TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skifte av blinklysglass pÃ¥ baklykt pÃ¥ mr2 mk2.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #213632  av GhostRider88

Hei.

Det har gått et skall av mellom skjøten på blinklysglasset og selve baklykta på min mr2 mk2. Det er bare blinklysglasset som er ødelagt.
Det jeg lurte på var om noen har gode tips til å få det av uten å ta av selve lykta og ødelegge noe.

Takker for svar :)
 #213633  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:Hei.

Det har gått et skall av mellom skjøten på blinklysglasset og selve baklykta på min mr2 mk2. Det er bare blinklysglasset som er ødelagt.
Det jeg lurte på var om noen har gode tips til å få det av uten å ta av selve lykta og ødelegge noe.

Takker for svar :)
Du må nok skru av hele skjiten :wink: Det er en liten svart skrue der, når du løsner den kan du ta den av..

#213634  av GhostRider88

trudde det bare var å lirke av selve blinklysglasset jeg... det var det Larsen skrev til meg.

#213635  av GhostRider88

noen som evt har bilder... Er som sagt kun blinklysglasset på baklykta....

#213637  av Ivar

GhostRider88 skrev:noen som evt har bilder... Er som sagt kun blinklysglasset på baklykta....
Dra den av med hendene, evt. bruk en skrutrekker maskert med teip for å lirke den av. Den sitter fast med "metallklips" som sitter i spenn. Begynn på den vertikale kateten i trekanten.

#213638  av GhostRider88

Ivar skrev:
GhostRider88 skrev:noen som evt har bilder... Er som sagt kun blinklysglasset på baklykta....
Dra den av med hendene, evt. bruk en skrutrekker maskert med teip for å lirke den av. Den sitter fast med "metallklips" som sitter i spenn. Begynn på den vertikale kateten i trekanten.
var det jeg trudde serru ;) Mener du at jeg skal begynne å lirke mellom den vertikale skjøten mellom blinklys glasset og selve baklykta? altså i "svingen" om du skjønner hva jeg mener :P

#213650  av jumbo

Du setter inne skrutrekker mellom det orange blinklysglasset og resten av lykta og vipper den orange delen ut / forover

Sitter i klips så kan være litt trasig å få ut uten at noe sprekker opp desverre, men er bare å være så forsiktig som mulig. Bare husk at det er det orange sideglasset som skal vippes av, ikke selve lyktene. Resten av lykta sitter i skruer du får tilgang på ved å vippe av dette sideglasset.

#213659  av GhostRider88

jumbo skrev:Du setter inne skrutrekker mellom det orange blinklysglasset og resten av lykta og vipper den orange delen ut / forover

Sitter i klips så kan være litt trasig å få ut uten at noe sprekker opp desverre, men er bare å være så forsiktig som mulig. Bare husk at det er det orange sideglasset som skal vippes av, ikke selve lyktene. Resten av lykta sitter i skruer du får tilgang på ved å vippe av dette sideglasset.
takker for tips :) Det er nok det som har skjedd, for jeg trur nemlig det har vært noen og prøvd å få av blinklysglasset, men siden det sprakk så har de ikke giddet og gjort seg ferdig :?

Skal være så forsiktig som jeg kan :wink:

#213673  av Ivar

Det tryggeste er å bare bruke håndbakene til å få trekanten litt opp, og så stikke fingrene inn under.