TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• NÃ¥r vil Toyota Supra MKIV synke i pris???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#216579  av sindrejl

tvaksvik skrev:
sindrejl skrev:nesj, kjipt om eurospec skulle vært verdt like lite som jdm :D
Her må det kverruleres kjenner jeg
ingen grunn å kverrulere , da jeg mener det kun fordi jeg har betalt mer for lhd, derfor surt om prisene ble dem samme så hadde vi tapt mye penger, hehe ;)

#216598  av tvaksvik

sindrejl skrev:
tvaksvik skrev:
ingen grunn å kverrulere , da jeg mener det kun fordi jeg har betalt mer for lhd, derfor surt om prisene ble dem samme så hadde vi tapt mye penger, hehe ;)
Joda, det forstår jeg godt. :)
 #216640  av bjornalf

sindrejl skrev:
tvaksvik skrev:
går d ann... eurospec = +200 kg + ekstra avgifter+ dårligere vei egenskaper ... eller kanskje du har funnet en sjelden hardtopp...

derfor jeg kjøpte j- spec... supraen er jo TUNG fra før av så hvorfor gidde mer vekt... kan ikke si at d er verdt noe i verden å betale 100k eller mer for å sitte ca 30-40 cm mer til venstre hehehhe
 #216660  av tore 95 tt euro spec

bjornalf skrev:
sindrejl skrev:
tvaksvik skrev: Her må det kverruleres kjenner jeg
går d ann... eurospec = +200 kg + ekstra avgifter+ dårligere vei egenskaper ... eller kanskje du har funnet en sjelden hardtopp...

derfor jeg kjøpte j- spec... supraen er jo TUNG fra før av så hvorfor gidde mer vekt... kan ikke si at d er verdt noe i verden å betale 100k eller mer for å sitte ca 30-40 cm mer til venstre hehehhe
Jeg har eurospec HARD top :D :D :D :D

#216689  av @lpher

Er supply and demand som gjelder...så jeg kan ikke se for meg at Supra prisene endrer seg nevneverdig med det første... ;)

Mest sikkert er jo dette på eurospec...pga at det begynner å bli få av dem som...og til dels ogsp us-spec. JDM er vanskelig å si noe om...da tilgangen på disse ser ut til å være enorm...

#216712  av Ivar

tvaksvik skrev:Veit at europeiske (da spesielt tyske) LHD kaksebiler er veldig stort i Japan, dette p.g.a de høye prisene disse bilene har i Japan med RHD, men om det finnes så mange japanere som prøver å finne seg en Japsebil i europa (med rattet på feil side) når det ellers finnes i overflod ifra fra før av med rattet på riktig side hjemme er vel heller tvilsomt?

Betale mere bare for sitte på feil side når du kan få samme bilen for mye billigere og samtidig sitte på rett side høres ut som en dårlig deal. Sure, det finnes sikkert noen der nede som bare tenker hype, men etterspørselen i Japan etter japanske biler i europa tror jeg du overdriver en smule.

Om utenlandske bilmerker i Japan er ettertraktet? Jepp utvilsomt.
Nei, jeg tror ikke den gjengse japaner er interessert i å sitte på feil side, men jeg tror den gjengse japaner er glad i penger. En LHD-supra hadde blitt eksportert fortere enn du klarer å si "pølse".

#216785  av tvaksvik

Ivar skrev:
tvaksvik skrev:Veit at europeiske (da spesielt tyske) LHD kaksebiler er veldig stort i Japan, dette p.g.a de høye prisene disse bilene har i Japan med RHD, men om det finnes så mange japanere som prøver å finne seg en Japsebil i europa (med rattet på feil side) når det ellers finnes i overflod ifra fra før av med rattet på riktig side hjemme er vel heller tvilsomt?

Betale mere bare for sitte på feil side når du kan få samme bilen for mye billigere og samtidig sitte på rett side høres ut som en dårlig deal. Sure, det finnes sikkert noen der nede som bare tenker hype, men etterspørselen i Japan etter japanske biler i europa tror jeg du overdriver en smule.

Om utenlandske bilmerker i Japan er ettertraktet? Jepp utvilsomt.
Nei, jeg tror ikke den gjengse japaner er interessert i å sitte på feil side, men jeg tror den gjengse japaner er glad i penger. En LHD-supra hadde blitt eksportert fortere enn du klarer å si "pølse".
Hehe, Pylssje!

NÃ¥h, kan ikke si det gikk fort.

Hvor skulle så en gjengse japaner eksportere denne LHD supraen da? tilbake til Europa der den kom fra? eller til USA?. Hvorfor? Den er jo allerede ganske overpriset i Europa fra før, tviler på at han hadde tjent noe på å selge bilen tilbake til der den kom ifra. Der veit de jo hvilken pris bilene bruker å ligge på, derav kunne denne gjengse japaner ikke tatt noe spesielt mer for den enn hva han kjøpte den for. Da må man isåfall ha planer om å sitte å ruge på bilen i mange år, helt til etterspørselen evt. går opp igjen før han har tenkt å selge den. Da snakker vi despo etter småpenger.

