TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger du ny jobb??

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #216199  av inzane2012

Noen her som er interessert i å jobbe på nord-europas eneste felg fabrikk?? Blir for det meste produsert felger til Audi og Volvo, men og noen til Bmw og WV, og noen ytterst få til Saab...

#216204  av celicat23

Skader sikkert ikke å nevne hva fabrikken heter, lønn, arbeidstider, og hvor det er. Eller så blir det litt sånn "Hei, jeg skal selge en blå bil! Hvem vil kjøpe den?"

#216218  av GT_rider

Er vel i Høyanger da vil jeg tro?? Eneste plassen jeg kommer på i farten.

#216255  av hmsilset

litt mer info kunne trenges ja.Jeg er ute etter nytt arbeid,så alt er av interresse. Må skifte arbeid,for nattarbeidet har nesten ødelagt meg helt.
Så noe annet enn plastproduksjon høres artig ut :P

#216290  av sindrejl

kunne begynt som designer, for mye felgdesign er ytterst kjedelig idag :)

#216326  av inzane2012

celicat23 skrev:Skader sikkert ikke å nevne hva fabrikken heter, lønn, arbeidstider, og hvor det er. Eller så blir det litt sånn "Hei, jeg skal selge en blå bil! Hvem vil kjøpe den?"
Fabrikken heter Fundo Wheels AS og ligger i Høyanger, er ikke akkurat verdens navle, men har nå det som trengs av uteplasser og butikker, riktig nok ikke en skit til bli og sånt, men times kjøring så finner en det og... nå går fabrikken på 4 skift, så det passer nok ikke for deg som ikke liker å begynne på jobb kl 6 om morningen, eller jobbe om natta...
Lønna er nok ikke den høyeste, men ligger på 270k i grunnlønn, men med litt overtid så stiger den ganske lett til over 300k... fabrikken har slitt i lengere tid med tregt salg og litt mye vrak, men ting ser ut til å gå bedre nå og om ikke lenge starter produsjonen på ett helt revolusjonerende hjul der fronten blir sveiset på resten av banen på felgen som gjør felgen mye lettere...

Fabrikken har siden oktober hatt en produksjon på ca 100K felg i månen, men dette skal vist økes med noen tusen felg til for å komme over 1.5 mill felg i året...

skulle noen vere interessert er det bare å ringe dette nr: 57 71 54 00 og spørre etter Arnvid Hovland, personal sjef

#216340  av celicat23

Uff...4 skift og 270 i grunnlønn? Rimelig dårlig betalt. Men takk for informasjonen!

#216352  av arctic_celi

celicat23 skrev:Uff...4 skift og 270 i grunnlønn? Rimelig dårlig betalt. Men takk for informasjonen!
Tja, det spørs jo på tilleggene og overtid da.
Jeg har 260 i grunnlønn, men havner godt over 400 000 hvert år.

#216357  av Kilgallon

arctic_celi skrev:
celicat23 skrev:Uff...4 skift og 270 i grunnlønn? Rimelig dårlig betalt. Men takk for informasjonen!
Da jobber du vel en god del overtid for å komme opp i 400K regner jeg med..

#216362  av arctic_celi

Kilgallon skrev:
arctic_celi skrev:
Da jobber du vel en god del overtid for å komme opp i 400K regner jeg med..
Selvfølgelig!! :wink:

#216364  av Rømmling

hva slag kriterer er det får å få jobben da?

#216382  av inzane2012

Rømmling skrev:hva slag kriterer er det får å få jobben da?
det spørs litt på hva du søker om, men er det vanlig produksjons operatør stilling så trenger du egentlig ingen spes utdanning, men du bør vere godt rusta fysisk(ikke lide av noen særlige muskel og ledd plager, for det er ganske mye monotont arbeid egentlig)...

jobben som produksjons operatør kan vere alt ifra å jobbe i smelteriet med ovnene der, støper(støping av felgen), renseri operatør(rensing av overflødig metall i vinduene og på felghornet og på selve banen), herde operatør(jobb i herde annlegget der felgen blir bakt på 530 grader for at den skal bli hard), røntgen op(sier vel seg selv), dreie op(dreiing av felgen) lakk op(jobbing med pulver og våt lakk), og så er det diverse truck kjøring og anna arbeid som har med produksjonen som sluttkontrollen der kver enkelt felg blir kontrollert før den endelig blir pakka og sendt av gårde...

Men har du utdanning som eletriker eller mekaniker blir det berre reparasjon av roboter og anna utstyr, innen design så går det på utforming og sånt av nye produkt, og så er det vel noen ingenør stillinger som er ledig, men det skal ikke jeg si noe sikkert om...

og ja, 270k i grunnlønn er ikke noe å skryte om, men lønnen er sånn pga da en knøl av sjeik eide fabrikken ville han ikke investere noe penger i den så det ble ikke kjøpt inn så mye nytt utstyr, og ting gikk berre nedover til kommunen reddet den og eier nå over 50% mens ett canadisk firma eier resten, så nå går ting mye bedre, så er det jo alltids lov å håpe på at lønnen kommer opp på ett mer konkurranse dyktig nivå...

#216447  av Alexander G

Nå er det sikkert ikke så dyrt å leve i Høyanger heller. Det må jo tas i betraktning. Du kan sikkert få et fint hus med garasje der for prisen av en hybel i Oslo. Da går det kanskje greit å tjene litt mindre?

Lønn er viktig, men absolutt ikke alt.

#216459  av ErikG

En på jobben var der for ikke så alt for lenge siden for å se. Han vurderte å jobbe der. Høyere lønn der enn det er i grunnlønn hos oss for en med en utdannelse som mekaniker. Vl ikke si at 270 000 er en dårlig lønn når du ikke må ha noen utdannelse...

#216479  av celicat23

ErikG skrev:En på jobben var der for ikke så alt for lenge siden for å se. Han vurderte å jobbe der. Høyere lønn der enn det er i grunnlønn hos oss for en med en utdannelse som mekaniker. Vl ikke si at 270 000 er en dårlig lønn når du ikke må ha noen utdannelse...
Hadde det vært vanlig 7-15 / 9-17 arbeidstid så skulle jeg vært enig. Men for skiftarbeide så er 270 litt i minste laget.

Men som også nevnt her - det er (mulig?) noe billigere å bo der, enn her på østlandet. Det er helt klart noe å vurdere inn i regnestykket.

Men økonomien til selve selskapet hørtes noe usikker ut.