TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kuttet vakumslanger?!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #215200  av injee

Godt nyttår godtfolk!

Hadde meg en liten titt i motor rommet mitt her igår.
Der fant jeg en ting som jeg ble litt skeptisk over... fikk ikke anledning til å tatt bilde av min maskin, men døme her illustrerer vel forsåvidt det samme... Har en 2.Gen Turbo maskin...

Det som viste seg var at dem to slangene (se merket med svart strek, midt i bildet.) innsugsmanifoilen? :roll: Var kuttet av og blendet med en bøy og strips..

Så veldig hjemme-mekk ut for min del. Skal ikke si alt for mye da mine kunnskaper nedi det motor-rommet ikke er alt for.. ja.. Men er det noen som kan forklare meg hva hensikten med å gjøre dette er? (om det i det heletatt er noe hensikt) Og er det noe jeg burde fått fikset ASAP? :-)
Kan dette ha noe med at den orginale turbo-trykk måleren min ikke fungerer? Hvor er den koplet orginalt egentlig? regner med at den er mekanisk? (Har hatt post om den tidligere. Men den fungerer ikke i det heletatt. Men _avogtil_ med det første jeg starter bilen, så fyker den oppe litt.. står og faller ned med en gang jeg begynner å kjøre..

Må si at det hele gjorde at jeg fikk lyst å bytte samtlige vakumslanger..så satt på skikkelige klemmer etc.. (var flere andre slanger som ikke var festet skikkelig.) Selger dem kit noen plass? :)
Vedlegg
motor01.JPG
motor01.JPG (100.06 kiB) Vist 249 ganger

#215202  av FireWalk

Litt vanskelig å se hva du forsøker å peke på på det bildet. Men det ser ut som om det er slangene til EGR klokka som er blocka av? stemmer ? I så fall så burde der være en plate som blocker av også, slik at hele EGR systemet blir koblet ut.

Det er ikke noe farlig at det er slik. Det er mange som velger å koble ut EGR systemet for å få noen ekstra HK ut av motoren. Det eneste dette systemet gjør er å gjenvinne eksosen for å få en renere avgass. Og alle disse "avgasskravene" stjeler jo sitt av HK. Så det er nok ikke noe å bry seg om! :-) Forige eier har sikkert gjort det i den hensikt å utføre litt god gammeldags garage-hjemmetrim av motoren. :-)

#215206  av injee

Jeg er elendig på å lage piler i Paint. :-)

Det jeg prøver å peke på er den som står merket "Throttle Position Sensor (TPS)" og "Throttle Body (TB)".

Men om det ikke har noe skade for maskinen, så er det jo bare velstand! :-) Fikk litt angst når jeg så slanger som var klippet over. :-)

#215209  av FireWalk

injee skrev:Jeg er elendig på å lage piler i Paint. :-)

Det jeg prøver å peke på er den som står merket "Throttle Position Sensor (TPS)" og "Throttle Body (TB)".

Men om det ikke har noe skade for maskinen, så er det jo bare velstand! :-) Fikk litt angst når jeg så slanger som var klippet over. :-)
Ah, så det gikk an å zoome inn nå. Det er nok EGR systemet ja.

#215216  av injee

Ok! Takk for info. =)