TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• chip-tunning/sportfilter.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #2133  av Truls

Til fredag leverer jeg bilen til Simco på Greåker for ombygging av luftfilteret til K&N racing, og chiptunning.
jeg er meget spent på resultatet, og gleder meg til å prøve den i helgen.
Det er dyr moro, men de mente bestemt at det var en god innvestering,
ikke minst forde gassresponsen vil bli mye bedre/kvikkere.
Man får også hentet ut flere HK. ikke minst i mellomregisteret og det er jo der en oftest kjører. Bensinforbruket bør gå ned og avgassene vil bli renere.jeg har allerede et Remus sportseksosanlegg og gleder meg til å høre på den forventede lydforskjellen. Jeg forventer ihvertfall at frasparket i bilen blir jevnere og bedre.

Truls.

#2139  av mk1 black limited

Hvis du ikke har turbomotor bør du ikke forvente for mye. Jeg har vært hos Simco med min mk1 og synes vel ikke det besøket var verdt det det kostet....

#2144  av CelicaTurbo

jeg forhørte meg rundt om unichip (chip som justeres på dyno) til min MR2 i sin tid og fikk som beskjed fra to forskjellige verksteder at toyota hadde såpass bra program i sine ECU'er at det hadde lite for seg å chippe bilen før man hadde modifisert den en del, dvs endret flyten vesentlig eller endret kompresjonen.. De ville rett og slett ikke chippe bilen pga at jeg ville bli skuffet..

men, du får nok litt vinning ja, og gjerne bedre respons, men noen vidunderforandring tror jeg ikke du kan vente deg enda.. det hjelper på at du har eksos ihvertfall da :)