TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som kjenner til denne bilen?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #216738  av maxgets

Darkstar skrev:Noen som kjenner til denne bilen?
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=1&tot=12

Er jo litt å gjøre med den da, men et greit prosjekt kanskje?

Evntuelt denne?
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=3&tot=12

SÃ¥ litt mer velholdt ut.
Ville heller spart opp litt til å kjøpt en strøken en, det får du igjen i vedlikeholdskostnader og når du skal selge igjen.

Den øverste der blir dyr, evt. mye arbeid selv før den er fin... og da har den fortsat gått laangt.

Og jeg syns det ikke virker så seriøst når man ikke vasker bilen når man skal selge en gang.. jeg forbinder det med dårlig vedlikeholdt bil(sikter til den nedreste) og den har jo gått ett stykke den og.
 #216740  av Darkstar

maxgets skrev: Ville heller spart opp litt til å kjøpt en strøken en, det får du igjen i vedlikeholdskostnader og når du skal selge igjen.

Den øverste der blir dyr, evt. mye arbeid selv før den er fin... og da har den fortsat gått laangt.

Og jeg syns det ikke virker så seriøst når man ikke vasker bilen når man skal selge en gang.. jeg forbinder det med dårlig vedlikeholdt bil(sikter til den nedreste) og den har jo gått ett stykke den og.
Enig med deg i det du skriver. Men er på jakt etter en bil som ikke trenger være 100% strøken utseende messig, men selvfølgelig ikke et vrak heller.

#216748  av kimae

Hvordan max pris hadde du tenkt deg?
En ting jeg har lært med billige mr2er, er at det er en grunn til at de er billige...

#216749  av Darkstar

kimae skrev:Hvordan max pris hadde du tenkt deg?
En ting jeg har lært med billige mr2er, er at det er en grunn til at de er billige...
Har ikke tenkt så mye på maks pris i grunn, men ser jo at prisen varierer mye på disse bilene.

Ja, er vel som oftest det med alle biler.

#216757  av japse-gnmfr

Den nederste linken står det at det er en forhjulstrekk...
Hviste ikke at mr2 ble levert med det hehe...:D
(LITEN skriveleif det vel)
 #216762  av maxgets

Darkstar skrev:
maxgets skrev: Ville heller spart opp litt til å kjøpt en strøken en, det får du igjen i vedlikeholdskostnader og når du skal selge igjen.

Enig med deg i det du skriver. Men er på jakt etter en bil som ikke trenger være 100% strøken utseende messig, men selvfølgelig ikke et vrak heller.
Problemet med sånne billige "sportsbiler" er at de blir gjerne kjørt det de makter og litt til.. gjerne av folk uten alt for mye penger til å fikse de.. så de som ikke ser så pene ut er ofte ikke så god teknisk stand på.

Da blir det fort dyrt om du skal ha en tilnermet orginal en.

#216763  av BrennaRacing

Har du ringt å snakket med eieren av den nederste bilen....Syns den virker mistenkelig billig..Hvertfall til å være 92 modell...

Hvis du mekker litt selv så syns jeg du burde kjøpe den øverste...Å mens du er i gang så kjøper du en turbomotor som har gått lite...Da får du en fin bil :D

#216764  av Darkstar

Hvor mye penger menere dere eg bør legge i en MR2 MK2 da? Km stand? Tenkte først og fremst på en GTI, turbo utgaven ligger jo en del høyere i pris.
Og hvilken årsmodell bør eg går for, noen som er bedre enn andre? Alle kom vel med galvanisert karosseri?

#216765  av BrennaRacing

Darkstar skrev:Hvor mye penger menere dere eg bør legge i en MR2 MK2 da? Km stand? Tenkte først og fremst på en GTI, turbo utgaven ligger jo en del høyere i pris.
Og hvilken årsmodell bør eg går for, noen som er bedre enn andre? Alle kom vel med galvanisert karosseri?
Bilene fra 92+ kom jo med forbedret understell...Pluss små forandringer på utseende...Blandt annet den lille leppa på fronten...

Søk litt rundt på forumet, står masse tips om kjøp av Mr2

#216766  av Darkstar

BrennaRacing skrev:Har du ringt å snakket med eieren av den nederste bilen....Syns den virker mistenkelig billig..Hvertfall til å være 92 modell...

Hvis du mekker litt selv så syns jeg du burde kjøpe den øverste...Å mens du er i gang så kjøper du en turbomotor som har gått lite...Da får du en fin bil :D
Har ikke ringt på noen av de nei, tenkte å høre her først om noen hadde kjennskap til de.

BrennaRacing skrev:
Søk litt rundt på forumet, står masse tips om kjøp av Mr2
Har lest en del ja, fått med meg det angående understell. Bremser ble vel forbedret i 92 også. Får kikke litt mer i helgen.

#216775  av 323F GTX

92+ modellene har vel også galvanisert karosseri? Noe som er kjekt i saltsuppen her :P

#216779  av GhostRider88

323F GTX skrev:92+ modellene har vel også galvanisert karosseri? Noe som er kjekt i saltsuppen her :P
Det mener jeg at 91mod har også ;)

#216807  av Anders gullstein

Den første der har jeg sett noen ganger her i Hønefoss og Skui. Ser litt smålurvete ut, men hvis man kan å sveise så kan man få en skambillig en da. Spørs da hvordan det står til med resten av bilen. Blir ihvertfall kjørt som en sportsbil. Den hadde en dristig forbikjøring på meg her en dag. Hehe, han tenkte vel ikke at den ble lagt ut på noe forum ;)

#216826  av FireWalk

Støtter opp om flertallet her. Min første MR2 kjøpte jeg billig. Det hadde lønt seg å legge i 30.000 ekstra og fått en strøken en, for jeg endte opp med å legge ut det dobbelte for å få den i god stand...

For å si det enkelt: det er dyrere å sette en forfalt bil tilbake i god stand enn å holde en bil i god stand ved like. Så har den først forfalt, styr unna..