TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gearkasse pÃ¥ MR2 MK2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #162699  av jij1984

Hva er best når synk. begynner å bli sliten...
Ny "bruktkasse" eller overhaling?
ca. pris?

#162701  av aneriks

mener og ha lest her inne at ringene koster rundt 500 kr, men vist du skal gjøre det hos toyota blir det dyrt!

#162702  av jij1984

Det er ikke snakk om å gjøre noe selv....

#162711  av Larsen

Tror ikke det er noe smart å kjøpe brukt gearkasse som ikke er overhalt, ettersom synkringene er en svakhet i disse girkassen.

#162712  av aneriks

jij1984 skrev:Det er ikke snakk om å gjøre noe selv....
da blir det veldig dyrt , vist du ikke får noen til og ta det en mørk kveld :wink:

#162717  av Fantare

Er nokk best og få noen til og ta det svart ja, eller kjøpe en overhalt girkasse :wink:

#162721  av SMT

jeg betalte 560kr for synkringene. men du trenger to lager til gear kuben til 5gear for og få bytte alle synkringene. det ene legeret koster 325kr og det andre lagret koster 280kr tur jeg det var.og når du førsta er i gang så kjøper du også hele paktnings sette til gear kassen som koster 325kr det er med alle tetteringer(simmeringer) det koster det i rent materiel...

#162730  av Master

Dumt spørsmål, men har du prøvd å skifte gearolje først? Og da mener jeg en ordentlig god gearolje som er spesielt beregnet så slitte synkringer?

Jeg hadde noe ulyd i giring spesielt på høyt turtall før, men etter jeg skifta gearolje til Redlineolje blir kassa bare bedre og bedre for hver dag som går samt at lydene nå er borte. Men hadde ikke noe voldsomt med ulyder da... som sagt bare på 6-7000 rpm girskift.

#162731  av Mr2 Mk2

er det Mr2?Hvilken årsmod og hvilket gir er dårlig?

#162778  av jij1984

90mod, andre gear.

#162792  av Master

Justering av clutchpedalen kan også hjelpe. Lettere å teste disse tingene FØR du evt skaffer det overhaling av girkasse til 5000+

#213008  av jij1984

Tar opp denne igjen.
Ble ikke til at jeg kjøpte MR2en som hadde dårlig sync.
Hva ligger overhaling av diffen på?
Noen som vet noe om det?
Den synger på siste verset nå....

#213016  av Mr2Even

jij1984 skrev:Tar opp denne igjen.
Ble ikke til at jeg kjøpte MR2en som hadde dårlig sync.
Hva ligger overhaling av diffen på?
Noen som vet noe om det?
Den synger på siste verset nå....
Hvordan merker man at diffen er dårlig? Jeg har forresten en girkasse til salgs-billig- som ikke har dårlige synk-ringer

#213026  av Larsen

SMT skrev:jeg betalte 560kr for synkringene. men du trenger to lager til gear kuben til 5gear for og få bytte alle synkringene. det ene legeret koster 325kr og det andre lagret koster 280kr tur jeg det var.og når du førsta er i gang så kjøper du også hele paktnings sette til gear kassen som koster 325kr det er med alle tetteringer(simmeringer) det koster det i rent materiel...
Er det prisen på alle synk ringene? Hadde forestilt meg at det hadde kostet mer jeg.

#213051  av erling

koster ca 250-300.- pr ring. Er jo som regel de på hver side av 2. giret som slites ned.