TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• venstre bremselys sløkkes nÃ¥r jeg bremser

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #213625  av inzane2012

som topic sier sløkkes det venstre bremselyset når jeg bremser mens det høyre blir sterkere, har vert ute idag og skiftet pærer og pusset litt på kontakten uten at det har gjort saken noe bedre.

Så min neste tanke var da at det kanskje var brudd i ledningen eller noe lignendes, så jeg lurte på om noen her hadde hatt samme problemet og hvordan du fikset det?? sikkert ett ganske newbie spm, men må jo få lærdomen fra en eller annen plass:P

#214138  av jonny on the spot

sliter faktisk med nøyaktig samme problemet, så hvis noen hadde visst hva det kunne være hadde det vært til stor hjelp...

#214141  av aneriks

jeg hadde satset en 5`er på at det er jordfeil.....
sleit med jordfeil hos meg , men da var det at når jeg trykket inn bremsen så slukket kjøre lys på den ene siden og det kom ikke noe bremse lys heller, men da byttet jeg ledningene og soklene til pærene og alt ble i orden :D

#214144  av inzane2012

aneriks skrev:jeg hadde satset en 5`er på at det er jordfeil.....
sleit med jordfeil hos meg , men da var det at når jeg trykket inn bremsen så slukket kjøre lys på den ene siden og det kom ikke noe bremse lys heller, men da byttet jeg ledningene og soklene til pærene og alt ble i orden :D
er akkurat sånn det er hos meg og, har lys på begge sidene bak når jeg kjører, men med en gang jeg bremser har jeg berre lys på ene siden...

hvor mye måtte du betale for det da? gjorde du det selv eller måtte den inn på verksted?

#214145  av aneriks

inzane2012 skrev:
aneriks skrev:jeg hadde satset en 5`er på at det er jordfeil.....
er akkurat sånn det er hos meg og, har lys på begge sidene bak når jeg kjører, men med en gang jeg bremser har jeg berre lys på ene siden...

hvor mye måtte du betale for det da? gjorde du det selv eller måtte den inn på verksted?
husker ikke hva ledningsnettene kostet 500 eller noe, jeg byttet bare det du kan se bare der med lyktene altså fra den pluggen og ut til lyktene, ikke noe fremover,vet jo ikke hvor feilen ligger hos deg da, men tror det var sokklene som var problemet hos meg,

#214166  av lasse

Høres ut som jordfeil ja...
Ville nok satset på at det er sokkelen, var det som var problemet i gamlebilen til en kompis ihvertfall (-87 corolla)

#214194  av inzane2012

lasse skrev:Høres ut som jordfeil ja...
Ville nok satset på at det er sokkelen, var det som var problemet i gamlebilen til en kompis ihvertfall (-87 corolla)
ja sokkelen såg ikke helt bra ut, var mye irr på dem så jeg pussa litt der med sandpapir meg det såg ikke ut til at det hjalp særlig mye, funka sånn ca i 2 min så var det like gale igjen... hadde ett lite håp om at det berre var pæra som var gåen, men neida...

#214204  av lasse

Tror ikke det hjelper å pusse, må nok byttes...

#214271  av inzane2012

mkay, da får jeg ta meg en telefon til toyota etter nyttår da...