TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva mÃ¥ til for Ã¥ nÃ¥ 150-170hk?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #217219  av villejan

Som topic sier, så lurer jeg på hva som må til for å nå dette på en MK1 `85 uten motorbytte, og hvor holdbar vil motoren bli ved et slikt effekt uttak?

Har hørt at man kan dra ut nærmere 200hk på en aw11.... stemmer dette.

#217249  av Mr2_666

skal du ha 200 hk må du ha kompressor... Jeg hadde selv en mk1 som va borret til 1.8 liter, skiftet kammer, sportsfilter og eff.anlegg. Vet ikke hvor mye effekt det var i den, men den var betydelig raskere enn den mk2'en jeg hadde senere. Og mye mer bunndrag enn en original! Vil tippe at den var litt i overkant av 140 hk etter borring. Og jeg tror mk1 er en bil som har godt av og få bytta filter :)! Mener og huske at det var svært lite og hente av chip på den. Ganske dyrt også!

#217254  av Larsen

Formula atlantic har laget en na motor med 200hk av 4age'en. Men da snakker man om mye $$
 #217271  av Nils

villejan skrev:Som topic sier, så lurer jeg på hva som må til for å nå dette på en MK1 `85 uten motorbytte, og hvor holdbar vil motoren bli ved et slikt effekt uttak?

Har hørt at man kan dra ut nærmere 200hk på en aw11.... stemmer dette.
Fant en bra side. http://www.billzilla.org/4agmods.htm

#217322  av sindrejl

Larsen skrev:Formula atlantic har laget en na motor med 200hk av 4age'en. Men da snakker man om mye $$
jepp, den går til 11.000 rpm og man må ha service på den hver gang man har kjørt til butikken nesten :D

#218286  av ure

Han karen som driver åsane start og dynamo fablet om 145 eller noe hk i sin motor etter å ha fixa litt på toppen, går jo an å høre hva han kan gjøre :shock: :shock:

#218315  av sindrejl

ure skrev:Han karen som driver åsane start og dynamo fablet om 145 eller noe hk i sin motor etter å ha fixa litt på toppen, går jo an å høre hva han kan gjøre :shock: :shock:
nye kammer, justerbare drev, planering, øke komp, kanskje borre opp stempler samtidig.

Er ikke mye hester å få ut av det, men fantastisk hvor lite som skal til på denne bilen :D

#218552  av Mr2_666

sindrejl skrev:
ure skrev:Han karen som driver åsane start og dynamo fablet om 145 eller noe hk i sin motor etter å ha fixa litt på toppen, går jo an å høre hva han kan gjøre :shock: :shock:
nye kammer, justerbare drev, planering, øke komp, kanskje borre opp stempler samtidig.

Er ikke mye hester å få ut av det, men fantastisk hvor lite som skal til på denne bilen :D
Nye kammer og borring bør tilsvare ca 145 hk. Og det er rett som du sier at det ikke skal mere til får å få den til å gå styggbra! :)

#218746  av James

Om noen skulle være interessert ,så vurderer jeg å selge min MR2 mk1 med kompressor og nærmare 200hk...

#218872  av Levin GT

En 85 mod motor vil ikke vare lenge med 200hk....
En 87 mod eller nyere derimot har mye bedre kvalitet og potensiale.

#218955  av James

Levin GT skrev:En 85 mod motor vil ikke vare lenge med 200hk....
En 87 mod eller nyere derimot har mye bedre kvalitet og potensiale.
nå er ikke det en 85mod motor jeg har i bilen heller... Har byttet til en kompressormotor som har orginalt 165hk. Den utgaven ble laget fra 90-91
http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech ... _specs.htm
Sist redigert av James den 24 jan 2007 20:53, redigert 1 gang totalt.

#219002  av ArildM

Skulle til å nevne det ja, 200hk med org kompressormotor er vel ikke så mye å satse på.

Kompressorutgavene med 145hk kom vel heller ikke før "rev2" av Mr2n forøvrig :wink: