TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen anbefalinger pÃ¥ Bilspill?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #214528  av Rømmling

Kjøpt meg ratt og pedaler nå og skulle hatt noen nye spill som støtter H kassen og Clutsh

Bilde

bil spill som minder mest om virkligheten.
Gjerne Bilsimulator vis det finnes noen gode der. bare for å prøve egentlig.

Til PC ja

Hilsen Rømmling

#214530  av Larsen

God ratt det der :wink:

GTR2 er fint til sånt. Er et rimelig realistisk spill hvis du kjører med ratt og pedaler, støtter clutch og antageligvis H giring.

#214532  av Rømmling

får se om jeg får tak i de spillene og prøver

Rattet heter logitech G25

rustfritt stål og skinn hehe. Kvalitet hehe
forskjelig motstand på brems og gass,

kjørte Need for speed med det i går. digg. er ikke vant til force feedback,
ligge gjennom svingene å kjenne i rattet om man understyrer og kjenner vegkanten og alt, rister godt når man blir påkjørt bakfra også.

den nette sum av 2200kr
Link

#214533  av Rømmling

nlight skrev:Da er det bare ett spill som duger.
Live for speed!

http://www.liveforspeed.net/
Hvordan funker Liveforspeed da? lastes ned? kjøpes?

#214559  av sindrejl

spilte en del live for speed før, men synes det er grusomt urealistisk... ikke en bil i verden spinner så vanvittig fort rundt med kun 220hk! Er jo helt på jordet så fort bilene snurrer. Må kjøre med hender i høyspent og nål mellom fot og pedal, merkelig at jeg slipper å gjøre dette i virkeligheten da med mye kjappere bil..

#214560  av nlight

sindrejl skrev:spilte en del live for speed før, men synes det er grusomt urealistisk... ikke en bil i verden spinner så vanvittig fort rundt med kun 220hk! Er jo helt på jordet så fort bilene snurrer. Må kjøre med hender i høyspent og nål mellom fot og pedal, merkelig at jeg slipper å gjøre dette i virkeligheten da med mye kjappere bil..
Hvis det er lenge siden du prøvde så er det kommet X antall forbedringer av alt. S1 er helt annerledes enn S2 f.eks. Prøv den nye da, jeg elsker spillet :)

#214606  av sindrejl

nlight skrev:
sindrejl skrev:spilte en del live for speed før, men synes det er grusomt urealistisk... ikke en bil i verden spinner så vanvittig fort rundt med kun 220hk! Er jo helt på jordet så fort bilene snurrer. Må kjøre med hender i høyspent og nål mellom fot og pedal, merkelig at jeg slipper å gjøre dette i virkeligheten da med mye kjappere bil..
Hvis det er lenge siden du prøvde så er det kommet X antall forbedringer av alt. S1 er helt annerledes enn S2 f.eks. Prøv den nye da, jeg elsker spillet :)
DET kan hende :) Er ca 1 år siden sist. Var S1 jeg prøvde. Har et skikkelig kongeratt jeg også så kanskje jeg skal laste ned S2 og prøve :)

#215161  av TheStig

rallyspill til pc: Richard Burns rally.. iallefall dobbelt så bra som colin serien og hittil det eneste jeg har prøvd som faktisk føles litt realistisk.. Og det gjelder i alle sjangre

#215253  av Anders gullstein

Faen, dette hadde vært drømmen til PS2. tenkte jeg skulle snekre sammen et stol chassi og stol fra høggeri.

#215261  av Rømmling

nlight skrev:Da er det bare ett spill som duger.
Live for speed!

http://www.liveforspeed.net/

Hva heter den ratt-pakka der? Så ganske rått ut :)
har lastet ned S2 versjonen nå og får det ikke til å funke.
altså jeg laster ned og legger inn osv.
starter opp spillet og lager en bruker og skal konfigurere
kontrollerne. men får ikke til å legge inn gass brems og clutch.
jeg kunne se en blå akse ned til høyre som gikk opp og ned når jeg
trykket på clutchen men funket ikke å legge den. gass og brems rørte seg ikke på den aksen ned til høyre. man fant igjen der man kunne invertere gass og clutch og alt og der kunne jeg rører gass og alt som man skal men fikk ikke til å legge til.
Hva er problemet her? :?:

#215275  av TheStig

det er ikke et eget valg som heter throttle/brake ? Isåfall skal denne velges og et trykk på enten gass eller brems så den kjenner at det i hele tatt er pedalsett der.

#215535  av chris

Jeg synes Live For Speed er tidenes aller mest oppskrytte bil"simulator" ..

Klart, den har noen veldig bra fordeler, blant annet at den støtter ratt og skikkelig giring, og clutch..

Men spesielt realistisk er den jo ikke.
Hvor realistisk er det egentlig at når man kommer til en sving i 60-70 km/t, så sklir man rett eller snurrer. Hjelper ikke hvor pent man behandler rattet og gasspedalen. Kjører med det som liksom skal være 200 hester, og man bare sniffer på gasspedalen begynner den å spinne.. som om det skulle vært 1000 hester i den, uten turbolag. Biler er bare ikke så ustabile.. greit om det hadde vært simulert øs-regn eller isbane, men tørr asfalt, der skal det liksom litt mer til.

(og ja, jeg har forsøkt alle mulige justeringer, men bilen sitter bare ikke på veien)