TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ulyder MR2 GTi mk 2 1991 mod.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #213828  av Inunf

Har fått meg to nye ulyder, begge fra høyre fremhjul. Den ene er en pipe/hvine-lyd som kommer når jeg kjører svært sakte. Tror det er kast i bremseskiven fordi den blir sterkere når jeg bremser og den kommer omtrent en gang per omdreining på hjulet. Det rister også ganske kraftig i rattet når jeg kjører over 100 km/t.

Den andre lyden kommer på samme forhjul, men bare når jeg svinger til venstre, aldri til høyre. Høres ut som en kakkelyd. Den også kommer med et intervall som kan tilsvare en omdreining på hjulet. Hva kan det være?

Tilbake til bremsene igjen: Har turboen og GTien samme bremser? Har MR2 mk2 fått noen bremseoppgraderinger underveis? Jeg har IKKE ABS på min. Hva må til for å få bremser som er godkjente for turbo? Er det "like greit" å bygge om når en må bytte skiver? Er det noen andre skiver som er "over and above" standard? Brembo slissede elns?
 #213835  av Larsen

Inunf skrev:Har fått meg to nye ulyder, begge fra høyre fremhjul. Den ene er en pipe/hvine-lyd som kommer når jeg kjører svært sakte. Tror det er kast i bremseskiven fordi den blir sterkere når jeg bremser og den kommer omtrent en gang per omdreining på hjulet. Det rister også ganske kraftig i rattet når jeg kjører over 100 km/t.

Den andre lyden kommer på samme forhjul, men bare når jeg svinger til venstre, aldri til høyre. Høres ut som en kakkelyd. Den også kommer med et intervall som kan tilsvare en omdreining på hjulet. Hva kan det være?

Tilbake til bremsene igjen: Har turboen og GTien samme bremser? Har MR2 mk2 fått noen bremseoppgraderinger underveis? Jeg har IKKE ABS på min. Hva må til for å få bremser som er godkjente for turbo? Er det "like greit" å bygge om når en må bytte skiver? Er det noen andre skiver som er "over and above" standard? Brembo slissede elns?
Mr2en har like bremser innenfor revisjonene. Unntaket er de ble levert med 5sfe motor(2.2 liter motor som det er solgt mye av i usa) . I 92-92 fikk begge større bremser som det går ann å bytte til. Hvis du skal bytte så er det sikkert greit med nye skiver og.

Er ikke sikker på hva den første lydene din er. Det hørtes ut som det er kast i skivene.Den andre den lyden du får da du svinger er fra hjullageret som er slitt.

#213847  av BrennaRacing

Den andre lyden kan også være fjærbeinslager....Hadde samme lyd på min

#214012  av Inunf

Tusen takk! Er noe av dette farlig å kjøre med? Det kommer også en lyd når jeg legger rattet over i sakte fart. Den kommer med rotasjon på rattet, ikke hjulene. Noen idé om hva det kan være?