TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• NÃ¥r vil Toyota Supra MKIV synke i pris???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #215723  av Robstar

Driver å drømmer om en Toyota Supra MKIV eurospec, men synes de er i dyreste laget enda.
Min første erfaring med en slik bil var på T.G bil i drammen. De hadde en "brungrå" MKIV 93modell til salgs. Nesten helt orginal, og ikke særlig fin i lakken. Dette var vel i 2003, rett før rudskogen tror jeg. Den hadde akkurat blitt solgt. Da var prisen 360000, og det er 3,5år siden. Så hvorfor blir de ikke no billigere? Ser at nippon.no har noen til salgs over 500000!!! Sikkert en kjempe fin bil, men prisen er alt for høy da.
Har selv en japansupra, som jeg prøver å selge, men det er ikke så lett siden de sliter med å regge slike biler pga TUVosv.....
Har utrolig lyst på en hvit supra, så selger jeg min, så kunne jeg gjerne tenkt meg toypart supraen i garagen min :-)

hei og hå!!!

#215725  av BrennaRacing

Jeg tror ikke de bilene kommer til å synke no særlig i pris egentlig jeg...Men TG bil pleier jo å være rimelig mye dyrere enn andre steder da (hvertfall på MR2)

#215727  av Robstar

BrennaRacing skrev:Jeg tror ikke de bilene kommer til å synke no særlig i pris egentlig jeg...Men TG bil pleier jo å være rimelig mye dyrere enn andre steder da (hvertfall på MR2)
Sant det, men de har noen gode priser, men det er ganske sjeldent...

men men de skal vel overleve de også, slik som oss andre :-)

#215732  av Cilius

Etter 01.01.2007 så steg vel egentlig prisen på Supra, så noe prisfall er vel ikke å forvente.
Men den japanske utgaven er nok innen for rekkevidde, vis man kan greie seg med høyrestyrt og NA,(vis det ikke har blitt helt umulig å registrere dem nå da).

#215735  av TOYPARTS

den står vel til salgs så vidt jeg vet.

#215740  av arctic_celi

TOYPARTS skrev:den står vel til salgs så vidt jeg vet.
Den sto vist til 420 000kr???
Men ser ut som den er solgt nå:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... arts+supra

Supra Mkiv har blitt en meget populær bil, så personlig synes jeg den er litt overpriset.
Men men..det er tilbud og etterspørsell det.

#215763  av elino

Ja, si det du :roll:
Vi så på en sølv MKIV 93/94 mod. manu norsk solgt på Krogh bilsalg i Oslo i 98/99 den skulle de da ha 450.000,- for. Selgeren ville selge den til oss for 400.000,-, men vi kunne bare sikle og drømme om lekkerbisken den gangen :) Husker vi prøvde å overtale min bilgale svigerfar til å kjøpe den, bare for å ha den litt nære i hvert fall (men for han er det kun bil med stjerne i fronten som gjelder) :lol:
Kjøperen ante nok ikke den gangen hvor godt den ville holde seg i pris...

#215773  av tojo

Tror staten har mye av æren for at slike biler holder seg så godt i pris i Norge.
Man får det man betaler for :wink:

#215802  av Kilgallon

tojo skrev:Man får det man betaler for :wink:
Så sant så sant..

#215806  av 95TT

Jeg synes det er synd at det er staten som ødelegger da.. se i sverige. der er det jo faktisk overkommelige priser på disse bilene. eurospec og us spec eller jdm er same shit å få registrert. sånn det skulle vært. alle som eier en supra i norge kunne hatt værsting singelturbo bare for de pengene man betaler i engangsavgift. :P

Men jeg tror ikke supran kommer til å synke i verdi, men jeg tror det med tiden kommer til å være større sprang mellom dem som har gått lite og er strøkne og dem som er i bruks stand. :P

#215830  av sindrejl

nesj, kjipt om eurospec skulle vært verdt like lite som jdm :D

#216503  av tvaksvik

sindrejl skrev:nesj, kjipt om eurospec skulle vært verdt like lite som jdm :D
Her må det kverruleres kjenner jeg

