TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• fusker ved lavt turtall og pÃ¥drag. 3sge

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #216516  av Xlr8

Var ute og kjørte låg på rundt 2 000rpm på 2giret og skulle gi fullgass men den bare begynte og motarbeide seg selv og gikk ingen vei men når jeg slapp opp en del på gassen så kom den..

føltes som bilen bare ble verre etter hvert.
når jeg skulle kjøre ut av en parkerings plass skulle jeg gi den ut på 1giret da begynte den igjen. sjer opptil ca 2500rpm. noen ide om hva de kan vere..

akuratt som den holder tilbake eller nøler.. føler den funker fint på høgere turtall.

-plugger?
-feiltenning?
-vacum lekajser?

Noen ider om hvor jeg skal starte?

#216518  av MR2WideBody

Sjekk etter feilkoder, da kan du få en god peker på hva det kan være

#216520  av Master

Fyll på ei flaske kondensfjerner. Min fuska her om dagen da det hadde vært mildt og fryst på over natta. Kondensfjerner fiksa det:)

akkurat samme symptom som din. Til og med da jeg ga gass og den modarbeida seg selv kom det et lite smell fra potta.

#216524  av Xlr8

Master skrev:Fyll på ei flaske kondensfjerner. Min fuska her om dagen da det hadde vært mildt og fryst på over natta. Kondensfjerner fiksa det:)

akkurat samme symptom som din. Til og med da jeg ga gass og den modarbeida seg selv kom det et lite smell fra potta.

hørtes veldi fornuftigt ut :wink: ville ikke tenke (satt med et lite håp om alt hadde gådt ræva :P ) men får vell lese ut feil koder.
di der forbanna motorene tåler for mye juling:P har meste prøvd og ta kvelden på den i en månde nå.

eneste som ha sjedd den har brukt forbanna mye bensin:P

#216526  av Larsen

Xlr8 skrev:
Master skrev:Fyll på ei flaske kondensfjerner. Min fuska her om dagen da det hadde vært mildt og fryst på over natta. Kondensfjerner fiksa det:)

hørtes veldi fornuftigt ut :wink: ville ikke tenke (satt med et lite håp om alt hadde gådt ræva :P ) men får vell lese ut feil koder.
di der forbanna motorene tåler for mye juling:P har meste prøvd og ta kvelden på den i en månde nå.

eneste som ha sjedd den har brukt forbanna mye bensin:P
Sjekk også at slangen på innsuget er dratt skikkelig til. Hvis ikke så lekker de da du drar på. Gjordt den feilen selv :)

#216542  av hmsilset

Hvist du har vasket motoren kan også akkurat dette skje.Eller kommet
noe nedi pluggene om du bommet med væskepåfylling f.eks.
Da skal du høre det .Motoren blir nesten som en boxer :wink: I såfall
er det bare å dra ut en og en plugg å blåse leenge med trykkluft.

#216546  av Jøran

Hadde veldig like symptomer på min for 1 år siden, fylte i tilleg 95okt å da måtte eg nesten følge den opp i fart med gasspedalen, eller så fusket den bare. Skiftet pluggledninger(ca 1700,- fra toyota) så ble den bra, kjører kun 98okt på den til vanlig. Tørr ikke si at det er dette som feiler din bil,

Lykke til :D