Fikk en mail fra Rune Nesheim i Gatebil Magazine. Det skal arrangeres noe snadder, se sitat under. Så nå får dere selge unna lambohengsler,
neonlys og andre uhumskheter så dere kan kjøpe turbo, understell og sticky tyres så man blir norgesmester i raskhet.
Men hvis noen er klar
for dette må det vel kunne organiseres et team med toyotaer? Ser jo ganske kult ut
neonlys og andre uhumskheter så dere kan kjøpe turbo, understell og sticky tyres så man blir norgesmester i raskhet.

for dette må det vel kunne organiseres et team med toyotaer? Ser jo ganske kult ut

Hvem er raskest i landet?
Hei. GATEBIL vil vite hvem som har den raskeste og mest effektive
GATEBILEN i Norge. Vi har laget en løype på Gardermoen Raceway som
setter bilen på en rekke prøver. Vi vil gjerne invitere forskjellige
klubber med antatt bra biler på banen. Din klubb får en dag på
banen. Vi leier banen og har med fotograf, journalist og vår
hemmelige testsjåfør "The Stygg". Vi plukker ut (i samråd med dere)
de to antatt beste bilene og lar vår testsjåfør teste dem. Ellers
gjør dere hva dere vil og står for praktisk gjennomføring selv i
løpet av dagen.
Desverre er det ingen bane der folk kan kjøre og kjøre. Her er det
en om gangen som gjelder, så vi må påberegne noe venting.
The Stygg
Er vår hemmelige sjåfør. Det eneste vi kan si, er at han er dritgod
til å kjøre bil, og veit når nok er nok.
Kontakt oss
Har du eller din klubb lyst til å få testa hvor bra bilen/bilene
egentlig er? Legg ut invitasjonen på forumene deres og ta kontakt med
oss. Vi gir bilnøklene videre til The Stygg. Du får selvfølgelig
testa sjøl også.
E-post: info.gatebil@aller.no
Tlf.: 22 91 22 28
Dette er SS1
Sted: Gardermoen Raceway
Lengde: ca. 1450 m
Momenter: Akselerasjon, 180 graders sving, slalåm, sjikane, og vending.
Knusefaktor: Snill for karosseri med myke koner, men slem mot dårlige
motorer, tunge biler, dårlige bremser ? og for dem som ikke har
skjønt poenget med et godt chassis.
Favoriserer: Lav vekt, smal bil, sugemotorer, manuell kasse og
bakhjulsdrift.
Straffer: Tunge luksusåk med automat.
Beskrivelse: Stillestående start. Full akselerasjon i ca. 200 meter.
Inn i en 180 graders sving som åpner. Deretter rett inn i en 8 koners
slalåm. Full akselerasjon rett fram. Nedbremsing inn mot trang
sjikane. Akselerasjon mot vending. Tilbake gjennom sjikane.
Akselerasjon og brems inn mot 8 koners slalåm. Ut i 180 graders som
nyper.
Og full pupp inn i mål!
Noen tider å slå:
shortcar 0:57:2
Porsche 911 GT3RS 1:00:9
Subaru Impreza RA 1:03:6
Ferrari F430 1:03:7
Ford GT 40 1:04:9
Toyota MR2 Turbo 1:05:5
VW VW Golf V 1:09:2
Ford Fiesta ST 150 1:10:8