TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Alu foringer MK3

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #212744  av <Supramannen>

er alu understellsforinger noe man kan få godkjent? evt, blir bilen j**lig stiv til dagligdags kjøring?

#212747  av tojo

Blir J**lig stiv med alu foringer ja,men det blir den for såvidt med polyurethane foringer også.
Angående godkjenning vet jeg ikke,men det burde ikke være noe problem.

#212908  av Andreazz

Jeg har byttet til polly foringer på hele bilen. Ble ivertfall mye strammere i fisken og merkbart bedre i svinger.. Synns ikke det ble nå mye mer skrangling å bråk heller.
Det som gjennstår nå er å få dreid alu ringer for å få satt inn i de 6 store subframe foringene..

#212929  av <Supramannen>

Andreazz skrev:Jeg har byttet til polly foringer på hele bilen. Ble ivertfall mye strammere i fisken og merkbart bedre i svinger.. Synns ikke det ble nå mye mer skrangling å bråk heller.
Det som gjennstår nå er å få dreid alu ringer for å få satt inn i de 6 store subframe foringene..
hvor kjøpte du foringene?

#212935  av TOYPARTS

herfra, de er ikke dyr heller, kan skaffes for ca 1000-1500

#213072  av Andreazz

Får bare håpe at de som lager foringene har fått de rette dimmensjonene å dreie foringene etter.
Bak så er det 5 foringer på hver side med i settet som skal byttes.
Ut ifra hodet så mener jeg caster staget og framre/nedre bærearm har samme dim. Bakre/nedre bærearm er litt mindre og øvre bærearm har en egen dim.
Det stemmte med antall og merkingene på de nye foringene, men de til frammre og bakre bærearm hadde for liten dim. Klødde meg i hodet lenge og prøvde å få det til å gå opp, men det stemmte ikke.
Så enden på visa ble at jeg kjøpte to bolter med pollyurethan og fikk en kompis til å dreie ut nye i CNC maskin. Dim og lengde på hylsene som står inne foringene stemmte heller ikke.. Men jeg fikk nå alt på plass til slutt.
Dette er for å si det mildt en drittjobb som krever noen timer.. Men det er jo verdt det, ivertfall på en 20år gammel bil som går med dobbel effekt og moment en orginalt :D