Hei!
Bilen min har stått ganske lenge, brukt den ca 200mil i sommer,har jo pussa den litt opp å etterhvert,men får å legge siste finishen så må jeg få orden på noen sykdommer, har forsket litt å jeg står litt fast..
Håper det er non har vært borti noe av dette før eller har non knall tips.
Problem 1.
ABS lampen lyser, ABS brems fungerer ikke (merkelig nok).
Her har jeg kontrollert alle hjulsensorer, å får utslag på alle... (bilen i lufta å ohmer sensor mens jeg snurrer på hjulet.
Virker som sensorer er i orden.
Sikring på 80 AMP er i orden..
Finns det flere sikringer?
ABS/Bremse pumpe deffekt?
Styresentral til ABS?
Feilsøking?
Problem 2.
Jeg kjører som helt normalt, plutselig stopper vindusviskere,el vindu,varme apparat, dashbord er dødt bortsett fra speedometer å batterilampa.
Jeg stopper bilen, prøver å starte, men kun batterilampe og klokka fungerer...å vrir jeg for start, så slukkes/dimmes klokke lys helt ned.
Kortsluttning tenker jeg, har gått over jordingspunkter, sikringsbokser, dynamo og starter. Alt her virker i orden.
Plutselig funker alt som normalt igjen... Dette skjer non ganger,
Har prøvd å "fikle" litt med ledninger bak tenningslås å det virker som problem kommer her ?
Noen tips å triks på gang her ?
Takker for alle svar.
God jul
Bilen min har stått ganske lenge, brukt den ca 200mil i sommer,har jo pussa den litt opp å etterhvert,men får å legge siste finishen så må jeg få orden på noen sykdommer, har forsket litt å jeg står litt fast..
Håper det er non har vært borti noe av dette før eller har non knall tips.
Problem 1.
ABS lampen lyser, ABS brems fungerer ikke (merkelig nok).
Her har jeg kontrollert alle hjulsensorer, å får utslag på alle... (bilen i lufta å ohmer sensor mens jeg snurrer på hjulet.
Virker som sensorer er i orden.
Sikring på 80 AMP er i orden..
Finns det flere sikringer?
ABS/Bremse pumpe deffekt?
Styresentral til ABS?
Feilsøking?
Problem 2.
Jeg kjører som helt normalt, plutselig stopper vindusviskere,el vindu,varme apparat, dashbord er dødt bortsett fra speedometer å batterilampa.
Jeg stopper bilen, prøver å starte, men kun batterilampe og klokka fungerer...å vrir jeg for start, så slukkes/dimmes klokke lys helt ned.
Kortsluttning tenker jeg, har gått over jordingspunkter, sikringsbokser, dynamo og starter. Alt her virker i orden.
Plutselig funker alt som normalt igjen... Dette skjer non ganger,
Har prøvd å "fikle" litt med ledninger bak tenningslås å det virker som problem kommer her ?
Noen tips å triks på gang her ?
Takker for alle svar.
God jul

-toy mr2 prosjektbil/pengesluk
-pug 605 srtd bil_2
-vw corrado turbo
-pug 605 srtd bil_2
-vw corrado turbo