TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Zupra. 2007

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #215279  av Zupra

Ok. No tenkte jeg at det kanskje var på tide og starte en tråd om prosjekte mitt siden det nu begynner og bli ganske stort.

Begynte med at jeg kjøpte bilen i januar ifjor, siden da har jeg kjørt den på begge treffene i i Moi Rana. Har lenge hatt planer om en sånn bil og har egentlig hatt alt klart for lenge siden hva jeg skal gjøre med den. :)

Men som sikkert de fleste kjenner til det som begynner med en ganske enkel BPU trim, tar jo seff helt av.. 8)

Det som er kjøpt inn.

Powerhouse racing kit komplett fra MVP. Stage 4
Masse instrumenter TRD, HKS GT intercooler, Seibon panser og forskjemer, Alt av rørdeler, SM4 Autotronic sprut, Tremec girkasse, 1000cc dyser, bur, sparco stoler og sekspunkt seler og snap of nav, hjelm. 18" banehjul, osv ++. (alle disse delene har kommet)

Starter denne tråden nå fordi det er nå det begynner og skje ting.

Bilen er nå til lakking og vil mest sannsynlig bli ferdig i løpet av 2-3 uker. avhengig av når jeg får carbon delene fra seibon. ellers så bli hele bilen også lakket. siden bilen fra før er svart så orker jeg ikke forandre fargen. men skal sikkert ha metallic i den og kanskje en nyanse, er ikke helt sikker enda... kom gjerne med forslag. :wink:

Når bilen er ferdig lakkert så er planen og få skilt på den. deretter så skal jeg begynne og sette motor nedi. hadde også som mål og få bremset motor før den går helt nedi for og bli der en stund fremover.

Jeg lover det skal komme bilder etterhvert. akkurat nå står bilen helt ned pusset og venter på carbon deler før lakking. Har også fått nye bakskjerm på etter fjorårets lille stunt av speaker på acr. da han la den i autovernet. PS: han fikk forresten en pris for det også. :D

Har også gjort noen små forandringer på turbosiden da jeg synes den som fulgte med kittet var litt i minste laget. noe vidar strand var helt enig i. 8) Så da ble det seff bestilt en ny. Så vis noen er intrissert i en helt ny ITS T66 turbo så er det en til salgs. (kanskje) vist ikke så blir det reserve.. :)

#215294  av Stiansen

Virker som dette kan bli en heftig bil etterhvert ja :)

#215299  av Zupra

Stiansen skrev:Virker som dette kan bli en heftig bil etterhvert ja :)
Ja håper det. er klar til første treffet på mo i rana så da får vi se hvordan det fungerer. 8)

#215304  av tommis

Kan bli bra det her. Er det JDM Supra du har? Hvordan går registreringsprosessen? Skal det her bli en bra tråd er det bare å mate på med bilder ettersom det går framover :wink:

#215307  av tore 95 tt euro spec

tommis skrev:Kan bli bra det her. Er det JDM Supra du har? Hvordan går registreringsprosessen? Skal det her bli en bra tråd er det bare å mate på med bilder ettersom det går framover :wink:
Det er en us spec supra

#215326  av Zupra

tore 95 tt euro spec skrev:Ser bra ut dette ja...lykke til :wink:
Hei takk. kanskje jeg kommer til og trenge det ja. Er litt arbeid fremover, Og satser liksm også på og få prøvd den litt før jeg kommer til ACR. Ettersom det er viktig at alt fungerer da...

Når det gjelder bilder så tenkte jeg og få tatt noen bilder av bilen sånn som den ser ut nå. Og litt bilder av delene, for og være helt enig så har jeg hatt delene liggende siden august så husker ikke alt hva jeg har.. hehe.. :D Men bilder kommer.......
blir vel også og oppdatere på hjemmesiden vår også..
I og med at vi har endel andre prosjekter på gang også. Så har vi litt tidspress på og bli ferdige til ACR.
 #215400  av Zupra

jeg tetter også igjen hull etter markeringslys og antenne. + at jeg faktisk fant litt rust i bak kant av bakluka ved vinduet. så dette blir også tatt. ellers så har jeg fortsatt ikke bestemt meg for farge.
Vedlegg
AUT_1418.JPG
AUT_1418.JPG (47.9 kiB) Vist 4110 ganger

#215401  av Zupra

et til bilde
Vedlegg
AUT_1419.JPG
AUT_1419.JPG (48.14 kiB) Vist 4109 ganger

#215402  av Zupra

på høyre siden bak så var det en del sparkel fra før!!! kan man si!!!
SÅ dette skal bli jevnet ut. ikke at man ser det , men jeg vet det så da må det ordnes. 8)
Vedlegg
AUT_1420.JPG
AUT_1420.JPG (52.03 kiB) Vist 4107 ganger

#215403  av Zupra

eksospotte som dere så på forrige bilde er trøkt gått inn, det er etter krasjen på ACR ifjor. der speaker var og slappa litt av i autovernet. :?

#215404  av Zupra

siste bilde.
Vedlegg
AUT_1421.JPG
AUT_1421.JPG (61 kiB) Vist 4106 ganger

#215782  av pmg

et par spm til deg...

hvordan bur har du bestilt deg?

og er ikke turboen i PHR steg 4 settet en ITS GT74???

#216077  av Zupra

pmg skrev:et par spm til deg...

hvordan bur har du bestilt deg?

og er ikke turboen i PHR steg 4 settet en ITS GT74???
Er usikker hvilket bur det er. Jeg kjøpte det fra han som har/hadde den japan supran til bilprodukter. den røde han hadde før. Men det ser veldig bra ut det. Har prøvd og lete etter cusco bur, men dette virker som samme greia. så da funker det sikkert.

Hmmm. Hva no ikke det jeg fikk me ihvertfall. har bestilt nytt hus til t66 nå, Så får se om den ikke blir reserve ja.