TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• trimming av celica gt4 cs?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#215980  av guffen85

cs2451 skrev:Viss du har plan om å trimme en del. Ville jeg overhalt motoren og sett inn nye stempel(smidde). Ny toppakning, ny turbo, nye dyser og datasprut. da kan du hente ut litt hester. samt at det holder.
ja må bli noe sånt. barei små omganger. men håper å få dratt ut rundt 300-350 hk av den da. hadde hvert moro

#216434  av guffen85

gikk på en smell med ny turbo måtte ha datasprut osv for å få det skikkelig på stell. så da få jeg heller prøve å dra ut mest mulig med orginal turbo. ny eksos chip osv.
om noen har noen flere ideer å komme med bare å sende pm eller slenge noe inn her ;)

#216435  av guffen85

regner med noen har hks dumpeventil på celican sin her inne? vanskelig å montere eller må ha sånn en på er rå lyd i den :D
har turbo smart nå fin lyd det også men tror jeg liker den andre bedre :D

#216436  av Helmer

Er bilen din helt orginal nå? Eventuelt hva har du gjort med den?

#216489  av guffen85

Helmer skrev:Er bilen din helt orginal nå? Eventuelt hva har du gjort med den?
ja kanskje en idee å få med det også :P
er helt orginal bil motor messig ja. eneste er turbo smart dumper på den. ellers ikke gjort noe

#216495  av Helmer

Da ville jeg aller først starta med en liten overhaling av motoren.
Bytt alle pakninger, sjekk at reg.reim og vannpumpe er i orden, samme med alle tenningsdelene (fordelerlokk, rotor osv)

Kjøp deg en turbotrykksregulator(jeg har kanskje en til salgs), og en bra turbotrykksmåler, kaldere plugger, større eksos helt fra turboen og stort luftfilter. Forsterka toppakning og arp studs er også å anbefale.

Chip er ikke no poeng. Spar heller de penga å kjøp datasprut når du får råd.

Du må regne med å ut med motoren siden du også må bytte klutsj. Den orginale tåler ikke en dritt.

#216497  av guffen85

Helmer skrev:Da ville jeg aller først starta med en liten overhaling av motoren.
Bytt alle pakninger, sjekk at reg.reim og vannpumpe er i orden, samme med alle tenningsdelene (fordelerlokk, rotor osv)

Kjøp deg en turbotrykksregulator(jeg har kanskje en til salgs), og en bra turbotrykksmåler, kaldere plugger, større eksos helt fra turboen og stort luftfilter. Forsterka toppakning og arp studs er også å anbefale.

Chip er ikke no poeng. Spar heller de penga å kjøp datasprut når du får råd.

Du må regne med å ut med motoren siden du også må bytte klutsj. Den orginale tåler ikke en dritt.

tviler på at det blir noe dataspurt på lenge så kan like godt chipe den. er jo enkel å billig trim liksom. så ny klutsj ja hmm. ut med motoren skeptisk :P men må vel til hehe