TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica gt4 VS Celica GT4 CS

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #216698  av 95TT

Lurer bare på forskjellene på disse bilene, om evt cs har kraftigere drivverk, bedre motor eller hva.. Jeg har en bror som skal handle seg en gt4 eller gt4 cs.
Jeg har supra selv og gleder meg til å se forskjellen i sommer, om han får handla en da. :P

#216716  av Dennis87

Søk å du vil finne svar :wink:

er diskutert mange ganger før.
 #216746  av Andy_Celica

95TT skrev:Lurer bare på forskjellene på disse bilene, om evt cs har kraftigere drivverk, bedre motor eller hva.. Jeg har en bror som skal handle seg en gt4 eller gt4 cs.
Jeg har supra selv og gleder meg til å se forskjellen i sommer, om han får handla en da. :P
Gt4 har 204 hk gt4cs har 208 hk,

eller så har gt4sc vannkjølt intercoller som er mye bedre en den som sitter på gt4, er litt forskjell i hjernene på bilene også, f.eks så får vel gt4 fuelcut på 0,9 mens gt4cs ikke får fuel cut før på 1,2 bar.

utsende messig har de annet panser og frontfanger.

#216750  av James

Gt4 cs er vel også noe breiere bak også om jeg ikke tar helt feil..!? Ser isåfall sånn ut. Har en kompis som har gt4 cs og en annen en som har gt4. Om jeg skulle ha kjøpt en av de to bilene hadde jeg helt klart uten tvil valgt en gt4 cs! Den er myye råere! :wink:

#216753  av Tomera

James skrev:Gt4 cs er vel også noe breiere bak også om jeg ikke tar helt feil..!?
Nei de er like breie!
andre forskjeller er:
- Penere interiør i CS (etter min mening)
- Ny type (facelift) baklykter og midtre del mellom lykter
- Lettere front og bakfanger

Hvis du søker litt på forumet finnes det store lister med små og store forskjeller mellom disse bilene! Men uansett, er GT-4 en bra bil! :)
Skal du trimme seriøst, så spiller det ingen rolle, skal du ha en høvelig original bil, er nok CSen ett bedre valg.

#216755  av larsst185

Er vel ikke noe forskjell i interiøret?ei heller på karosseriet.Widebody begge to.cs en har andre stabilisatorstag for å motvirke understyring bla,mulig at den har andre dempere og.Har vel lest at den har en litt anna geometri på understellet eller og men tror det er veldig lite.Om du sammenligner den med de aller tidligste produksjoner av gt4 så er forskjellene større da denne hadde dårligere bremser bla,men vet ikke om noe her til lands som har en sånn.

#216788  av Tomera

larsst185 skrev:Er vel ikke noe forskjell i interiøret?
Fargene på tøystolene i CS er e del penere en de som er i std GT-4. :)
Sist redigert av Tomera den 01 feb 2007 21:39, redigert 1 gang totalt.

#216796  av ST205RR

Tomera skrev:Fargene på tøystolene i CS er e del penere en de som er i CS. :)

:mrgreen:

#216798  av larsst185

Du kunne jo velge hvilke seter du ville ha.Har sett gt4 med begge typer og skinn, samme med cs.

#216913  av Tomera

larsst185 skrev:Du kunne jo velge hvilke seter du ville ha.Har sett gt4 med begge typer og skinn, samme med cs.
Okei! Var ikke klar over det! Kun sett CS med sorte tøystoler og vanli GT-4 med grått.. Skinn fra 90~92' er jeg ikke noen fan av heller! :wink: