TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Litt spm. om MR2 mk1

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #207327  av villejan
 
Dette var en bra side. http://www.fensport.co.uk. Noen som har handlet herfra?
Hvordan er det med levering og slikt?

TEnkte å kjøpe meg powerflex foringer og stab stag.
Noen som har andre leverandører?

mk1

 #209694  av Mr2_666
 
Mk1 har da 127 hk?? Hadde en slik som borret til 1.8, skiftet kammer, eff.anlegg, green filter. Den både gikk bedre, og lå bedre på veien enn mk2.

Det du kan gjøre er å sette kompressor i bilen, eller kjøpe en med kompressor. Vet at Anders i fra Svolvær holder på med et slikt prosjekt med en mk1. Han har kompressormotoren i en corolla nå.

Og den Mr2'en blir å gå styggfort! Tror han er medlem her...

 #210064  av ArildM
 
Mener da å ha hørt 0-100 på rundt 5-6 sec med en bra trimmet/tunet kompressormotor?

Ekke ille det nei :twisted:

 #210084  av Krabbe
 
Mr2_666: De kom med 124 i Europa :)

 #210092  av Mr2_666
 
ArildM skrev:Mener da å ha hørt 0-100 på rundt 5-6 sec med en bra trimmet/tunet kompressormotor?

Ekke ille det nei :twisted:
Tviler på noe særlig under 6. Skal du under det er det iallefall ikke nok med bare kompressor.

Du som er fra stjørdal. Se bildet jeg har lagt ut på carspotting der jeg etterlyser min gamle mk1. Har du sett den?

 #210110  av James
 
ArildM skrev:Mener da å ha hørt 0-100 på rundt 5-6 sec med en bra trimmet/tunet kompressormotor?

Ekke ille det nei :twisted:
0-100 på rundt 5-6 er nok litt drøyt ja... Men rundt 6 sec. er ikke helt umulig nei... Om den går godt akselerasjonsmessig er det isåfall ingen tvil om :wink:

 #210156  av ArildM
 
OT: Har ikke sett Mk1 din på stjørdal nei, mener å ha sett den til salgs om det var den som var borret opp til 1.8L mm, men ikke sett i stjørdalsområdet nei. Var opptil 4 Mk1 i området, litt merkelig å møte Mk1 daglig når en er ute kjører :wink:

Er ikke orginal supercharger oppgitt til 6.5-7sec 0-100 da?
http://mr2wiki.com/MKI/FactsAndFigures

Da snakker en 145hk, tar en den nye utgaven av SC-motoren med 170hk så er det vel ikke umulig å runde 200hk, så jeg mener enda at mellom 5-6 er mulig med bra trimming/tuning :mrgreen:
http://www.mr2board.com/forums/general- ... 6-mr2.html

Men så er da ingenting umulig med nok penger...

 #212653  av Skidracer
 
Hei! Jeg kan trygt anbefale http://www.fensport.com vi har handlet litt småting av dem, og det gikk strøkent.

Du får trimkammer til 4a-ge fra KM-kams som holder til et sted i trøndelag. Jeg har disse kamene selv, men har ikke satt de i ennå, så jeg vet ikke hva slags effekt de gir.

 #212688  av Mr2_666
 
ArildM skrev:OT: Har ikke sett Mk1 din på stjørdal nei, mener å ha sett den til salgs om det var den som var borret opp til 1.8L mm, men ikke sett i stjørdalsområdet nei. Var opptil 4 Mk1 i området, litt merkelig å møte Mk1 daglig når en er ute kjører :wink:

Er ikke orginal supercharger oppgitt til 6.5-7sec 0-100 da?
http://mr2wiki.com/MKI/FactsAndFigures

Da snakker en 145hk, tar en den nye utgaven av SC-motoren med 170hk så er det vel ikke umulig å runde 200hk, så jeg mener enda at mellom 5-6 er mulig med bra trimming/tuning :mrgreen:
http://www.mr2board.com/forums/general- ... 6-mr2.html

Men så er da ingenting umulig med nok penger...
Ingenting er umulig! Vet at det finnes/fantes en Mk1 med 4 hjulstrekk og 350 hk i norge, men den ble aldri godkjennt. Det siste jeg hørte var at den ble solgt til Tromsø området. Kom originalt fra Andøya i Vesterålen tror jeg. Tviler veldig sterkt på at det er mye i Norge som hadde kjørt i fra den! :D Min som ble solgt til Trøndelag hadde iallefall et sinnsykt eff. anlegg så du hadde hørt den om du hadde sett den for å si d sånn!

Når jeg engang blir en kjedelig familiemann skal jeg kjøpe meg en mk1, og gjøre noe vanvittig med den! Savner virkelig den bilen! Og det betyr mye når det kommer fra en mann som kjører S2000! :twisted: Tror ikke det er mange som vet hvilken fantastisk bil det er!

 #213069  av ArildM
 
Hadde vært morro å vite mer om den 4wd Mk1 du snakker om, hørtes digg ut 8)

Gir Ultima med 2 Turbo-hayabusa motorer deg noen syke ideer?
http://www.zcars.org.uk/ultima/index.htm

Hedensk men dog Mk1 med busa motor hadde vel ikke vært å forakte :twisted: