TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• vil ha "perfekt senking"

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #215016  av japse-gnmfr

Tenkte og få bilen min senka nå og vil ha "perfekt senk" dvs at dekka går jevnt med hjulbuen.
hvor mye må jeg da senke?
regner da med at jeg må ha justerbare dempere tenkte da på gule koni eller kyb agx justerbare dempere men litt avhengi av om di er lovlige eller blir solgt i norge, vil ikke bestille fra utlandet pga liker ikke og forhåndsbetale..

Jeg har 235,40,17 bak og 215,40,17 foran
gjerne med bilder og priser:D

#215021  av Mr2 Mk2

Da må det vel bli tein senkesett, om du ikke vil legge ut for coilovers da.

#215028  av japse-gnmfr

Mr2 Mk2 skrev:Da må det vel bli tein senkesett, om du ikke vil legge ut for coilovers da.
tenkte at alt skulle bli lovlig men tenkte kanskje på TTE senkesett også sette koni demperane på nederste hakk..

Hvor mye ned kan man justere på koni demperane?

#215041  av lasse

Du får ikke justert noe i høyden med gule koni/kyb agx, justeringen der er kun stivhet av selve dempingen, skal du ha perfekt senking, så tror jeg ikke lovlig er veien å gå, TTE settet senker ikke i nærheten av nok etter det jeg har forstått.

#215048  av japse-gnmfr

lasse skrev:Du får ikke justert noe i høyden med gule koni/kyb agx, justeringen der er kun stivhet av selve dempingen, skal du ha perfekt senking, så tror jeg ikke lovlig er veien å gå, TTE settet senker ikke i nærheten av nok etter det jeg har forstått.
kjøpte gule koni til min civic og di kunne jeg justere høyden på..

#215066  av WaxFraq

jeg har H&R senkesett og gule koni...dette fungerer kjempe bra..

det er med tüv papirer på H&R settet, så det er godkjent...

mine konidempere er ikke høydejusterbar, men stivhet.
ellers så vil jeg anbefale deg i å kjøpe litt skikkelig senkesett, da problemet med de litt billigere er faktisk at dem kan strekke seg...
Ã¥ da er det relativt liten vits med senkesett...!

#215164  av Neemi

Jeg kjører på Apex (35mm?) senkefjærer (godkjent i vognkort) og Kyb Agx dempere.
Demperne er bare erstatningsdeler så disse er fullt lovlig.
Som nevnt tidligere så vil ikke demperne justere høyde, kun stivhet.

Vet ikke hva du synes er perfekt høyde, men jeg er fornøyd med min som den er.
Passe lav, men samtidig kjørbar uten at det skraper over hver eneste fartsdump.
Vedlegg
Carina2.jpg
Carina2.jpg (116.33 kiB) Vist 183 ganger
nemi_2.jpg
nemi_2.jpg (88.49 kiB) Vist 168 ganger

#215213  av japse-gnmfr

Neemi skrev:Jeg kjører på Apex (35mm?) senkefjærer (godkjent i vognkort) og Kyb Agx dempere.
Demperne er bare erstatningsdeler så disse er fullt lovlig.
Som nevnt tidligere så vil ikke demperne justere høyde, kun stivhet.

Vet ikke hva du synes er perfekt høyde, men jeg er fornøyd med min som den er.
Passe lav, men samtidig kjørbar uten at det skraper over hver eneste fartsdump.

Synes den var veldig fin men gjør også demperene dine at bilen blir lavere? får har sett mr2 me apex fjærer på originale dempere og synes den så høyere ut..:d

Synes ingen senkesett til mk2 senker nok jeg..

#215229  av Neemi

Disse bildene er faktisk med de originale demperne, gikk litt fort i svingene her i stad med bildene.
Har ingen bilder av bilen hvor den står stille etter byttet, men jeg synes ikke det ble forskjell i høyden.

Stivheten derimot er helt annerledes.

#215238  av christer

Synes ingen senkesett til mk2 senker nok jeg..[/quote]
jeg har gule koni og cobra 45mm senk. noe som heter at man må lide for skjønnheten. jeg syntes bilen min no er FOR stiv. jeg vurderer å byttet til coilovers...
Vedlegg
etter 2.JPG
etter 2.JPG (85.46 kiB) Vist 168 ganger

#215249  av WaxFraq

unskyld meg..når du synes bilen i utgangspunktet er for stiv...
er det da hensiktsmessig å skifte til coilovers??? tredde det gjorde bilen ca. syko mye stivere jeg..

hva med justerbare dempere?? litt morro når du er på bane å justere lit etterhvert for å se hvordan ting virker i praksi...

perfekt senking kan jo også oppnås med 18" og valsing..bare fantasien som setter grenser..eller 14" å syyyk profil.. :lol:

#215251  av FireWalk

her er min. er vel senket 45mm om jeg ikke husker feil. Tar nok nedi som det er. så noe mer for min del er HELT uaktuelt iallefall. :P
Vedlegg
45mm senking
45mm senking
senket.jpg (43.55 kiB) Vist 183 ganger

#215322  av japse-gnmfr

synes det var perfekt men du har vel coilover det har ikke jeg råd til blir kun fjærer i første omgang