TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Erfaringer med oppgradert clutch

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #215680  av celica_st185

Har tenkt å få hjem en god clutch som kan funke fint med ett dreiemoment over 600nm og så på clutch master sine clutcher. Noen som har erfaring med disse eller har andre clutcher å anbefale? Hvis det er mulig vil jeg helst ikke ha en av\på dragclutch :)

http://www.clutchmasters.com/shop/Graph ... 00page.jpg

eventuellt en twin disk clutch med svinghjul

Clutch Masters - Twin Disc System
Ultra High Performance Street and Race Systems

- Get 300-600% increase in holding capacity!
- Positive release for ease of High RPM Staging and Shifting
- Most have experienced better 4/10's times & averaged hundreds
of passes w/o complications or repair.
- Average weight of entire assembly is over 50% lighter then OEM.

CM Twin Disc systems are pure racing technology that also work well in high performance street applications. They are designed to hold tremendous torque ratings, while retaining a very smooth operation. By using a smaller diameter clutch assembly, these systems have a reduced rotational mass, meaning quicker and smoother shifting and much better throttle response. The cover assembly is machined from billet aluminum with 25% more tensile strength than the competitors cast unit. Meets SFI spec 1.2 for competition in NHRA, NDRA, IDRC, IHRA, SCCA and NASA.

All Systems Include:
Cover Assembly with attached Diaphragm
Pressure Plate Ring
Two Discs
One Mid Plate
Billet Aluminum Flywheel
Release Bearings
Pilot Bearing (when applicable)
Pressure Plate Bolts
FX600 = Bonded Organic Kevlar mix for the street
FX700 = Compressed Ceramic Bronze for the strip

#215726  av kennethx

Selv har jeg HKS GD Pro, fungerer helt fint den. Går helt greit å slure med den og den river skinnet av pølsen når du ber den om det (holder til 1000Nm)

Eneste skåret i gleden er at du bare kan kjøpe deg en ny diff med en gang, for den orginale torsen diffen tåler IKKE oppgradert clutch. Kjøp deg en lamelldiff i tillegg, så tenker jeg du er i havn ;)