TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oppjustering av turbotrykk pÃ¥ st205

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #213485  av ivers

Lurer på om det er noen som har hatt problem med fuelcut etter å ha justert opp turbotrykket på st205? Har kjøpt meg turbotrykkjustering, og lurer på om det er bare å montere den på og justere uten noen problem? Lurer også på om hvordan det er med montering av åpent luftfilter, noen komplikasjoner der? Tenker på målere o.l. som jeg ser det går ledninger til luftfilterboksen fra.

#213520  av Hammeren

ja var fuel kutt på min når jeg kjøpte den. kroppen som hadde den før meg hadde bare skrud opp trykket. mener den kutter ved ca 1bar. monterte unichip på min for å få den til å funke.
bare å montere åpent filter, føleren som sitter på luftboksen tar du bare ut og fester i motorrommet med ledningen på.
størst mulig filter....

#213644  av ivers

ok, uniship er det som en vanlig chip (ic byttes i hjernen)? Hva koster det og hvor fikk du tak i den? Det er vel også fullt mulig med fuelcut defender, er det ikke?

#213649  av CelicaTurbo

unichip er en piggyback som er installert av leverandøren og deretter programmert med bilen på dyno. Disse toyotamodellene har ikke en chip som enkelt kan byttes så mer avanserte alternativet må brukes.

#213656  av ivers

Hvor kan jeg få kjøpt fuelcut defender?

#213664  av Andy_Celica

ivers skrev:Hvor kan jeg få kjøpt fuelcut defender?
Ville ikke kjøpt meg en fuelcut defencer hvis jeg var deg, hvis du kommer over 1,3 bar på en org 3sgte, uten piggeyback eller datasprut, så kan du allerede sett av penger til et motorprosjekt, du vil nesten garantert banke istykker motoren din, og den kutter ikke før 1,2 -1,3 bar uansett, over det er ikke til å annbefalle.