Var i Tromsø i helga å henta bil nr.2 - en '88 626 2.0i 16v coupè! En vassekte FE3 på 148hk(enkelte mener den har nærmere 170hk på dyno, men er sagt å ha 148 pga avgifter). Gått 240.000km. Alltid vært inne på service. Nylig skiftet dynamo, reg.reim, clutch,bensintank,alt av kaliptere,hjullagre, alt av væske+++. (fulgte med kvitteringer på 40.000 siste par år). Godkjent jamex senkesett i vognkort. Ny frontvindu. FG-godkjent alarm med fjernstyrt sentrallås (Enforcer). Alt elektrisk og alt fungerer...
Stereo: 12" pioneer i original pioneer kasse, 2 pioneerforsterkere 1x4kanals, 1xmonoblokk, pioneer cd-veksler 6-cd, Alpine 6x9" bak, pioneer headunit + egen equalizer i front(like stor som spilleren) spilla jævli bra faktisk selv om det er noen år gammelt.
Hjul: 16" lettmet. felger sommer, 14" vinter som blir skifta ut med 16" som jeg har fra MR2'en (passer rett på)
Ellers: sideskjørt og bakfanger original Mazda styling. Skal få støypa den originale stylingleppa fra en kompis med samme bil. Litt sliten i lakk men skal fikses.
Bilen så helt ny ut innvendig! interiøret var strøkent. Minuset med bilen var rust. små hull i alle dempertopper samt kanaler og litt i dørken foran. Bilen er nå ribba komplett og litt sveising må til for å få den godkjent. Så litt arbeid må den ha. Kjekt med plasmaskjærer og et godt verksted med sveiseapparat da!
Forrige eier har hatt bilen i 7 år, 3 eiere før meg, starta livet sitt sørpå i et par år.
Pris? 3000kr for alt. Jepp. u heard me! røverkjøp? hehe. Bilen er fint kjørbar og holdt helt fint turen fra Tromsø til Bodø i godt driv. Motoren er tett og fin, og kan ikke se at den har brukt nevneverdig med olje på turen (500 km-kanskje noen dråper). Blir en fin vinterbil detta..
Stereo: 12" pioneer i original pioneer kasse, 2 pioneerforsterkere 1x4kanals, 1xmonoblokk, pioneer cd-veksler 6-cd, Alpine 6x9" bak, pioneer headunit + egen equalizer i front(like stor som spilleren) spilla jævli bra faktisk selv om det er noen år gammelt.
Hjul: 16" lettmet. felger sommer, 14" vinter som blir skifta ut med 16" som jeg har fra MR2'en (passer rett på)

Ellers: sideskjørt og bakfanger original Mazda styling. Skal få støypa den originale stylingleppa fra en kompis med samme bil. Litt sliten i lakk men skal fikses.
Bilen så helt ny ut innvendig! interiøret var strøkent. Minuset med bilen var rust. små hull i alle dempertopper samt kanaler og litt i dørken foran. Bilen er nå ribba komplett og litt sveising må til for å få den godkjent. Så litt arbeid må den ha. Kjekt med plasmaskjærer og et godt verksted med sveiseapparat da!
Forrige eier har hatt bilen i 7 år, 3 eiere før meg, starta livet sitt sørpå i et par år.
Pris? 3000kr for alt. Jepp. u heard me! røverkjøp? hehe. Bilen er fint kjørbar og holdt helt fint turen fra Tromsø til Bodø i godt driv. Motoren er tett og fin, og kan ikke se at den har brukt nevneverdig med olje på turen (500 km-kanskje noen dråper). Blir en fin vinterbil detta..
Vedlegg
Sist redigert av Master den 17 des 2006 14:16, redigert 1 gang totalt.
1999 MR2 SW20 GTI