politiet i norge egentlig ikke har lov til å starte no seriøs biljakt (shoot me if im wrong) Så derfor tror jeg fortsatt at en MC hadde dratt fra snuten på svingete veier å, på grunn av at politiet ikke hadde turt/hatt lov til å kjørt like fort etter :)
Dette er riktig - de har ikke lov å bidra til en signifiankt eskalering av risiko med tanke på det øvrige publikum - hvilken noe nesten enhver biljakt medfører.
 #212568  av Jon Are

celicagt4205nord skrev:ja ja...så kom den dagen som ikke var til å unngå..18.september mista jeg lappen..8mnd 14k i bot :oops: fan steike!!prøvde så godt jeg kunne å kjøre fra dem men traffiken var for tett..man slipper ikke så lett fram i trafikken utn saftblandere på taket..ja ja..så får celicaen bare stå dær ! :roll: politiet har hatt meg under oppsikt i ca 3.år nå...så meg liker de kjempegodt..blir sikkert invitert på julebord..

Drive it like you stole it!! :lol:

#212620  av Skylar

Ja, ting gikk litt over hånd.

dca, hvem har sagt at eg vil være best på sykkel?

Eneste eg kommenterte var at det er nok ikkje så lett som mange tror å stikke av med tung sykkel, og ihvertfall ikkje de som er grønn.

Men men, nok no..
 #212621  av celicagt4205nord

Jon Are skrev:
celicagt4205nord skrev:ja ja...så kom den dagen som ikke var til å unngå..18.september mista jeg lappen..8mnd 14k i bot :oops: fan steike!!prøvde så godt jeg kunne å kjøre fra dem men traffiken var for tett..man slipper ikke så lett fram i trafikken utn saftblandere på taket..ja ja..så får celicaen bare stå dær ! :roll: politiet har hatt meg under oppsikt i ca 3.år nå...så meg liker de kjempegodt..blir sikkert invitert på julebord..

Drive it like you stole it!! :lol:
he he he...ja det var vell det jeg prøvde på :lol:

#212662  av st205gt4

Nå er det nå en gang sånn at vi har et lovverk her i norge.....
Hvordan man bryter lovverket har etter min mening ingen betydning.
Enten bryter man loven eller så bryter man den ikke!!!!
Skjønner jo at det kan oppleves som "surt" for en som kanskje i 10 år har ligget i fartsegrensa for så å "teste" bilen på vei til gardermoen og bli tatt i 140.
Men uansett så bryter man loven!!
Hvis det er sånn at du har blitt holdt under oppsikt i 3 år så er dette fortjent!!!
Hvem er du som kan heve deg over norsk lov??
Dette dreier seg om holdninger og respekt for de lover og regler vi MÅ forholde oss til, og du viser etter min mening lite forståelse for dette!
Med all respekt så tror jeg du har godt av en tur i "tenkeboksen"!!

For de som ønsker å kjøre bilen litt mer aktivt enn hva som sømmer seg på norske veier så finnes det baner i norge hvor dette kan foregå under lovlige former. Er stor fan av denne typen arrangementer og det er en glimrende anledning for litt lovlig råkjøring!!

Så når du får igjen lappen så får jeg håpe at vi sees på et eller annet treff hvor høyrefoten kan få fritt spillerom og "racebilen" er i sitt rette element.
Da kan denne :twisted: sitte på din skulder men tilskuerne :shock: mens du :D .

#212690  av Skylar

st205gt4 skrev: Da kan denne :twisted: sitte på din skulder men tilskuerne :shock: mens du :D .
Hehe :wink:

#212693  av jumbo

st205gt4 skrev:Hvem er du som kan heve deg over norsk lov??
Jeg hever meg over loven (eller hvertfall ignorerer den) mange ganger daglig, og det tror jeg de fleste av oss gjoer, enten innroemmer det eller ikke

Jeg har et klart personlig prisipp at loven ikke definerer hva *jeg* skal oppfatte som moral, men snarere at min egen oppfatning av moral ligger til grunn for mine handlinger. At dette selvsagt stort sett er i overensstemmelse med lovverket er jo klart, men dette er et resultat av samfunn og oppdragelse, og ikke at en lov skal være noe spesielt i seg selv. Man kan ikke forvente eller forlange at folk foelger loven - bare at de tar konsekvensene når de faktisk blir tatt (noe man stort sett ikke har noe valg med uansett)

#212702  av Larsen

jumbo skrev:
st205gt4 skrev:Hvem er du som kan heve deg over norsk lov??
Jeg hever meg over loven (eller hvertfall ignorerer den) mange ganger daglig, og det tror jeg de fleste av oss gjoer, enten innroemmer det eller ikke

Jeg har et klart personlig prisipp at loven ikke definerer hva *jeg* skal oppfatte som moral, men snarere at min egen oppfatning av moral ligger til grunn for mine handlinger. At dette selvsagt stort sett er i overensstemmelse med lovverket er jo klart, men dette er et resultat av samfunn og oppdragelse, og ikke at en lov skal være noe spesielt i seg selv. Man kan ikke forvente eller forlange at folk foelger loven - bare at de tar konsekvensene når de faktisk blir tatt (noe man stort sett ikke har noe valg med uansett)
Enig.
Jeg mener egentlig det største lovbruddet (moralskt) er ikke å kjøre for fort, men å risikere å skade andre fordi en kjøre uforsvarlig.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8