TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • trimming av celica gt4 cs?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #215784  av guffen85
 
har prøvd å selge biln en stund nå men har ikke fått det jeg vil så da beholder jeg den å leker med den litt selv i steden :D
men det jeg lurte på å gjøre hva
-støre turbo
- chip
- front montert intercooler
- bytte kam
- effekt anlegg hele veine .
alt dette blir over en lang periode da. men håper å få gjort dette å gjerne mere.
å har noen forslag til hva mere jeg kan gjøre med den for å få det litt mere moro :D
gjerne noen som vet om noen turbo kit til den som er støre en orginalt.
gjerne linker til sider noen har bestilt fra før osv.
hvor går grensen før man må bytte mye innmat på disse bilene. har hørt de tåler en del juling.
kom med innspill å ideer er åpen for det meste :D
takk på forhånd

 #215788  av Tomera
 
Du kan jo heller begynne med å utnytte det pitensiale som allerede er i motoren! Jeg ville gjordt det sånn:
- Effektanlegg. 3'' hele veien m/downpipe
- Ã…pent luftfiler
- Oppjustering av turbotrykk (Boost Controler)
- Ny toppakning
- Datasprut
- Ny turbo
- Kammer

FMIC (Frontmonter intercooler) har ikke så mye å si for effekten på denne bilen, men f. eks til banebruk er det en fordel!
Finnes jo ferdige kit som passer i CS fangern fra Fensport har jeg sett!

 #215789  av guffen85
 
Tomera skrev:Du kan jo heller begynne med å utnytte det pitensiale som allerede er i motoren! Jeg ville gjordt det sånn:
- Effektanlegg. 3'' hele veien m/downpipe
- Ã…pent luftfiler
- Oppjustering av turbotrykk (Boost Controler)
- Ny toppakning
- Datasprut
- Ny turbo
- Kammer

FMIC (Frontmonter intercooler) har ikke så mye å si for effekten på denne bilen, men f. eks til banebruk er det en fordel!
Finnes jo ferdige kit som passer i CS fangern fra Fensport har jeg sett!

er vel mest for synes skyld jeg vil ha fmic da:P hehe.
å dattasprut koster vel en go del. har tenkt tanken men har lest det koster jo fort 15-20 tusen for den sånn stemmer ikke det. ?

 #215840  av guffen85
 
[quote="Dennis87"]Er mulig å få datasprut til en 3-4000 kr[/quote

hva gjør den med bilen osv?? har ikke sett så mye på det i og med jeg trodde det kostet så mye]

 #215848  av Larsen
 
guffen85 skrev:
Dennis87 skrev:Er mulig å få datasprut til en 3-4000 kr[/quote

hva gjør den med bilen osv?? har ikke sett så mye på det i og med jeg trodde det kostet så mye]
Den gjør det de fleste andre datasprut gjør. Den det er snakk om er megasquirt. En datasprut som ikke er bygget av noe firma, men frivillige. Det vil si at du betaler for delene men ikke arbeide som var lagt i designet. Er vist et gangske greit datasprut, men mer krevene enn de litt dyrere.

 #215891  av guffen85
 
Larsen skrev:
guffen85 skrev:
Dennis87 skrev:Er mulig å få datasprut til en 3-4000 kr[/quote

hva gjør den med bilen osv?? har ikke sett så mye på det i og med jeg trodde det kostet så mye]
Den gjør det de fleste andre datasprut gjør. Den det er snakk om er megasquirt. En datasprut som ikke er bygget av noe firma, men frivillige. Det vil si at du betaler for delene men ikke arbeide som var lagt i designet. Er vist et gangske greit datasprut, men mer krevene enn de litt dyrere.
oki. så den sender signaler frem å tilbake det er jo greit nok. men hva gjør det med motoren sånn ytelse messig. er litt grønn på dette så få bare beklage

 #215895  av Larsen
 
Ikke så mye egentlig. Så lange bilen er standard så vil du kunne dra ut noen flere hk fordi orginalt så går disse motorene ganske magert. Den største grunnen til å gå for datasprut er for å kunne få justert tenning og bensin blanding da man henter ut mer hk av bilen.

 #215900  av Magne
 
Larsen skrev:Ikke så mye egentlig. Så lange bilen er standard så vil du kunne dra ut noen flere hk fordi orginalt så går disse motorene ganske magert. Den største grunnen til å gå for datasprut er for å kunne få justert tenning og bensin blanding da man henter ut mer hk av bilen.
Er vel slik at dem går veldig rikt originalt...? Med rikt mener jeg mye bensin i forhold til luft.

 #215911  av Larsen
 
Magne skrev:
Larsen skrev:Ikke så mye egentlig. Så lange bilen er standard så vil du kunne dra ut noen flere hk fordi orginalt så går disse motorene ganske magert. Den største grunnen til å gå for datasprut er for å kunne få justert tenning og bensin blanding da man henter ut mer hk av bilen.
Er vel slik at dem går veldig rikt originalt...? Med rikt mener jeg mye bensin i forhold til luft.
Var det jeg mente :oops:

 #215920  av guffen85
 
Larsen skrev:Ikke så mye egentlig. Så lange bilen er standard så vil du kunne dra ut noen flere hk fordi orginalt så går disse motorene ganske magert. Den største grunnen til å gå for datasprut er for å kunne få justert tenning og bensin blanding da man henter ut mer hk av bilen.

oki er jo en bra ting i forhold til om man skal hente ut mye hk i den. og ny turbo osv. aller først nå blir det 3"downpipe å turbo timer. så om noen har noe sånt til salgs si i fra:D
Er det noen som har noe erfaring med å bestille ting fra fensport.com???
frakt å sånn er det dyrt å hvor mye dyrer blir vare i forhold til norsk moms osv?

 #215931  av Helmer
 
guffen85 skrev:aller først nå blir det 3"downpipe å turbo timer.
Hva skal du med turbo timer? Ville heller brukt de penga på en turbotrykksregulator.
guffen85 skrev:Er det noen som har noe erfaring med å bestille ting fra fensport.com???
frakt å sånn er det dyrt å hvor mye dyrer blir vare i forhold til norsk moms osv?
Har erfaring fra fensport, type dårlig. Bestilte masse varer derfra i begynnelsen av september. Har enda ikke fått alt! :roll:

 #215935  av guffen85
 
Helmer skrev:
guffen85 skrev:aller først nå blir det 3"downpipe å turbo timer.
Hva skal du med turbo timer? Ville heller brukt de penga på en turbotrykksregulator.
guffen85 skrev:Er det noen som har noe erfaring med å bestille ting fra fensport.com???
frakt å sånn er det dyrt å hvor mye dyrer blir vare i forhold til norsk moms osv?
Har erfaring fra fensport, type dårlig. Bestilte masse varer derfra i begynnelsen av september. Har enda ikke fått alt! :roll:
den regulatoren å timeren har vel ikke akkurat samma funksjon da. har dem det da. er såååååå lei av å sitte i bilen å vente på ned kjøing :P

 #215936  av Helmer
 
guffen85 skrev:den regulatoren å timeren har vel ikke akkurat samma funksjon da. har dem det da. er såååååå lei av å sitte i bilen å vente på ned kjøing :P
Nei de har ikke samme funksjon.
Men du trenger ikke vente i flere minutter akkurat da, med mindre du grisekjører hele tia.

 #215941  av cs2451
 
Viss du har plan om å trimme en del. Ville jeg overhalt motoren og sett inn nye stempel(smidde). Ny toppakning, ny turbo, nye dyser og datasprut. da kan du hente ut litt hester. samt at det holder.