Bare en intetvitende person ville kjøpt en Eurospec Supra fra Japan dersom han kunne fått kjøpt den samme bilen i Europa eller USA for mye mindre penger...hehe

:lol:

Nei jeg må si at fremtiden ser litt usikker ut, på den ene siden er det mulig at etterspørselen etter fine Supra eksemplar vil øke i takt med prisen uansett om det er Euro/US/UK eller JDM, men jeg tror nok at det vil gå opp for folk etter hvert at det faktisk har kommet en god del nyere biler som ikke er så værst å blåse av en 3-400 000 på heller enn å bruke det på en så gammel bil, da blir det nok flest rene Supra entusiaster som sitter igjen, og da er det ikke sikkert at prisene vil holde seg så godt lenger er jeg redd for... snufs. :cry:

Men la oss ikke ta sorgen på forskudd folkens :D
 #216789  av tvaksvik

bjornalf skrev:
sindrejl skrev:
tvaksvik skrev: Her må det kverruleres kjenner jeg

Den er jeg helt enig i :)

#216842  av Ã¸f

tipper at supraer som er ihjelskrudd,trimmet,stylet,herpet osv vil synke MYE i pris di neste årene.så her gjelder det å ta vare på "gullet" i orginal stand. Heldigvis har jeg to,en til å leke masse med :)

#216969  av tore 95 tt euro spec

øf skrev:tipper at supraer som er ihjelskrudd,trimmet,stylet,herpet osv vil synke MYE i pris di neste årene.så her gjelder det å ta vare på "gullet" i orginal stand. Heldigvis har jeg to,en til å leke masse med :)
SÃ¥ du mener at om man har en supra som er trimmet og stylet for 200-300 tusen vil synke mer i pris en en orginal supra???

Da tror jeg du må tro omigjen... :wink:

Greit nok med de som bare er herket sammen av "lugubre" deler,men en supra som er seriøst bygd tror jeg vil holde seg beder i pris en en kliss orginal...Man pleier jo å bygge en bil får å få den bedre.mer hk,forsterke driv verk,understell..etc Ergo vil bilen bli dyrere og øke i verdi!!
Men dette har jo litt med ønene som ser! :wink:

#216972  av Mr2 Mk2

tore 95 tt euro spec skrev:SÃ¥ du mener at om man har en supra som er trimmet og stylet for 200-300 tusen vil synke mer i pris en en orginal supra???
Det vil den nok ja, og det som hvertfall er klinkende klart er at du/den personen som trimmer/styler bilen taper mer penger.Enn den som har den original.

#216984  av tore 95 tt euro spec

Mr2 Mk2 skrev:
tore 95 tt euro spec skrev:SÃ¥ du mener at om man har en supra som er trimmet og stylet for 200-300 tusen vil synke mer i pris en en orginal supra???
Det vil den nok ja, og det som hvertfall er klinkende klart er at du/den personen som trimmer/styler bilen taper mer penger.Enn den som har den original.
Den er jeg med på at man taper penger på å oppgradere bilen.Men at man taper alt gjør man ikke,og at bilen holder seg dårligere i pris om man oppgradere er bare TULL!! Har du noe god forklaring på hvorfor en supra som har nytt alt i motor,understell,drivlinje,foringer..etc
skulle dette noe mere i pris en en som har trilla 100 tusen km som det ikke er rørt en skrue på???HÆÆ :wink:

#216990  av beerba

Mr2 Mk2 skrev:
Er da ikke akkurat "klinkende klart" at man "taper mer penger", man må huske på att det man får med å bruke penger på trimming/styling, får man igjen når man bruker bilen, det er iallefall MIN mening.(MORRO kan også måles i penger) 8)

#217001  av tore 95 tt euro spec

beerba skrev:
Mr2 Mk2 skrev:
Er da ikke akkurat "klinkende klart" at man "taper mer penger", man må huske på att det man får med å bruke penger på trimming/styling, får man igjen når man bruker bilen, det er iallefall MIN mening.(MORRO kan også måles i penger) 8)
ENIG 8)

#217039  av Mr2 Mk2

tore 95 tt euro spec skrev:skulle dette noe mere i pris en en som har trilla 100 tusen km som det ikke er rørt en skrue på???HÆÆ :wink:
Nei for det har jeg aldri sagt :roll:
beerba skrev:man må huske på att det man får med å bruke penger på trimming/styling, får man igjen når man bruker bilen, det er iallefall MIN mening.(MORRO kan også måles i penger) 8)
Det er jeg fullstendig enig i,men det var ikke det jeg sa...Men det du sier er helt sant,og er også derfor jeg har brukt mer penger på min bil nå,enn hva jeg kjøpte den for :shock: Og det er er ett faktum at det er dårlig butikk, men det er ikke for pengene sin del jeg gjør det. Og kommer ikke til å selge, da jeg ikke får igjen 1/3del av hva som er lagt ut, det er en realitet.