Teknisk sett er det ikke riktig å si at en eurospec er så mye mere "verdt" enn en JDM bare fordi en Eurospec versjon "koster" litt mer i Norge. Grunnen til at JDM "koster" mindre i Norge er hovedsakelig p.g.a RHD. "Verdien" i selve bilene er så og si helt lik. En LHD i Japan kommer ikke like godt ut som en RHD i Japan. Så dette går begge veier..hehe. Dessuten så er det overflod av Supraer i Japan, noe som gjør at prisene reguleres ned. Får man derfor tak i en rimelig fabrikk ombygd LHD J-Spec i Japan, så har man mulighet for å gjøre en nokså bedre deal, og om man vil, bagge en god del nyere og freshere bil.
:D :)

#216508  av Ivar

tvaksvik skrev:

Teknisk sett er det ikke riktig å si at en eurospec er så mye mere "verdt" enn en JDM bare fordi en Eurospec versjon "koster" litt mer i Norge. Grunnen til at JDM "koster" mindre i Norge er hovedsakelig p.g.a RHD. "Verdien" i selve bilene er så og si helt lik. En LHD i Japan kommer ikke like godt ut som en RHD i Japan. Så dette går begge veier..hehe. Dessuten så er det overflod av Supraer i Japan, noe som gjør at prisene reguleres ned. Får man derfor tak i en rimelig fabrikk ombygd LHD J-Spec i Japan, så har man mulighet for å gjøre en nokså bedre deal, og om man vil, bagge en god del nyere og freshere bil.
En LHD-supra i Japan hadde kommet meget godt ut, jo. Folk der nede er fullstendig klar over hva en LHD-supra går for i resten av verden. Dette er for øvrig en enhjørning i Japan og sammenligningen din er rimelig tullete.

Det finnes langt flere RHD-supraer i verden enn LHD-supraer. Etterspørselen etter LHD-supraer gjør at prisen går opp. Så enkelt er det.

#216575  av tvaksvik

Ivar skrev:
tvaksvik skrev:

En LHD-supra i Japan hadde kommet meget godt ut, jo. Folk der nede er fullstendig klar over hva en LHD-supra går for i resten av verden. Dette er for øvrig en enhjørning i Japan og sammenligningen din er rimelig tullete.

Det finnes langt flere RHD-supraer i verden enn LHD-supraer. Etterspørselen etter LHD-supraer gjør at prisen går opp. Så enkelt er det.
Kan ikke si å huske at jeg har sammenlignet min bil mot en LHD. For det første så har ikke jeg bil for tiden, og for det andre så venter jeg på en LHD Supra.

Veit at europeiske (da spesielt tyske) LHD kaksebiler er veldig stort i Japan, dette p.g.a de høye prisene disse bilene har i Japan med RHD, men om det finnes så mange japanere som prøver å finne seg en Japsebil i europa (med rattet på feil side) når det ellers finnes i overflod ifra fra før av med rattet på riktig side hjemme er vel heller tvilsomt?

Betale mere bare for sitte på feil side når du kan få samme bilen for mye billigere og samtidig sitte på rett side høres ut som en dårlig deal. Sure, det finnes sikkert noen der nede som bare tenker hype, men etterspørselen i Japan etter japanske biler i europa tror jeg du overdriver en smule.

Om utenlandske bilmerker i Japan er ettertraktet? Jepp utvilsomt.

#216578  av Downunder

Litt off topic kanskje, men må bare si at det er deilig å bo i et land hvor man kan nyte godt av tilgangen på LHD biler! Hit til Australia importeres det biler fra Japan i stor stil; Supra'er, Skylines, 200SX osv. Er jeg i dårlig humør så sjekker jeg bare hva jeg måtte betalt for Supraen min hjemme i Norge. For litt over en måned siden kjøpte jeg en strøken 94 NA, manuell med nesten 68.000km på telleren. Den kosta meg ca 80.000NOK. Når bensinen koster ca6NOK/liter så trenger man jo ikke å sultefore den heller... Supraer er populære her, og jeg kan anbefale følgende forum: http://www.supraforums.com.au/ Her er det masse nyttig info for Supraentusiaster!