TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vanlige lekasjesteder i motor pÃ¥ st162?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #208166  av Olz1

Hei. Har oljelekasje på bilen min (Celica 2.0 GT st162), har nå byttet toppdekselpakning og strammet skruer, men det siver fortsatt ut olje ned på bakken. er sånn ca to dråper kanksje i timen, men er uansett ikke bra. Derfor lurte jeg på om det er noen her som kan fortelle meg om ting jeg burde gjøre for å få stoppet denne lekasjen? Har prøvd å finne hvor det kommer fra, men dette er jammen ikke lett....så er det noen her som vet om noen steder det er vanlig at disse motorene lekker henn? Skal også bytte oljefilter med pakning nå snart......Svar mottas med takk :)

#208182  av csstian

Du kan sjekke o-ring på fordeler.Kan lekke bra fra den

#208305  av Olz1

Ok, supert. Da tar jeg og bytter pakningen der. Tenker jeg også samtidig tar og bytter oljefilteret. Så vet jeg også at den ikke lekker, og alltid fint å bytte olje på bilen....

#211313  av doffen84

Den plassen jeg har vært mest plaga med at d begynte å lekke er pakning rundt oljepumpen! der dryppet d først bare litt også etter en stund begynte det og renne =/ men simring på veiva kan også være slitt.. Lurt å bytte.

#211746  av Olz1

såpass ja.....hmmm.....kjedelig. hadde håpet at det ikke ville bli for mye jobb, men ordner seg nok. Takk skal du ha. :)

#215388  av Elstad

Jeg har en 1990 Celica GTI og plages med at det er lekasje i den og :( Prata med en fyr og han sa at det er vanlig på de modellene. Tenkte jeg skulle prøve bytte toppdekselpakinga men nå blir jeg skeptisk.

#216802  av Olz1

å bytte toppdekselpakningen kan jo være greit å få gjort uansett da. Jeg ville gjort det om jeg var deg. Dessuten kan det jo faktisk hende at det er der det lekker. Om du bytter så VET du i alle fall det. Også er det jo uansett ikke noe jobb i det hele tatt omtrent da. tar deg max en halvtime og koster lite. er verdt det.

#216859  av turbokjell

Finner du ikke lekkasjen ta en skikkelig motorvask først så er den mye lettere å få øye på. Kan hende du har fikset det også. Men det er gammelt søl som renner av motoren når den blir varm. Men det skal jo litt til det å da.

#216897  av Olz1

ja, jeg vet. har tenkt akkurat samme tanken selv, så regner med at det blir det jeg gjør. tar en skikkelig vask, også får jeg bare se hvor det lekker.

#216915  av Tomera

Vet iallefall ett tillfelle hvor lekasjen var fra en simmering ut fra veiva til girkassen. Kan jo sjekke det også. Hvis du skal bytte clutch eller ut med girkassen.

#217232  av Elstad

På min Celica tok det 4 timer på verkstede og bytte toppdekselpakning, innsprøytningen ligger over, det er mye jobb og er trangt nede der... Det kan være bare og stramme skruer.