TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forskjellig understell pÃ¥ GT4 og GT4CS?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #213349  av ErikG

Har bestilt ett stabstag under bilen foran. Det står at det bare passer for RC biler. RC er CS i Japan. Noen som vet om det er noen forskjell?

#213352  av larsst185

Stabstaget bak på cs kontra gt4 er tykkere for å motvirke understyring bla...Foran vet jeg ikke.Men tipper det holder å skifte stabstagforinger og klavene som holder disse isåfall.

#213376  av CelicaTurbo

Så langt jeg vet er det kun tykkelsen på staget som er forskjellig.. er noen andre mindre forskjeller i hjulopphenget men jeg har ikke hørt noe om at CS ikke kan bruke stag laget for den vanlige modellen, eller omvendt...

#213492  av ErikG

Har jeg forstått det riktig om jeg sier at den med turbo 4x4 i Japan som ikke er CS, ikke har den "widebodyen" som gt4 i Europa har? At det er som en st182?

#213533  av CelicaTurbo

ST182 er vanlig GTi.. Både "vanlig" Celica Turbo og CS-modellen heter st185, ingen forskjell der. Det er heller ingen spesifikk forskjell på om bilen er widebody eller ikke. Det er levert et fåtall turbobiler som ikke er widebody, og jeg lurer på om ikke de fleste av de ble levert til New Zeeland..?

#213646  av ErikG

Der jeg bestiller mener de det ikke vil passe. Betsiller jeg og ser om det passer.
Fikk mail med disse opplysningene:
Normal Front/Rear: 1465/1430
Wide(RC) Front/Rear: 1475/1440

#213647  av larsst185

Om de med wide mener widebody så er gt4n det vertfall

#213651  av James

litt annet spørsmål her ,men gjelder forøvrig samme bil... Har en kompis som har en GT4 CS der han mer det er hele 100nm mer på CS utgaven enn det er på vanlig GT4, noe jeg tviler sterkt på siden di motormessig er ganske så like... Hvor stort dreiemoment er det på GT4 og CS?

#213658  av CelicaTurbo

James skrev:litt annet spørsmål her ,men gjelder forøvrig samme bil... Har en kompis som har en GT4 CS der han mer det er hele 100nm mer på CS utgaven enn det er på vanlig GT4, noe jeg tviler sterkt på siden di motormessig er ganske så like... Hvor stort dreiemoment er det på GT4 og CS?
han har kanskje sett tallene for rallybilen da? :lol: Dreiemomentet er identisk for CS og vanlig modell, 275Nm maks.. men CS har 4hk mer, så dvs at den har jo en knapp anelse mer dreiemoment på toppen av turtallet enn den andre modellen..

#213662  av James

CelicaTurbo skrev:
James skrev:litt annet spørsmål her ,men gjelder forøvrig samme bil... Har en kompis som har en GT4 CS der han mer det er hele 100nm mer på CS utgaven enn det er på vanlig GT4, noe jeg tviler sterkt på siden di motormessig er ganske så like... Hvor stort dreiemoment er det på GT4 og CS?
han har kanskje sett tallene for rallybilen da? :lol: Dreiemomentet er identisk for CS og vanlig modell, 275Nm maks.. men CS har 4hk mer, så dvs at den har jo en knapp anelse mer dreiemoment på toppen av turtallet enn den andre modellen..
Jepp, var det jeg mente! :)

#214058  av GT4 CS

285nm har jeg sett for cs utgaven.