Xlr8 skrev:Tror jeg handler meg v6'r til mr2'en men vill da gå får datasprut siden en turbo konvertering blir høyst sansyneligt når jeg går lei effekten.
men 1 problem.
-aldri vert borti dette før.
noen som har noen system og anbefale?
er de vedli mye arbeid og sette seg inn i? hva er enkle program og starte med. og fås de kjøpt til en rimelig penge? 
Hmm.. Det finnes mange systemer. Forskjellige folk med forskjellige preferanser vil forsvare de systemene de selv bruker. Prisene varierer også mye. Noen er plug and play, andre må settes opp fra bunnen av og krever vesentlig med tid og arbeid.
Det finnes vel ingen universal programmer som man kan laste ned. Såvidt jeg vet følger firmware og software med når du kjøper datasprut. Forskjellige datasprut har forskjellige "operativsystemer" for å si det slik.
Hvordan disse systemenes menysystem fungerer er forsåvidt ganske ulikt, men felles for dem alle er at de bygger på de samme grunnprinsippene. Bensin, Tenning, Knock-control (extra) osv.
"Billig" datasprut er ikke lett å få tak i. Iallefall ikke om man skal ha noe som er enkelt å sette opp.
Megasquirt er vel blant de billigste som er å få kjøpt. Men dette krever mye kunnskap og tid å sette opp. Det er et universalt system som ikke er laget spesielt med tanke på MR2, dermed må motoren (da spesielt trigger systemet (fordeler osv) modifiseres noe for at det skal fungere da MR2 har en litt spesiell fordeler med en slags halvdigital hybrid tenning) .
Når man betaler store pengesummer for andre mer biltype rettede produkter så betaler man ofte i stor grad for den tiden som er lagt ned i å tilpasse datasprutet den enkelte motor. Finkalibrering og tilpassing av koblinger og sensorer osv. På Megasquirt må du gjøre alt dette selv.
Du kan sjekke prosjekt tråden min, der tar jeg for meg en del rundt megasquirt. Tråden finner du her:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=14097