TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er det som gjør at turtellern virker..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #215890  av BrennaRacing

Har montert speedoskiver i dag, men turtellern og speedometeret virker ikke...Det virker som om wiren sitter helt inne, så kan det være noe annet som gjør at den ikke virket..Å turtellern blir vel ikke styrt av wiren?? så hva kan da være feil...Noen forslag??

#215894  av Mr2 Mk2

Tok du av nålene til turtelleren og speedometeret?Med tanke på speedometeret vil jeg anta at du ikke har fått wire`en på plass, turtelleren går på el-signal.Har du prøvd å bare dunke på glasset,hender at turtelleren kan henge seg opp.

#215904  av BrennaRacing

Jeg tok av nåla på speedoen ja..Mener jeg gjorde det på turtellern å...Har det noe å si??

Har du no tips til hvordan det er enklest å få på wiren...Jeg tar hånda inn over luftslusa..Får på wiren, men får den ikke over det hakket...

#215908  av Mr2 Mk2

BrennaRacing skrev:Jeg tok av nåla på speedoen ja..Mener jeg gjorde det på turtellern å...Har det noe å si??
uffda, dette skulle du unngått.Sjansen for at du må kalibrere speedometeret ditt er nå stor.
BrennaRacing skrev:Har du no tips til hvordan det er enklest å få på wiren...Jeg tar hånda inn over luftslusa..Får på wiren, men får den ikke over det hakket...
Nei egentlig ikke, men husk å press på det "klipset" rundt liksom...ehhm om du skjønner......

#215910  av BrennaRacing

Mr2 Mk2 skrev:
BrennaRacing skrev:Jeg tok av nåla på speedoen ja..Mener jeg gjorde det på turtellern å...Har det noe å si??
uffda, dette skulle du unngått.Sjansen for at du må kalibrere speedometeret ditt er nå stor.

BrennaRacing skrev:Har du no tips til hvordan det er enklest å få på wiren...Jeg tar hånda inn over luftslusa..Får på wiren, men får den ikke over det hakket...
Nei egentlig ikke, men husk å press på det "klipset" rundt liksom...ehhm om du skjønner......

Hmm...Det skjønte jeg ikke nei :)

Hvordan (hvor) får man kalibrert speedoen

#215938  av BrennaRacing

Var nede i bilen nå å prøvde å banke litt på glasset...da hoppet turtellern oppover...så det er nok bare jeg som ikke har festet teipen ordentlig, så viseren sitter nok fast

#216287  av Inunf

Jeg også drev og tuklet med nålene i dashbordet. Skulle jeg aldri ha gjort. Tror turtelleren stemmer sånn passe, men speedoen er jeg mer usikker på. Tenkte å ta "prøve og feile"-metoden med en GPS som måler fart. Er det veien å gå kanskje? Og hvordan er det meningen at klipset på speedo-wiren skal på plass? Jeg fikk det ikke på igjen. Virket som om wiren satt fast nok uten, så jeg hoppet over det...

#216355  av Johnny_Bravo

BrennaRacing skrev:
Hvordan (hvor) får man kalibrert speedoen
Dette er en enkel operasjon. Jeg måtte gjøre det samme på min når jeg byttet skiver. det eneste du trenger er en GPS og en god venn :)

Jeg kjørte i ca 70 på en øde landevei (ifølge GPS) og så fikk jeg han andre karen til å trykke på spedoviseren på 70 km/t. Stemte på en prikk med GPS-en senere :)

#216390  av BrennaRacing

Aha...Det var smart...Da må jeg huske på det....Var på toyota i dag å snakket med dem....De mente at det ikke var wiren som var problemet...For jeg har fikset turtellern (det var skiva som sto for langt ut så nåla gikk ikke rundt...Så regner med at det er samme problem med speedoen...Skrudde sammen alt i dag..Speedoen funker litt, mens turtellern er helt død (igjen) Så skal jeg ta den opp å fikse alt når jeg får den riktige turtellern