TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Projekt Lexus IS med 2JZGTE og litt annet

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#174603  av dca

ROP ut når denna skal selges! er min store drømmebil! hadde jeg bare hatt penger til å bygd om min og...

#174985  av CS

GT4 CS skrev:Hva skjer her da? Er bilen på veien enda? Synes jeg så den ved alnabru her en søndags kveld for noen dager siden :D
Det var nok meg det. :D

#212788  av Bugster

Hei

Hvordan gikk det med planene om godkjenning av denne bilen?
Lyst til å gjøre det samme selv med tiden. :twisted:

#213274  av CS

Det har stått litt stille den siste tiden, grunnet tom lommebok og rådebank. :evil:
Men skal i gang med det på nyåret.

#213277  av Bugster

Ok - Lykke til da, og keep us updated! Superspent på om du får det til! :)

#213314  av Rage

CS skrev:Det har stått litt stille den siste tiden, grunnet tom lommebok og rådebank. :evil:
Men skal i gang med det på nyåret.
Var ikke bilen noe glad i turen til Dagali, eller har dette skjedd i ettertid?

#213732  av CS

Den var ikke så glad i Dagali turen nei. Var diverse ting som skjedde.

#214320  av lexusrider

herli bil detta her da.. hadde håpa det vorte skreve meir om kva derre gjorde under ombygginga??
va som var det største problemet, i tilleg til cambus opplegget... hvordan dere løst det??
har sikkert 1000 spørsmål...
men.. :)

grunn te rådebanket da?? kjøling olje/oljetrykk??

#214341  av TOYPARTS

lexusrider skrev:herli bil detta her da.. hadde håpa det vorte skreve meir om kva derre gjorde under ombygginga??
va som var det største problemet, i tilleg til cambus opplegget... hvordan dere løst det??
har sikkert 1000 spørsmål...
men.. :)

grunn te rådebanket da?? kjøling olje/oljetrykk??
Det som i utgangspunktet er hovedproblemet er cambusen, motoren er ikke noe problem å få start på i bilen.

Om du skal ha alle instrumentene til å virke i bilen så må du koble opp original ecu sammen med ny (2jzgte) da må du i tillegg lage ett triggerhjul hvor den kan få signaler fra for å lure original ecu til å tro at originalmotoren går.

Lage nye innfestninger til stabstag foran og nye girkasefester, i tillegg må du flytte litt på rørene som går til abs pumpen, utover dette er det kun innforjævlig mye jobb med rør.

Grunnen til rådebank var at han koblet et oljfilterforflyttersystem feil vei.

#214429  av lexusrider

hmm veldi kjekt me litt elekronik ja.. hehe.. bli dobblet me ledningsnett og da?? er jo cambus men?? lager bare et triggerhjul på reimhjulet me hallgiver da enn?? er vel neppe så enkelt... hehe..

masse arbeid me rørtrekking sier du... hadde vert enn løsning brukt en turbo i stedet kanskje... nytt grenrør osv... bli jo me veldi mykje rør av 2 turboer uansett... bedre plass og greier...

er veldi glad i bilder da?? hehe ferdig motorrom og ombygginga av stabstag oppfestinga... takker for svar :D :D

#214440  av CS

Skal se om jeg kan finne noen bilder av "ferdig" motorrom. Alt ser ikke helt bra ut, men det blir mye ombygging i vinter.

#226878  av MacGyver

Dæven, denne tråden har eg ikkes ett før-
Hvordan går dette da. går bilen nå og ikke minst hvordan går den :)

Me likte this..

#226897  av TOYPARTS

MacGyver skrev:Dæven, denne tråden har eg ikkes ett før-
Hvordan går dette da. går bilen nå og ikke minst hvordan går den :)

Me likte this..
Den går ikke, men det var en gøy bil når alt virket, det kom desverre lagerbank i den i sommer.

#235184  av Rage

Hvordan går prosjektet Christian?

Har du gjort mye med den i vinter?

#235187  av Bugster

Går og sikler på en lignende swap selv.

Har funnet masse nyttig info her:
http://www.is300gte.net/board/index.php

Står til og med at det er gunstig å swappe til nyere VVTI-utgaver av 2JZ-GTE, pga at denner OBD2, ikke OBD1 - og dermed ikke fullt så vanskelig å koble ledningsnett på.......

Toyparts: Har du sett infoen på denne nettsiden? :)