TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Registrering av utenlandsk Mk1 med styling og senking

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #217204  av ArildM

Hei,

Har handla meg Svensk Mk1 med Scanstyling og litt anna småsnax(org tysk Scanstyling). Rustfri dobbel Ferrita eksos, fet lyd 8)

87 mod, ble imponert over hvor mye forandringer som er gjort mellom revisjonene. El-vindu, sentrallås, orntlige bremser og masse småting som liksom alltid har plaga meg med rev1 som var fix på denna.

Bilder:

Bilde
Bilde
Bilde

Men spørsmålet mitt er egentlig om det er noen her som har erfaringer ang registering av biler som er stylet og småmodifisert?

Har hørt at biler som skal tolles inn må være i "orginal stand/utførelse" noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Ellers noen ting jeg må huske på?

MÃ¥ vel ta kontakt med tollvesnet direkte her.

#217251  av Mr2_666

Har jeg aldri hørt om.... Sykt pen Mk1! En av de bedre jeg har sett.

#217262  av 323F GTX

Du som snappet den opp ja. Den var solgt når jeg hadde penger til den :cry:

#217276  av Anders gullstein

El-ruter fikk man på den første også.

#217305  av ArildM

Takker så mye folkens :)

Gleder meg skikkelig til å få satt denne bilen i stand utover våren nå. Blir forhåpentligvis å få sett i alle fall på Mo-treffene, skal se hvilke andre jeg kan få med meg.

Norges eneste med komplett Scanstyling? Og en av svært få med orginal tysk Scanstyling (har tyske instrukser og masse sjeldne papirer i vognkortet her).

Fulgte med tüv papirer på stylingen og senkinga, så vil nok hjelpe meg i prosessen med registreringa en god del.

Ang dørene og interiøret så fikk jeg et mye mer solid intrykk. Tilogmed lyden når en lukker dørene er annerledes (mer solid...). Og de tidligere modellene med el-heiser har uansett helt andre dørtrekk (bare en klump lagt oppå sirkeln der vindussveiva vanligvis går). Trekkene på de tidligere modellene er mye tynnere og pappaktige, i alle fall slik jeg kan se. Opplever mye mindre støy i fra dørene og kupe generelt i denne bilen. Og ikke minst så er trekket i taket sort og ikke grått, så hele interiøret i bilen er sort 8)

Ferrita eksosen er forresten "custom" designet for denne bilen i Sverrige for rundt 10 år siden, livtidsgaranti mot rust :)

Har undersøkt og ringt rundt i dag skal fortsette i mårra, men ser ut som om import av denne skal gå greit.

Håper på å få til low rise lykter og ellers kjøre en ren og pen stil med denne bilen.

#217307  av 323F GTX

Er utrolig pen den bilen :) Digget body kit'et med engang jeg så den.
Ville først ha den, men endte opp med en MK2 i stedet :P Funnet ut hva som er gale med motoren? snakket med karen som solgte, og han sa den var litt sliten :?

#217324  av ArildM

Turen oppover ble mildt sagt heftig får en si.

Starta klokka 0600 fra Stjørdal og var hjemme klokka 0500 natta etterpå. 23 timer kjøring på vinterføre og en motor som fusker som f... Kooselig :wink:

Fremfor alt er vel motor tatt dårlig vare på. Har gitt den god behandling de siste dagene nå, og tror den kommer seg fint. Tikket mye i starten men det er nesten helt borte nå. Merka det godt etter at jeg flytta over pipercross luftfilteret, så alt i alt tror jeg motoren holder i enda en stund til. Er jo gått bare 170'000.

Skal la den ture å gå vidre nå, men sånn som den er nå er motoren helt i orden. Men var mye styr med å få den til å fungere skikkelig. Sannsynligvis var det dårlig kontakt noen steder som gjorde at motor fusket.

Etter hvert får en vel satse på en god dialog med Egon, men det kan enda bli noen år til.

#217402  av Mr2_666

Jeg skal sitte i bilen din på Mo! :D Savner setene i Mk1!